ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی وانتی؛ سلطان جاده ها

با موفقیت های زیادی که «وانتی» به دست آورد از صحت یک قضیه مطمئن شدیم؛ کافیست برای آرت بازی هایتان از فرهنگ ایرانی الهام بگیرید تا بازیکن ها جذب شوند. رگ خواب دارندگان تلفن های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

با موفقیت های زیادی که «وانتی» به دست آورد از صحت یک قضیه مطمئن شدیم؛ کافیست برای آرت بازی هایتان از فرهنگ ایرانی الهام بگیرید تا بازیکن ها جذب شوند. رگ خواب دارندگان تلفن های هوشمند حالا به طراحی هایی متناسب با فرهنگ دهه 60 یا گرافیک مشابه گره خورده است.

بنابراین با استفاده از این ویژگی، می توانید اطمینان داشته باشید که نصف راه موفقیت را رفته اید. خیلی از توسعه دهندگان هم با آگاهی از این وضعیت که اکنون نیمه خالی اش نمایان شده، سعی می کنند محبوبیت ساخته های خود را تضمین نمایند که اتفاقا بیشتر مواقع به نتیجه می رسند.

اینکه گفتیم «نیمه خالی لیوان» به کیفیت پایین اینگونه عناوین طی چند ماه گذشته اشاره داشتیم. متاسفانه بازی هایی که الهام گرفته از ایران دهه 60 یا با حال و هوایی امروزی اما مشابه با آن هستند، از دیدگاه گیم پلی جذابیت قبلی را ندارند و مشخص است که توسعه دهنده تصمیم گرفته بیشتر توانش را روی گرافیک بگذارد.

بازی چهار لاین مختلف داشته و میوه ها و موانع در تمام لاین ها به خوبی پخش شده اند. همچنین در بخش تنظیمات می توانید بخش کنترل را شخصی سازی کنید.

با وجود اینکه عنوان وانتی نسبت به خیلی از اپلیکیشن این مدلی که اخیرا تجربه کردیم جذاب تر است اما نوآگیمز هم با تمام تلاشش نتوانسته ساخته اش را از کلیشه های این سبک جدا کند. وانتی به بزرگترین هدفش که سرگرمی مخاطبین است توانسته برسد.

خود ما از تجربه ای که با جدیدترین ساخته استودیوی نوآگیمز داشتیم لذت بردیم و همچنان به آن ادامه می دهیم ولی نکته اینجاست که کیفیت این «سرگرمی» با ساخته پیشین آن ها یعنی Shadow Racer که بین بهترین های سال 95 دیجیاتو هم قرار گرفت برابری نمی کند.

از دیدگاه گیم پلی، شباهت های گوناگونی بین وانتی و Shadow Racer می توانید پیدا کنید. ساخته جدید نوآگیمز همانگونه که اسمش نشان می دهد به شما یک وانت داده و حالا طی مرحله های مختلف باید میوه هایی که در سطح مسیر هستند را جمع کنید و نهایت به نقطه مشخص شده برسانید.

می توانید ماشین های مختلفی خریده یا وانت هایی که دارید را ارتقا دهید. ضمن این قابلیت اعمال تغییرات روی شخصیت خود را دارید.

یکی از بزرگترین نقاط مثبت وانتی، کوتاهی مرحله ها و در عین حال سختی آن ها است. شاید برای اتمام آن ها نیازمند نهایت 90 ثانیه باشید ولی نکته اینجاست به علت محدودیت میوه ها، بنزینی که استفاده می کنید و البته چالش های محیطی خوب ممکن است برای دفعات متعدد طعم شکست را بچشید.

با وجود اینکه همین مسئله هم باعث شده تا بازی کمی رنگ و بوی Pay to Win بودن به خودش بگیرد اما از طرفی به علت سختی موجود، وانتی توانسته ریتم سریعی به خودش بگیرد و بنابراین خیلی کم پیش می آید تا از ماموریت های فراوان بازی خسته شوید.

اما اگر حوصله تان از بار کردن میوه های فراوان و رساندن آن ها سر رفت احتیاجی نیست که نگران باشید. چون توسعه دهنده برای افزایش جذابیت عنوانش کامیون ها را هم چاشنی کار کرده و با کنترل آن ها می توانید یک خراب کاری اساسی به راه بیاندازید.

با توجه به حال و هوای بازی، کار تیم گرافیک راضی کننده بوده است. بد نیست بدانید جدا از بخش مرحله ای، بازی قسمت رکوردی هم دارد.

بخش کامپیون ها بدین صورت است که در چند ثانیه، باید بیشترین ماشینی که می توانید را خراب کنید. طبیعتا ذات خراب کننده این قسمت جذاب بوده و از تجربه آن لذت می برید ولی امیدواریم توسعه دهنده با آپدیت های آتی ویژگی های بیشتری به آن بیافزاید.

معمولا یکی از نقاط قوت اینگونه عناوین، صداگذاری آن ها است و خوشبختانه نواگیمز به خوبی توانسته از پس این قسمت بربیاید. با توجه به اتفاقات، دیالوگ های جالبی می شنوید که می توانند لبخند را به لب هایتان بنشانند. جدا از آنکه موسیقی های بازی هم نقش موثری روی افزایش جذابیت وانتی ایفا می کنند.

وانتی شاید عنوانی کلیشه ای باشد و از دیدگاه کیفیت نتواند با Shadow Racer رقابت کند اما مطمئنا یک تجربه جذاب و سرگرم کننده به مخاطبینش هدیه می دهد. بنابراین اگر خواهان ریسینگی با حال و هوای باربری میوه ها هستید، وانتی بهترین گزینه موجود در بازار است.

دانلود از طریق کافه بازار

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین زارع
    حسین زارع | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    چرت و پرت

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    به درد نخوره

مطالب پیشنهادی