ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واعظی: تعرفه های جدید اینترنت به نفع مردم بود اما به خاطر اعتراضات لغو شد

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمتر از دو هفته پیش جزئیات طرح تغییر تعرفه های اینترنت منتشر شد که با وعده های قبلی مبنی بر ارائه سرویس «اینترنت نامحدود» در تناقض بوده و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمتر از دو هفته پیش جزئیات طرح تغییر تعرفه های اینترنت منتشر شد که با وعده های قبلی مبنی بر ارائه سرویس «اینترنت نامحدود» در تناقض بوده و وزیر ارتباطات نیز سه روز بعد از آن، خبر تعلیق طرح جدید را اعلام کرد.

جالب است بدانید که بر اساس برخی تحلیل ها، روش جدید محاسبه هزینه خدمات اینترنت 60 درصد هزینه بیشتری را به کاربران معمولی تحمیل می کرد؛ البته نظر وزارت ارتباطات چیز دیگری بوده و احتمالاً این سازمان تعریف متفاوتی از مصرف معمولی اینترنت دارد.

در همین راستا محمود واعظی وزیر کنونی ارتباطات و فناوری اطلاعات طی نشستی با خبرنگاران اظهار داشت که مصوبه جدید کاملاً به نفع مردم بود اما پس از اعلام طرح، با واکنش منفی کاربران مواجه شد و مردم تصور کردند تعرفه های جدید به ضررشان است. وی همچنین گفت:

در حال حاضر مردم برای اینترنت به صورت خرد هزینه پرداخت می کنند که به عنوان مثال در ابتدای ماه 8 هزار تومان پرداخت کرده، و در ادامه بابت خرید حجم اضافه مبالغ جداگانه ای را می پردازند که در نهایت، متوسط هزینه ماهانه اینترنت 25 هزار تومان برایشان تمام می شود. اما در تعرفه های جدید قرار بود مردم ماهی 10 هزار تومان شامل سه گیگ ترافیک خارجی و 6 گیگ ترافیک داخلی بپردازند که در مجموع به نفع آنها بود.

قیمت های این مصوبه از هر لحاظ تعرفه اینترنت را برای مردم کاهش می‌داد، اما به دلیل فضای ایجاد شده و اعتراض کاربران دستور توقف و بررسی دوباره تعرفه ها را دادم، که مقرر شد مجدداً کمیته تشکیل شود تا مصوبه اخیر و تعرفه های اینترنت ثابت را دوباره بررسی کند.

گفتنی است مصوبه مورد بحث تأکید ویژه ای روی استفاده از وبسایت ها و محتواهای اینترنتی داخلی داشت و به همین جهت نیز از نظر مسئولین به سود کاربران ایرانی بود.

اما همان طور که می دانیم بخش زیادی از ترافیک اینترنت کاربران، جدا از مرور صفحات وب، صرف دانلود از سرویس های خارجی (به خصوص انواع به روزرسانی ها) شده و از همین جهت نیز معرفی طرح جدید، موجب واکنش منفی کاربران اینترنت در سطح کشور شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    من نمیدونم این چی میگه 8 هزار تومن و وسط ماه بازم حجم میگیره؟؟ من طرح ماهانه میگیرم با دانلود شبانه رایگان وسط ماه هم حجم اضاف نمیگیرم

  • سیدحسین
    سیدحسین | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    چقدربه نفع مردم بود،من که دارم زارزار اشک میریزم !!!!
    اسم اینترنتشون،اینترنت منصفانه بود،چقدرمنصفانه بود!!!!!!!

  • محمد
    محمد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    جوک میگی مومن ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی