ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه 55 مرورگر فایرفاکس با پشتیبانی از واقعیت مجازی منتشر شد

مرورگر فایرفاکس که در به روز رسانی قبلی از افزایش سرعت قابل توجهی بهره مند شد، حالا در نسخه 55 خود توانایی پشتیبانی از واقعیت مجازی را نیز به دست آورده و به کروم و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

مرورگر فایرفاکس که در به روز رسانی قبلی از افزایش سرعت قابل توجهی بهره مند شد، حالا در نسخه 55 خود توانایی پشتیبانی از واقعیت مجازی را نیز به دست آورده و به کروم و اِج (که سال گذشته قابلیت VR را معرفی کردند) پیوسته است.

برای استفاده از واقعیت مجازی در فایرفاکس به هدست HTC Vive یا Oculus Rift نیاز دارید

امکان مرور صفحات وب در قالب واقعیت مجازی برای تمام کاربران ویندوزی که یکی از هدست های «HTC Vive» یا «Oculus Rift» را در اختیار داشته باشند به صورت رسمی فراهم بوده و طبق پیش بینی ها، احتمالاً امکان استفاده از ویژگی جدید با سایر هدست ها نیز در آینده فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است که قابلیت VR پیش از این در نسخه «پیش از عرضه» مرورگر موزیلا تحت عنوان «Firefox Nightly» نیز در دسترس بوده، و موتور جست و جوی «Servo» که توسط گروه کوچکی از توسعه دهندگان با حمایت موزیلا ساخته شده نیز از آن پشتیبانی می کند.

با این وجود فایرفاکس در زمینه واقعیت مجازی همچنان از کروم (که زمستان سال گذشته پشتیبانی از VR را اضافه کرد) عقب تر بوده و مرورگر گوگل علاوه بر HTC Vive و Oculus Rift، به صورت رسمی از هدست های «Google Cardboard» و «Google Daydream» نیز پشتیبانی می کند.

گفتنی است علاوه بر واقعیت مجازی، موزیلا قابلیتی تحت عنوان «Firefox Screenshots» را نیز به ورژن 55 مرورگر خود اضافه کرده، که امکان تهیه اسکرین شات از محیط برنامه را فراهم نموده و تصاویر را به مدت 2 هفته (با قابلیت افزایش زمان به صورت دستی)، در فضای ابری ذخیره می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی