ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین جدول رده بندی Speedtest از وضعیت اینترنت جهان منتشر شد

وب سایت Speedtest.net اخیراً تصمیم گرفته اطلاعات بیشتری درباره وضعیت اینترنت در کشورهای مختلف جهان جمع آوری کرده و در دسترس کاربران قرار دهد. این اطلاعات قرار است به صورت ماهانه در قالب جدولی تحت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

وب سایت Speedtest.net اخیراً تصمیم گرفته اطلاعات بیشتری درباره وضعیت اینترنت در کشورهای مختلف جهان جمع آوری کرده و در دسترس کاربران قرار دهد. این اطلاعات قرار است به صورت ماهانه در قالب جدولی تحت عنوان Speedtest Global Index منتشر شود و حالا اسپیدتست نخستین گزارش خود را منتشر کرده است.

ابزار جدید اسپیدتست، سرعت های اینترنت پهن باند و موبایل را طی 12 ماه اخیر در کشورهای مختلف به نمایش در می آورد و به گفته شرکت Ookla، می توان از آن برای تشخیص ترندها و روند پیشرفت هر کشور در بهبود زیرساخت های اینترنتی استفاده کرد.

گذشته از رده بندی کشورها، ابزار اسپید تست نشان می دهد که کشورها طی بازه زمانی مشخصی، تا چه حد در زمینه سرعت اینترنت پیشرفت یا پسرفت داشته اند. به عنوان مثال در جولای 2017، کشور ژاپن از رده دهم سرعت اینترنت پهن باند، به رده سیزدهم سقوط کرد و ایالات متحده هم در جایگاه نهم قرار دارد. از سوی دیگر سنگاپور کماکان بیشترین سرعت پهن باند را در سراسر جهان ارائه می دهد و نروژ هم بالاترین سرعت را در اتصالات مخابراتی موبایل برای شهروندانش به ارمغان می آورد.

علاوه بر این ها، کشور ایران طی 12 ماه گذشته پیشرفت نسبتاً محسوسی در افزایش سرعت اینترنت داشته و حداقل در زمینه اینترنت موبایل، با متوسط سرعت دانلود 15.27 مگابیت بر ثانیه (نسبت به سرعت حدوداً 8 مگابیتی سال گذشته)، ضمن صعود 8 رده ای، به رده 74 ام رسیده است. اما اوضاع برای اینترنت پهن باند ثابت اینقدر خوب نیست و با متوسط سرعت 9.71 مگابیت بر ثانیه، به رده 105 ام و تنها با یک رده صعود بسنده شده است.

در نهایت Ookla می گوید که از این پس طی روزهای ابتدایی هر ماه، جدول رده بندی خود را با توجه به وضعیت اینترنت کشورها طی ماه قبلی به روزرسانی خواهد کرد تا کاربران به صورت لحظه به لحظه از روند بهبود سرعت اینترنت خود باخبر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آرمان گلزار
    آرمان گلزار | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    راستش من نمدونم این مگابیت و اینا یعنی چی ولی تو عسولیه با 4G همراه اول سرعت دانلود منجر من میشه 6 مگابایت بر ثانیه که بنظرم خیلی عالیه

  • آرمان گلزار
    آرمان گلزار | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    تنها کشوری که وای فای اش ضعیف تر از اینترنت همراهه??

  • ashkan
    ashkan | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    اگه کسی توی سنگاپور از سرعت اینترنت شکایت داشته باشه باید حکم اعدامشو بدن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی