ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تصاویر و اطلاعات لکسوس ES جدید

لکسوس ای اس (ES) یکی از بازماندگان خودروهای قرن بیست میلادی است. این سدان بزرگ سایز در حقیقت جزء یکی از برادران سدان لکسوس محسوب می شود. در واقع مدل ES را می توان خودرویی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

لکسوس ای اس (ES) یکی از بازماندگان خودروهای قرن بیست میلادی است. این سدان بزرگ سایز در حقیقت جزء یکی از برادران سدان لکسوس محسوب می شود.

در واقع مدل ES را می توان خودرویی مابین سدان اسپرت جی اس (GS) و سدان لوکس ال اس (LS) در نظر گرفت. اولین نسل از این خودرو در سال ۱۹۸۹ معرفی شده بود و تاکنون شش نسل از این مدل خط تولید را ترک کرده اند. به نظر می رسد که با توجه به عکس های جاسوسی جدید لکسوس قصد دارد نسخه تماما جدیدی از این خودرو را برای سال ۲۰۱۹ آماده و راهی بازار کند.


این عکس های جاسوسی سدان لوکس و پر ابهتی را نشان می دهد که قصد دارد رقبای خود را شدیدا به چالش کشیده، شایستگی آن ها زیر سوال برده و بازار سدان های گران قیمت را از آن خود کند.
به علاوه استتار فوق العاده ای که در این عکس ها شاهد آن هستیم باید در نظر داشته باشیم که این خودرو فقط دو بار توسط دوربین عکاسان شکار شده است بنابراین اطلاعات کمی حتی از ظاهر خودرو در دسترس است.

بر اساس گزارش های بدست آمده بدنه این خودرو شاهد تغییراتی گسترده ای نسبت به نسل فعلی بوده و به طور قابل ملاحظه ای کوچکتر شده است. از جمله این تغییرات می توان به داشتن بدنه ای با ویژگی های اسپرت تر و خطوط سقفی لبه دار و تیز تر اشاره کرد.
این لکسوس جدید در مقایسه با رقبای دیگر خود مثل آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس نسبتا شکیل تر و خوش ترکیب تر بوده و برخی از ویژگی های سدان اسپرت ای اس را نیز به همراه دارد.


این خودرو بر روی معماری جدید و جهانی تویوتا یعنی TNGA رانده خواهد شد این معماری برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در خودرو پریوس ارائه شد. گفته می شود TNGA نقطه پایان تویوتا بر مشکلات ایمنی است که بعضی از خودرو های این کمپانی ژاپنی به همراه داشتند. سدان ES جدید، در قالب یک موتور شش سیلندر و نمونه های 4 سیلندر هیبریدی عرضه خواهد شد.


نمونه فعلی این خودرو در نسخه ES350 و نسخه کم مصرف و هیبریدی ES300H عرضه می شود. نسخه ES350 به یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر مجهز است که این موتور می تواند ۲۶۸ اسب بخار (۲۱۳ کیلووات) قدرت و ۳۳۶ نیوتن متر (۲۴۸ پوند فوت) گشتاور تولید کند. این در حالی است که در نسخه ES300H شاهد استفاده از یک موتور هیبریدی با ترکیب نیروهای حاصل از سوخت بنزینی و برقی هستیم. قدرت نهایی در این موتور هیبریدی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۲۱۰ نیوتن متر است. برای هر دو نسخه از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده شده است.


گفته می شود سیستم انتقال قدرت در ای اس جدید به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو یا FWD بوده هرچند که عرضه نسخه AWD یا چرخ محرک نیز محتمل به نظر می رسد.
هرچند که هنوز زمان دقیق معرفی لکسوس لوکس و جدید ای اس مشخص نشده است اما گمانه زنی ها حاکی از این است که احتمالا این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک در سال آینده رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی