ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران چینی و توسعه باتری هایی که با آب شور کار می کنند

محققان دانشگاه «فودان» چین باتری های جدیدی را توسعه داده اند که به جای استفاده از مواد شیمیایی سمی، از مایعات بی خطری مانند آب شور به عنوان الکترولیت بهره برده، و برای استفاده در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

محققان دانشگاه «فودان» چین باتری های جدیدی را توسعه داده اند که به جای استفاده از مواد شیمیایی سمی، از مایعات بی خطری مانند آب شور به عنوان الکترولیت بهره برده، و برای استفاده در ابزارهای پوشیدنی و دستگاه های سلامتی که در بدن قرار می گیرند ایده آل به نظر می رسند.

باتری های مورد بحث بسیار سبک وزن و انعطاف پذیر بوده و استفاده از مایعاتی مانند آب شور در آنها، باعث می شود در صورت هرگونه خرابی یا نشت مواد به درون بدن، اندام های داخلی آسیب کمتری ببینند.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، باتری های جدید در دو مدل طراحی شده اند؛ نوع اول به صورت ساندویچی با دو الکترود ورقه ای بوده که در میان آنها، مایع الکترولیتی قرار داشته و انرژی را در خود ذخیره می کند.

باتری های جدید در پوشیدنی ها و لباس های هوشمند به کار گرفته می شوند

نوع دوم نیز از دو الکترود نخ مانند از جنس نانو لوله های کربنی ساخته شده که در لوله باریکی در کنار هم قرار داشته، و فضای خالی درون لوله نیز با مایع الکترولیتی پر می شود. جالب است بدانید که  ایده اصلی پشت این طراحی، استفاده در ابزارهای پوشیدنی آینده و لباس های هوشمند بوده است.

گفتنی است دانشمندان محلول های متنوعی را برای استفاده به عنوان الکترولیت مورد آزمایش قرار داده اند که در میان آنها، سدیم سولفات و محلول های آب و نمک رقیق شده بهترین نتایج ممکن را رقم زده اند.

به گفته پژوهشگران، هدف نهایی استفاده از مایعات بدن انسان مانند اشک، عرق و خون به عنوان الکترولیت برای باتری های جدید است تا ایمنی ابزارهای پوشیدنی پزشکی بیش از پیش افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • YAS...
    YAS... | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    دمشون گرم

مطالب پیشنهادی