ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طوفان S CLASS؛ تجربه رانندگی با لوکس ترین محصول مرسدس بنز

مرسدس برای حفظ موقعیت خود در بازار خودروهای لوکس، که با عرضه نسل جدید پرچمداران دیگر کمپانی ها اکنون رقابتی تر از گذشته شده، با بروزرسانی میان نسلی کلاس S، به این پرچمدار فوق لوکس ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

مرسدس برای حفظ موقعیت خود در بازار خودروهای لوکس، که با عرضه نسل جدید پرچمداران دیگر کمپانی ها اکنون رقابتی تر از گذشته شده، با بروزرسانی میان نسلی کلاس S، به این پرچمدار فوق لوکس جانی دوباره بخشیده است. کلاس S، حامل اصلی دی ان ای طراحی محصولات این کمپانی اشتوتگارتی حالا با دست پر به میدان باز گشته است.

تغییرات ظاهری فقط بخش کوچکی از بهینه ازی هایی هستند که مرسدس بنز بر روی این مدل انجام داده است، اما جزئیات و دقت بکار رفته در آن ها شگفت انگیزند. چراغ های اصلی جدید به همراه سه خط از لامپ های LED درون آن ها و ورودی های هوای متصل به هم، ظاهری پرادعا برای S کلاس جدید فراهم کرده اند.

برای اعمال این تغییرات تعدادی از ریزه کاری های موجود در مدل قبل قربانی شده اند؛ اما S کلاس همچنان در کنار شکوه خود از ظرافت فوق العاده ای بهره مند است. تغییر جزیی چراغ ها در بخش عقب و رینگ های جدید که برای تمامی تریم ها عرضه شده، از دیگر نکات قابل ذکر هستند.

بروزرسانی های کلاس S مرسدس تنها به ظاهر این خودرو ختم نمی شوند بلکه پیشرانه ها نیز دستخوش تغییر شده اند. مدل های S450 و S450 4Matic، به وسیله موتور 3 لیتری V6 به قدرت 362 اسب بخار تغذیه می شوند. در مدل های بالارده S560 و S560 4Matic، از پیشرانه 4 لیتری V8 استفاده شده در S63 AMG با اندکی تقلیل در قدرت خروجی استفاده خواهد شد. مدل های Maybach S650 و S65 AMG نیز به همراه موتور V12 عرضه خواهند شد. برای بازارهای خارج از ایالات متحده، مدل S500 با پیشرانه جدید و بهتر از انواع بکار رفته در نمونه S450، تدارک دیده شده است.

در این بررسی اولیه، نمونه دیفرانسیل عقب مدل S560 با توان تولید 700 نیوتون متر گشتاور و 463 اسب بخار نیرو حاضر شده بود که در مقایسه با مدل S550 افزایش قدرت 14 اسب بخاری را تجربه کرده است.

برخلاف ظاهر نجیب و آرام، S560 به واسطه بهره گیری از پیشرانه توسعه یافته توسط مجموعه AMG بسیاری از شاخصه های رفتاری مشابه با محصولات AMG را از خود بروز می دهد. کار با غرشی جذاب آغاز شده و با انتقال نرم و یکنواخت گشتاور به چرخ ها ادامه می یابد.

این توزیع منظم گشتاور و نیرو در کنار گیربکس 9 سرعته ای که حتی در سخت ترین شرایط رانندگی کوچکترین خطایی از خود بروز نمی دهد،  رسیدن به شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه ای را برای پرچمدار ستاره سه پر میسر می کند. با وجود پتانسیل و قدرت بالا، گیربکس 9G Tronic مرسدس بنز اجازه نمی دهد تا پیشرانه ی قدرتمند AMG بر هدف اصلی ساخت این خودرو که نهایت آسایش و راحتی است، غلبه کند.

به عبارت دیگر نباید پیشرانه  AMG این خودرو گولتان بزند؛ این خودرو همچنان یک سدان درجه یک لوکس است تا یک خودروی اسپرت. حرکات بدنه کاملاً در پیچ ها کنترل می شوند، فرمان با وجود توازن خوبش حس خاصی از سطح جاده منتقل نمی کند و سیستم تعلیق بادی تا جای ممکن تکان های حاصل از دست انداز ها را پوشش می دهد. البته S560 کاملاً کنترل شده نیست و در مواقع لزوم می تواند هیجان انگیز هم باشد.

در کنار ارائه رانندگی لذت بخش، S کلاس می تواند بسیاری از امور را بجای راننده بر عهده بگیرد. لیست امکانات این خودرو در این زمینه بسیار بلند بالاست؛ جدا از کروز کنترل تطبیق پذیر مرسدس، سیستم های کمکی رانندگی، ترمز اضطراری، رادار تعویض خطوط، شناسایی محدودیت سرعت، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم حفظ خودرو بین خطوط و همین طور سامانه پیشبینی احتمال وقوع تصادفات، ایمنی سرنشینان را تامین می کنند.

سامانه COMAND مرسدس بنز نیز به لطف بروزرسانی هایی که دریافت کرده هم اکنون از اپل کارپلی و اندروید Auto نیز پشتیبانی می کند. به دلیل وجود منو های پیچیده، کار با رابط کاربری این سامانه چندان راحت نیست و عادت کردن به آن کمی زمان خواهد برد.

ولی از طرفی تمامی دستگیره ها و دکمه ها از بهترین متریال ممکن ساخته شده و همین امر موجب می شود با اشتیاق زیاد از آن ها استفاده کرده و جزئیات زیبای ایجاد شده روی سطوح فلزی صیقل خورده را لمس کنید.

کیفیت کابین کلاس S استانداردی در بین خودروهای لوکس محسوب می شود؛ بطوریکه امروزه بنتلی به سختی میتواند با آن رقابت کند.چرم ناپا و نورپردازی کابین در 64 رنگ به صورت استاندارد تنها بخشی از امکانات این خودرو هستند.

مرسدس حتی پا را فراتر از مرز می گذارد و سیستم Energize Comfort controls را به همراه این خودرو عرضه می کند که مجموعه ای از تنظیمات از پیش تعیین شده است که موجب تامین انرژی، سلامت و هوشیاری راننده می شوند.

چنین مواردی، دقت فوق العاده مرسدس بنز در پرداختن به جزئیات را نشان می دهند. هنگامی که فکر می کنید همه چیز در یک خودرو موجود است، مرسدس با ارائه آپشن هایی از این قبیل شگفت زده تان می کند. با این فیس لیفت تمام وجوه کلاس S به دقیق ترین شکل ممکن ارتقا یافته و به مرحله بالاتری در کیفیت رسیده اند.

پاسخ به این پرسش که آیا کلاس S لوکس ترین خودروی جهان است بسیار دشوار است. اما وقتی به دنبال خودرویی می گردید که همانند این مرسدس همه جوانب را پوشش دهد و بی عیب باشد، به مشکل بر خواهید خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    ❤❤❤❤حضرت مرسدس بنز ❤❤❤❤ و دیگر هیچ

  • Saeed_S22
    Saeed_S22 | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    لامصبو نگا کلیداش انقدر با کیفیت و ظرافت زیادی داره ادم کیف میکنه فقط نگاش کنه
    اونوقت ما میایم یه داشبرد از مواد بازیافتی میزنیم که لبه هاش همه پلاستیک اضافه داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی