ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش شدید سود هیوندای در پی افت فروش محصولات این شرکت در چین و آمریکا

کمپانی هیوندای موتورز از کاهش چشمگیر سود خود در سه ماهه دوم امسال خبر داد. این برند کره ای که به همراه کمپانی وابسته کیا موتورز جایگاه پنجم را در بین بزرگ ترین خودروسازان جهان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

کمپانی هیوندای موتورز از کاهش چشمگیر سود خود در سه ماهه دوم امسال خبر داد. این برند کره ای که به همراه کمپانی وابسته کیا موتورز جایگاه پنجم را در بین بزرگ ترین خودروسازان جهان دارد، اعلام کرده که در سه ماه دوم 2017 کمترین سود را در پنج سال گذشته کسب کرده است.

دلایل اصلی کاهش سود هیوندای را می توان به افت فروش در چین در پی مناقشات سیاسی و تقاضای کم برای محصولات این کمپانی در ایالات متحده نسبت داد. این دو کشور که بزرگ ترین بازارهای خودرویی جهان هستند، نقش بسیار مهمی در موفقیت خودروسازان دارند.

چینی ها که مدتی است با کره ای ها بر سر نصب سامانه دفاع ضد موشکی تاد ایالات متحده اختلاف نظر پیدا کرده اند، با رویگردانی از خرید خودروهای کره ای نقش بسیار پر رنگی در کم شدن سود کمپانی هیوندای داشته اند؛ طوری که فروش محصولات این شرکت در سه ماهه دوم به میزان قابل توجه 64 درصد و در نیمه اول سال 2017 به میزان 29 درصد افت نموده است.

در ایالات متحده سدان سوناتا که یکی از اتومبیل های پرفروش کره ای محسوب می شود، قربانی محبوبیت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور شده و تقاضا برای آن کمتر از قبل شده است. به طور کلی فروش محصولات هیوندای در ایالات متحده 7.4 درصد در نیمه نخست امسال افت داشته است.

طبق بیانیه انتشار یافته، سود هیوندای در سه ماهه دوم 51 درصد کاهش پیدا کرده است. صبح چهارشنبه این کمپانی اعلام کرد که بین ماه های آوریل و ژوئن 816.9 میلیارد وون (معادل 728.8 میلیون دلار) نصیب این شرکت شده؛ حال آنکه در سال گذشته این رقم برابر با 1.7 تریلیون وون (معادل 1.5 میلیارد دلار) بود. این کاهش در حالی رقم خورده که تحلیلگران سود 1.2 میلیارد دلاری را برای هیوندای پیش بینی کرده بودند.

هیوندای امیدوار است با عرضه محصولاتی جدید مثل کراس اوور کوچک کونا و سدان اسپورت جنسیس G70 فروش جهانی خود را افزایش داده و از این طریق سود از دست رفته را جبران کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این کمپانی خواهد توانست چالش های پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    این ماشینای کره ای که تو ایران مثل ماشین لوکس میمونه تو اروپا و آمریکا به دید پراید و پژو سمند بهشون نگاه میشه ! اصلا مردم این کشور ها انقدر ماشین به روز و با کیفیت و با قیمت خوب سوار شدند که اصلا این ماشینا رو قبول ندارند ! همین ماشینا رو ورداره بیاره ایران پولدار های ما با قیمت هنگفت میخرند و به خیالشون هم ماشین روز دنیا سوار شدند ! واقعا مسخره است !

  • | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    وقتی خیلی به یه بازار وابسته باشه همین میشه.الان سیاستشون رفته روی فروش جهانی مخصوصا بازار اروپا.یکم دیر شد ولی هنوز جای جبران داره

مطالب پیشنهادی