ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل و تویوتا برای توسعه ماشین های خودران وارد همکاری شدند

تویوتا و اینتل، دو شرکت بزرگ و معتبر که به ترتیب در حوزه فناوری و خودرو فعالیت دارند، می خواهند با همکاری یکدیگر اکوسیستمی را برای خودروهای هوشمند و متصل به شبکه توسعه دهند. این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

تویوتا و اینتل، دو شرکت بزرگ و معتبر که به ترتیب در حوزه فناوری و خودرو فعالیت دارند، می خواهند با همکاری یکدیگر اکوسیستمی را برای خودروهای هوشمند و متصل به شبکه توسعه دهند.

این دو شرکت با اشتراک گذاری داده های حاصل از ماشین های خودران، قصد دارند سیستم های رانندگی مستقل یا نیمه مستقل را به کمک فناوری پردازش ابری ارتقاء دهند. در این مجموعه نام های بزرگ دیگری همچون اریکسون، شرکت ژاپنی Denso Corp، و شرکت مخابراتی NTT DoCoMo نیز حضور دارند.

گفتنیست طی سال های اخیر، تقریباً تمامی شرکت های حوزه فناوری به نوعی وارد صنعت ماشین های خودران نیز شده اند و همکاری بین آنها نیز چیز عجیبی نیست؛ آلفابت (ویمو) و جنرال موتور با لیفت در یک تیم جای گرفته اند، رنو با نیسان به توافق رسیده، و بایدو (غول چینی) هم شمشیرش را برای همه از رو بسته.

شرکت اینتل Mobileye خودروی بدون راننده

در میان این همکاری های متعدد، تویوتا هم چندی پیش با همکاری مزدا تصمیم گرفتند کارخانه ای را در آمریکا به ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و خودران اختصاص دهند.

گفتنیست ماشین های خودران و متصل به شبکه، حجم عظیمی از اطلاعات را تولید می کنند که در مقیاس «کلان داده» جای می گیرد و رشدی تصاعدی دارد. در واقع پیش بینی می شود که تا سال 2025 حجم داده های رد و بدل شده بین خودروها و سرورهای کلاود به 10 اگزابایت (یک میلیون ترابایت) در هر ماه برسد، که تقریباً 10 هزار بار بیشتر از مقدار کنونی است.

بر همین اساس، همکاری تویوتا و اینتل می تواند مدیریت بهتر این حجم عظیم داده و باقی ماندن در جریان رقابت با دیگر شرکت ها را ممکن سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mes'ud
    Mes'ud | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    ایران خودرو و سایپا هم وراره برای توسعه ی ماشین های خر ران وارد همکاری بشن به حول و قوه الهی

مطالب پیشنهادی