ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظرسنجی ها نشان می دهند مردم هنوز آماده پرواز با هواپیماهای بدون خلبان نیستند

هواپیماهای بدون خلبان آینده صنعت حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهند، اما تحقیقات اخیر از سوی بانک سوئیسی UBS نشان می دهد مردم هنوز آماده این تغییر نیستند. از میان 8000 نفر که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

هواپیماهای بدون خلبان آینده صنعت حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهند، اما تحقیقات اخیر از سوی بانک سوئیسی UBS نشان می دهد مردم هنوز آماده این تغییر نیستند.

از میان 8000 نفر که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، نیمی از آنها گفتند که تمایلی به مسافرت با هواپیماهای بدون خلبان ندارند، حتی اگر هزینه کمتری داشته باشد. در مجموع، فقط 17 درصد افراد از پرواز با هواپیماهای بدون خدمه استقبال کردند، اما این رقم در بازه های سنی 24-18 و 34-25 سال، به ترتیب به 27 و 31 درصد افزایش یافت.

پذیرش هواپیمای بدون خلبان در کشورهای مختلف هم تفاوت داشت؛ آلمانی ها و فرانسوی ها با 13 درصد، کمترین میزان استقبال از این فناوری را نشان دادند، در حالی که 27 درصد از شهروندان آمریکایی با این موضوع موافق بودند.

در این تحقیق گفته شده که هواپیماهای بدون خلبان می توانند با بهینه سازی مسیرهای پرواز، حذف خدمه و تیم هدایتگر، و بی نیازی از آموزش های ویژه، سالانه تا 30 میلیارد دلار صرفه جویی را در هزینه های خطوط هوایی در پی داشته باشند.

این صرفه جویی در نهایت به نفع مسافرین خواهد بود تا سفرهایی ارزان تر را تجربه کنند. طبق اطلاعات UBS کاهش هزینه در اروپا به 4 درصد و در آمریکا به 11 درصد خواهد رسید. این بانک سوئیسی پیش بینی می کند که سرانجام با بهره گیری از این فناوری، پروازهایی ایمن و بدون خطاهای انسانی را تجربه خواهیم کرد.

گفتنیست در حال حاضر شرکت های مختلفی مشغول توسعه و تست هواپیماهای کوچک و عمودپرواز هستند. کارشناسان می گویند این فناوری در ابتدا به شکل تاکسی های کوچک و سرویس های حمل بار، سپس به شکل جت های خصوصی و هلیکوپترها، و نهایتاً در قالب هواپیماهای مسافربری بزرگ وارد عرصه حمل و نقل هوایی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

    همین الان هم خلبان کاری جز بلند کردن و نشوندن هواپیما نمیکنه باقی کارها با خلبان خودکار هست
    ولی خب از لحاظ ذهنی برای مسافر ترسناک هستش که خلبان اصلا حظور نداشته باشه..ولی هنوز ماشین های بدون راننده درست حسابی به نتیجه نرسیده برای هواپیما یکم زوده.

مطالب پیشنهادی