ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول به مشترکین خود بابت هزینه پیامک های فعالسازی آی مسیج هشدار داد

همراه اول ساعاتی پیش با ارسال یک پیامک به آن دسته از مشترکانی که از تلفن های هوشمند آیفون استفاده می کنند، به آنان هشدار داده که بابت کسر خودکار هزینه برای پیامک فعال سازی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

همراه اول ساعاتی پیش با ارسال یک پیامک به آن دسته از مشترکانی که از تلفن های هوشمند آیفون استفاده می کنند، به آنان هشدار داده که بابت کسر خودکار هزینه برای پیامک فعال سازی دو نرم افزار فیس تایم و آی مسیج اپل مراقب باشند.

به گزارش برخی کاربران ایرانی در توییتر، ظاهرا امکان فعال سازی و استفاده از دو نرم افزار آی مسیج و فیس تایم (که اولی برای پیام رسانی متنی و دومی برای ارتباط تصویری استفاده می شود) چند روزی هست که برای مشترکین همراه اول ممکن شده، و به نظر می رسد که علت هشدار این اپراتور بابت افزایش هزینه صورتحساب همین موضوع بوده است.

در متن پیامک همراه اول می خوانیم: «مشترک گرامی. نرم افزارهای facetime و imessage در گوشی های آیفون، هنگام فعال سازی به صورت خودکار و بدون اطلاع مشترک پیامک هایی را به مقاصد بین الملل ارسال می کنند که منجر به افزایش هزینه صورتحساب تلفن خواهد شد. همراه اول.»

با توجه به نحوه نگارش متن همراه اول، اینطور به نظر می رسد که دو نرم افزار مذکور برای فعال سازی نیاز به ارسال چندین پیامک به سرورهای اپل دارند.

در صورتی که اگر رویه معمول فعالسازی چنین اپلیکیشن هایی را در نظر بگیریم، برای شروع استفاده از آن ها ارسال یک پیامک هم کفایت می کند. بنابراین سوال اینجاست که منظور همراه اول از جمع بستن کلمه پیامک در این متن هشدار چه بوده است؟

جالب است بدانید که پیامک هشدار همراه اول برای آن دسته از مشترکانی که آیفون ندارند هم ارسال شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pine
    pine | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    متوجه نشدم مگه یه دونه اسمس بیشتر میده؟اصن دوتا.سه تا.چقد میشه پوله 3 تا اسمس؟یه بار فعال میشه میره دیگه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی