ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شمارش معکوس برای معرفی آیفون ۸ و عملکرد ضعیف فاکسکان در فصل مالی گذشته

چندی قبل فاکسکان گزارش عملکرد مالی فصل اخیر خود را منتشر کرد و متاسفانه باید بگوییم که سود آن برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۷ کمتر از حد مورد انتظار بود. این شرکت همانطور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چندی قبل فاکسکان گزارش عملکرد مالی فصل اخیر خود را منتشر کرد و متاسفانه باید بگوییم که سود آن برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۷ کمتر از حد مورد انتظار بود.

این شرکت همانطور که می دانید اصلی ترین پیمانکار تولید کننده آیفون برای اپل است و در کنار آن محصولاتی را هم برای دیگر شرکت های مطرح دنیا می سازد.

طبق ارزیابی های صورت گرفته، فاکسکان هم اکنون مشغول ساخت نسخه اعلی از آیفون است که بنا شده به مناسبت دهمین سالگرد تولد این تلفن هوشمند همراه با تغییراتی بنیادین معرفی شود.

این کمپانی تایوانی در سه ماهه منتهی به ژوئن درآمد خالصی برابر با ۵۸۹ میلیون دلار داشت که ۲۵ درصد از رقم ۷۸۱.۵ میلیون دلاری برآورد شده توسط تحلیلگران کمتر است. البته بخشی از این عملکرد ضعیف به تغییرات بازار اسمارت فون مربوط می شود؛ در حالی که طی فصل اخیر شمار موبایل های فروخته شده در سرتاسر دنیا افزایشی ۳ درصدی داشته است بخش اعظمی از این موبایل ها به شرکت های چینی نظیر هوآوی مربوط می شدند که کارخانجات تولیدی مختص به خود را دارند.

بالغ بر نیمی از درآمدهای فاکسکان از اپل تامین می شود

گفتنی است فاکسکان تلاش دارد با بهره گیری از ربات ها در خطوط تولید خود تا حدودی از هزینه هایش در این بخش بکاهد. این شرکت البته طیف وسیعی از محصولات شامل پی سی و کنسول های بازی را تولید می کند با این همه اپل به تنهایی بالغ بر نیمی از درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص می دهد.

در نتیجه با وجود آنکه پیش بینی شده نسخه بعدی آیفون پاییز وارد بازار می شود این گمانه زنی مطرح شده که آیفون ۸ با طراحی و ساخت به مراتب پیچیده اش نسبت به مدل های کنونی اندکی با تاخیر عرضه گردد و این موضوع می تواند اثری منفی روی گزارش مالی فصل آینده اپل بگذارد.

در همین راستا یکی از مدیران این شرکت در صفحه شخصی اش (در یکی از شبکه های اجتماعی) اعلام کرد تنها ۶۰ درصد از پنل های اولد دریافتی از زنجیره تامین با استانداردهای سخت گیرانه اپل مطابقت دارند و مشکل نیز ظاهرا به برشی مربوط می شود که باید در بخش بالایی پنل ایجاد گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی