ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا آیفون 8 همیشه نگاه کاربر را زیر نظر می گیرد؟

یکی از آرزوهای شرکت های تبلیغاتی این است که بتوانند نگاه کاربر به صفحه موبایل را دائماً تحت نظر بگیرند و میزان توجه او به المان های مختلف را بسنجند؛ با این روش، می توان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

یکی از آرزوهای شرکت های تبلیغاتی این است که بتوانند نگاه کاربر به صفحه موبایل را دائماً تحت نظر بگیرند و میزان توجه او به المان های مختلف را بسنجند؛ با این روش، می توان موفقیت یک بنر تبلیغاتی، اپلیکیشن یا وب سایت را در شرایط مختلف ارزیابی کرد.

حال ظاهراً اپل قصد دارد چنین قابلیتی را در موبایل هایش پیاده سازی نماید. بر اساس اطلاعات به دست آمده از فرمور اسپیکر هوشمند هوم پاد که چند روز قبل منتشر شد، «گیلرمو رمبو» یکی از توسعه دهندگان اپل به قطعه کُد جالبی برخورده که احتمالاً به توانایی ردیابی نگاه کاربر از سوی موبایل اشاره دارد.

کدهایی که در دو تصویر این مطلب مشاهده می کنید، مربوط به بخشی با نام «Attention Awareness Observer» (ناظر آگاهی و توجه) است که ظاهراً می تواند بلندی صدای نوتیفیکیشن ها را کنترل نماید. با توجه به شایعات اخیر پیرامون فناوری تشخیص چهره سه بعدی در آیفون 8، به نظر می رسد سیستم ردیابی نگاه کاربر هم چندان دور از ذهن نباشد، البته به شرطی که تأثیر زیادی روی مصرف باتری بر جای نگذارد.

البته تا به امروز هیچ نشانه ای از تصمیم اپل مبنی بر قرار دادن این قابلیت در اختیار برنامه نویسان به دست نیامده، و بنابراین شاید از ویژگی ردیابی چشمان کاربر فقط برای اهداف از پیش تعیین شده و به صورت پنهان در سیستم عامل استفاده شود.

هنوز نمی توان در مورد کاربرد نهایی این ویژگی در آیفون 8 و دیگر موبایل های اپل با اطمینان سخن گفت، اما اگر تلفن هوشمند بتواند دائماً نگاه کاربر را زیر نظر بگیرد، بهتر است گزینه ای برای غیر فعال کردن آن هم درون سیستم عامل تعبیه شود، وگرنه باید منتظر اعتراضات مدافعان حریم شخصی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی