ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یازده الهه سرعت و جسارت؛ آشنایی با برترین رانندگان زن در تاریخ اتومبیل رانی

متاسفانه زنان معمولاً به عنوان كسانى كه در آشپزى مهارت دارند و يا اينكه آخرين مدل لباس ها را مى پوشند، شناخته مى شوند. اما چنین دیدی بسیار اشتباه و سنتی است و بسیاری از ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

متاسفانه زنان معمولاً به عنوان کسانى که در آشپزى مهارت دارند و یا اینکه آخرین مدل لباس ها را مى پوشند، شناخته مى شوند. اما چنین دیدی بسیار اشتباه و سنتی است و بسیاری از بانوان علاقه ى زیادى به خودرو دارند و عاشق رانندگى و مسابقه دادن هستند.

آنها عاشق خودروهایشان هستند و به اینکه صاحب خودروى زیبایى هستند افتخار مى کنند. حتی بعضى از این بانوان کسانى هستند که رانندگى با خودروهاى مسابقه اى را به صورت حرفه اى نیز دنبال کرده اند. در ادامه ى این متن ١١ نفر از بهتر رانندگان زن تاریخ معرفى شده اند.


این لیست شامل معروف ترین رانندگان زن تاریخ است. بیشتر آنها کسانى هستند که یا در گذشته بسیار معروف بوده اند و یا در حال حاضر در دنیاى موتور اسپرت معروف هستند. بعضى از آنها رانندگان زن نسکار هستند. بنابراین این مطلب شامل توضیحاتى درباره ى رانندگان زنی است که به درجات بالای موفقیت در رشته اتومبیلرانی دست پیدا کرده اند.
‏ Sara Christianسارا کریستین اولین زن راننده ى تاریخ نسکار محسوب می شود. او در اولین مسابقه ى نسکار که در تاریخ ١٩ ژوئن ١٩۴٩ در Charlotte Speedway برگزار شد، شرکت کرد.

در همان سال او و همسرش فرانک به عنوان تنها زن و شوهرى بودند که در مسابقات نسکار با یکدیگر به رقابت پرداختند. فرانک مسابقه را در رده ى ۶ تمام کرد در حالى که سارا در جایگاه ١٨ قرار گرفت.

Denise McCluggageدر ابتدا به عنوان روزنامه نگار براى سان فرانسیسکو کرونیکل کار مى کرد، ماجراجویى او براى مسابقات در دهه ۵٠ میلادى شروع شد زمانى که او اولین خودروى اسپرت خود، MG TC را خرید.

در سال ١٩۵۴ او شروع به نوشتن براى نیویورک هرالد تریبون به عنوان روزنامه نگار بخش ورزشى کرد، همچنین هم زمان شروع به شرکت در مسابقات حرفه اى کرد.

بهترین مقام هایى که او کسب کرده است شامل، کسب مقام اول در سرى GT در مسابقات ١٢ ساعته Sebring در سال ١٩۶١ و کسب رتبه ى اول در رالى مونت کارلو در سال ١٩۶۴ با خودروى فورد Falcon است.

‏ Hellé Niceاسم اصلى این راننده ى مشهور مسابقات جایزه بزرگ Mariette Hélène Delangle بود. Hellé Nice اسم مستعار او به عنوان رقصنده در کشورهای اروپایی بود، اما کار او به عنوان رقصنده در سال ١٩٢٨ بعد از حادثه اى که در اسکى براى او رخ داد، به پایان رسید.

پس از آن تصمیم گرفت که به عنوان راننده شروع به فعالیت کند. او توانست در سرى رقابت هاى جایزه بزرگ مخصوص زنان در Autodrome de Montlhry در سال ١٩٢٩ پیروز شود. از زمانى که او در سال ١٩٣١ به تیم اترو بوگاتى پیوست با عنوان ملکه ى بوگاتى نیز شناخته مى شد.

‏ Janet Guthrieاو اولین زنى بود که در رقابت هاى نسکار وینستون کاپ در سال ١٩٧۶ شرکت کرد همچنین اولین زنى است که در رقابت هاى ایندیاناپلیس ۵٠٠ و دیتونا ۵٠٠ شرکت کرد. همچنین افتخارات او شامل شرکت در Woman's Sport Hall of Fame در سال ١٩٨٠ و International Motorsports Hall of Fame در سال ٢٠٠۶ است.

‏ Shirley Muldowneyاو به عنوان اولین بانوى مسابقات درگ شناخته مى شود. او اولین زنى است که توانست توسط National Hot Rod Association لایسنس دریافت کند. در مدت زمانى که به عنوان راننده فعالیت داشت توانست ١٨ مسابقه ى NHRA را پیروز شود. او در سال ٢٠٠٣ بازنشسته شد.

Lyn St. Jamesاو در سال ١٩٧٣ به عنوان راننده کار خود را شروع کرد و اولین زنى است که توانست برنده ى مسابقات حرفه اى جاده اى آمریکاى شمالى در Watkins Glen در نیویورک در سال ١٩٨۵ شود. او یکى از ۵ زنى است که توانست در ایندیاناپلیس ۵٠٠ شرکت کند. Lyn در سال ٢٠٠١ بازنشسته شد و کتاب خود را با عنوان "Ride of Your Life" نوشت.

‏ Milka Dunoاز افتخارات بزرگ این راننده کسب جایگاه دوم در رقابت هاى GT ونزوئلا است. او در سال ٢٠٠۴ موفق به پیروزى در رقابت هاى جایزه بزرگ میامى شد، این پیروزى او را تبدیل به اولین زنى کرد که برنده ى رقابت هاى بین المللى در امریکا شده است. یکى دیگر از افتخارات او کسب رتبه ى دوم در رقابت هاى ٢۴ ساعته ى دیتونا است.

‏ Danica Sue Patrickاو یکى از موفق ترین زنان در تاریخ مسابقات خودروهاى open-wheel است. دلیل شهرت او این است که او تنها زنى است که برنده ایندى ژاپن ٣٠٠ در سال ٢٠٠٨ شد و تنها زنى است که در رقابت هاى ایندى داراى پیروزى است.

همچنین کسب رتبه ى سوم در رقابت هاى ایندیاناپلیس ۵٠٠ در سال ٢٠٠٩ بالاترین مقامى است که توسط یه زن در رقابت هاى اتومبیل رانى کسب شده است.

Michèle Moutonاو دوران حرفه اى خود را در رالى در سال ١٩٧٣ به عنوان کمک راننده شروع کرد. اما به سرعت توانست به عنوان راننده در مسابقات رالى شرکت کند و برنده ى بسیارى از مسابقات رالى زنان در فرانسه و اروپا شود و در سال ١٩٧٧توانست برنده ى رالى اسپانیا شود. ۴ سال بعد، در سال ١٩٨١موفق به پیروزى در رالى Sanremo شد و اولین زنى شد که توانست پیروز FIA Workd Rally Championship شود.

Anne Hallاو یکى از معروف ترین رانندگان زن اروپا در دهه ى ۵٠ و ۶٠ است. او حرفه ى خود را همزمان با خواهرش Mary Newton آغاز کرد. آنها به دلیل سرعت و مهارت خاصى که داشتند با عنوان "mad Newton sister" شناخته مى شدند.

در سال ١٩۵٣ آنها موفق به کسب پیروزى در Ladies' Cup در London Motor Rally شدند. در سال ١٩۵۴نیز Hall موفق به کسب پیروزى در Ladies' cup در نوروژ شد.

Pat Mossاو خواهر راننده ى فرمول یک Stirling Moss و یکى از معروف ترین رانندگان زن تاریخ است. او رانندگى را از سال ١٩۵٣ شروع کرد و موفق شد ۵ بار پیروز رقابت هاى رالى زنان در اروپا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sd
    sd | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    اون زن پالختیه یه موقع دردسر نشه واستون ?

  • sd
    sd | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    میگم اون خانمه پا لختی رو گذاشتین ی موقع زشت نباشه تو جمهوری اسلامی??

مطالب پیشنهادی