ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت سرمایه گذار اوبر از مدیرعامل برکنار شده به خاطر سرپوش گذاشتن بر حقایق

یکی از سرمایه گذاران اولیه اوبر ظاهرا تراویس کالانیک مدیرعامل سابق این شرکت را به خاطر تقلب مورد پیگرد قانونی قرار داده است. شاکی شرکتی به نام Benchmark Capital است که روز پنجشنبه شکایت خود را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

یکی از سرمایه گذاران اولیه اوبر ظاهرا تراویس کالانیک مدیرعامل سابق این شرکت را به خاطر تقلب مورد پیگرد قانونی قرار داده است.

شاکی شرکتی به نام Benchmark Capital است که روز پنجشنبه شکایت خود را تسلیم دادگاه Delaware Chancery نمود و ادعایش این است که هم-بنیانگذار این کمپانی به نفع سهامداران، کارکنان، راننده ها و مسافران اوبر عمل نکرده است.

این شرکت همچنین مدعی است که کالانیک ابعاد مدیریت سوء خود از جمله تبعیض جنسیتی و آزار و اذیت کارکنان خانم اوبر را به هیئت مدیره انتقال نداده و بر آنها سرپوش گذاشته است.

در متن شکایت نامه آمده است:

هدف اصلی کالانیک آن است که هیئت مدیره را از وفاداران به خود پر کند تا از این طریق بر رفتارهای خود سرپوش بگذارد و مسیر را برای بازگشت خود آماده نماید.

اوبر البته از هرگونه اظهار عقیده در این باره خودداری کرده است و شاکی نیز سکوت را ترجیح داده.

در اینجا باید اشاره کنیم که طی ماه های اخیر این شرکت دوران خوبی را پشت سر نگذاشته و با رسوایی های مختلفی روبرو شده که در نهایت به کنار گذاشته شدن مدیران عالی رتبه آن از جمله کالانیک منجر گردید.

اما Benchmark Capital علاوه بر اینکه از جمله حامیان مالی اولیه اوبر محسوب می شود بلکه در هیئت مدیره این شرکت نیز حضور دارد.

در انتها بد نیست اشاره نماییم که طبق برخی شایعات تراویس کالانیک ظاهرا تلاش دارد که بار دیگر به عنوان مدیرعامل شرکت به اوبر باز گردد که البته شرکت این مساله را رد کرد. البته اگر بنچمارک در دعوای حقوقی اش علیه کالانیک برنده شود آنگاه شانس وی نیز برای بازگشت به اوبر برای همیشه از بین می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی