ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فوتون ساوانا به ایران رسید؛ گران ترین خودرو چینی بازار

شرکت عظیم خودرو، طی مراسمی در خلال نمایشگاه خودرو مشهد از فوتون ساوانا رونمایی کرد. این خودرو به عنوان یک SUV دو دیفرانسیل شناخته می شود و قرار است از ابتدای پاییز روانه بازار شود. ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

شرکت عظیم خودرو، طی مراسمی در خلال نمایشگاه خودرو مشهد از فوتون ساوانا رونمایی کرد.
این خودرو به عنوان یک SUV دو دیفرانسیل شناخته می شود و قرار است از ابتدای پاییز روانه بازار شود. عظیم خودرو به تازگی به عنوان نماینده رسمی و انحصاری خودروهای سواری فوتون در ایران معرفی شده و قرار است تا محصولات مختلف این برند چینی را در ایران مونتاژ کند. البته که در حال حاضر، خودرو ساوانا به صورت وارداتی در کشور عرضه خواهد شد.

ساوانا قرار است که در سه تیپ توسط عظیم خودرو به فروش برسد. تمام این نسخه ها به موتور دو لیتری توربو GDi مجهز هستند که در نسخه دنده ای ۱۹۴ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر تولید می شود. در مدل های اتوماتیک قدرت این پیشرانه به ۲۱۴ اسب بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر رسیده است.

اما پرسش مطرح در این زمینه این است که پیشرانه دیزلی ساوانا تا چه حد با گازوییل کم کیفیت عرضه شده در مراکز سوخت رسانی ایران سازگاری دارد؟

مدل اتوماتیک ساوانا در دو تیپ استاندارد و لاکچری عرضه می شود.
مدل دنده ای، به سیستم انتقال قدرت گترگ آلمان مجهز است و مدل اتوماتیک از گیربکس شش سرعته ZF آلمان بهره می برد. در تمام نسخه های ساوانا این قابلیت وجود دارد تا راننده به صورت الکتریکی بتواند خودرو را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دهد.
امکانات رفاهی ساوانا شامل دو ایریگ برای سرنشنیان جلو ،سسنور پارک، رینگ آلومینومی، کامپیوتر سفری ،سیستم کمکی ترمز ABS و EBD، چراغ مه شکن، سانروف ،صندلی چرمی صفحه نمایش همراه با رهیاب ماهواره ای ، تهیوه مطبوع اتوماتیک و دوربین عقب است.

ساوانا در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر، تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، نمایشگر ۷ اینچی، GPS، آینه حساس به نور، آینه های جانبی تاشو برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، هفت صندلی و… نیز در ساوانا وجود دارد. با توجه به امکاناتی که فوتون بر روی این شاسی بلند نصب کرده است، بدیهی است که می خواهد این خودرو را بیشتر به سمت کاربردی بودن ببرد.

امکاناتی نظیر کیسه هوا راننده و شاگرد، مانیتور، دی لایت، سنسور نور، دوربین و سنسور عقب در تمام مدل های این خودرو وجود دارد.
مدیران ارشد شرکت عظیم خودرو اعلام کردند که برنامه تولید این خودرو در کشور آغاز شده است و طی سال های آینده داخلی سازی این شاسی بلند به ۴۰ درصد در ایران می رسد. همچنین شاسی این خودرو به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات تولید داخل است که قالب های آن سفارش گذاری شده است.
رضا عظیمی، مدیر عامل شرکت عظیم خودرو، در پاسخ به سوالى در مورد دلیل انتخاب ساوانا به عنوان اولین محصول می گوید: «تحقیقات بازار ما نشان داد که در حال حاضر، بازار خودرو ایران در بخش عرضه خودروهای SUV واقعی ضعف دارد.

با توجه به سابقه خوب ساوانا در بازار جهانی ما هم این خودرو را به عنوان اولین محصول خود انتخاب کرده ایم تا با قیمتی منطقی آن را به بازار کشور عرضه کنیم».

عظیمی در پاسخ به سوال شرایط فروش و نحوه قیمت گذاری گفت: « برنامه ما این است تا فوتون ساوانا را با قیمت ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه کنیم. با توجه به سیاست های جدید شرکت های خودرویی، بدیهی است که شرایط فروش اقساطی را برای این SUV در نظر می گیریم».

با صرف نظر از عرضه نامنظم MG GS می توان گفت که با قیمت 160 میلیون تومانی، فوتون ساوانا می تواند در نقش گران قیمت ترین خودرو چینی بازار و البته تنها SUV حاضر در بازار (دارای شاسی مستقل) شناخته شود.

با این حال به دلیل سابقه تاخیر در تحویل خودروهای هاوال توسط عظیم خودرو، باید منتظر ماند و دید که روند عرضه و تحویل فوتون ساوانا به چه صورت پیش خواهد رفت و آیا اینبار مشتریان خودروهای خود را با رضایت و سر موعد مقرر تحویل می گیرند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

    باور بفرمایید آقای عظیمی روی هر کدومشون راحت 50میلیون میخوره
    تا زمانی که نمیزار خود شرکت ها بیان نمایندگی بزنن و شرکت های مزخرف واسطه مثل عظیم خودرو و... دلالی میکنن اوضاع همینه

  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

    چقدر مزخرفه
    جلوشو مثل بریلانس زده
    آدم نیسان جوک اسپرت بخره خیلی بهتره
    اونم دو دف هستش
    ولی ژاپنیه

  • vahid hajizadeh
    vahid hajizadeh | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

    فوتون ساونا به ایران رسید
    حالا جنیفر لوپز به ایران نرسیده والا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی