ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهش جدید از آسیب بازی های اکشن به ماده خاکستری مغز حکایت دارد

اطلاعات موجود حاکی از آن است که بازی های کامپیوتری اکشن، با افزایش سرعت عمل و هماهنگی مغز و اعصاب، موجب بهبود مهارت هایی مانند رانندگی شده و توانایی افراد در تصمیم گیری های سریع ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

اطلاعات موجود حاکی از آن است که بازی های کامپیوتری اکشن، با افزایش سرعت عمل و هماهنگی مغز و اعصاب، موجب بهبود مهارت هایی مانند رانندگی شده و توانایی افراد در تصمیم گیری های سریع را افزایش می دهند.

اما پژوهش جدیدی که توسط محققین دانشگاه مونترال کانادا روی 51 مرد و 46 زن انجام شده، مدعی است که بازی های کامپیوتری اکشن بیش تر از فایده، برای مغز ضرر دارند.

پژوهشگران برای آزمایش فرضیه خود، یک بازی اول شخص فرار از هزارتو در نظر گرفتند که پس از انجام آن توسط شرکت کنندگان، مشخص شد 85 درصد از افراد با به خاطر سپردن چرخش ها به چپ و راست از هزارتو خارج شده (یادگیری واکنشی)، و باقی شرکت کنندگان نیز با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و دید کلی به مسئله (یادگیری فضایی)، معماها را حل می کنند.

صحنه ای از بازی Borderlands 2

در مرحله بعد، تمام شرکت کنندگان موظف به انجام 90 ساعت بازی اکشن (مانند COD، بوردرلندز 2 و Killzone) شده و پس از آن نیز به انجام 90 ساعت بازی کم فشار تر مانند سوپر ماریو پرداختند.

بازی های اکشن موجب کاهش ماده خاکستری در اسبک مغز می شوند

پس از اتمام انجام بازی ها، پژوهشگران اسبک مغز (مؤثر در یادگیری فضایی) و هسته دم دار مغز (مؤثر در یادگیری واکنشی) شرکت کنندگان را اسکن کرده و به این نتیجه رسیدند که بازی های اکشن، موجب نابودی ماده خاکستری در اسبک مغز شده و می توانند در دراز مدت باعث بروز بیماری هایی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی و آلزایمر شوند.

از طرف دیگر بازی هایی مانند سوپر ماریو موجب افزاش ماده خاکستری در اسبک مغز شده و می توانند با ارتقاء یادگیری فضایی در افراد، از پیری زودرس مغز جلوگیری کنند.

در نهایت گفتنی است پژوهش مورد بحث فعلاً روی گروه کوچکی از افراد آزمایش شده و احتمالاً در آینده با افزایش تحقیقات در این زمینه، از صحت نتایج به دست آمده توسط پژوهشگران دانشگاه مونترال آگاه خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Master
    Master | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    فقط ۹۰ ساعت؟

  • بهادر
    بهادر | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    عجب! انگار یه گیمیر حرفه ای اینجانیست؟! ۹۰ ساعت که چیزی نیست برید استیم یه نگاه به ساعت بازی کاربراش بندازید متوجه میشید ۸۰ درصد گیمیرا بیشتر از اینا بازی میکنن

  • mohammad.mr.epic
    mohammad.mr.epic | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    90 ساعت هر کاری یه سره انجام بدی مغزت به فنا میره?

  • thepjt
    thepjt | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    خدا وکیلی 90 ساعت کتاب فلسفه هم بخونی ... 90 ساعت موسیقی گوش کنی ...
    بعد 90 ساعت نصف مغزت رفته پی کارش ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی