ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل نام رمز نهمین نسل پردازنده هایش را فاش ساخت؛ اطلاعات بیشتر در هفته آینده

اینتل بارها نشان داده در جنگ پردازنده ها با AMD اهل مدارا نیست و در همین راستا، امروز اعلام کرد پلتفرم بعدی پردازنده های سری Core را به نام «آیس لیک» (Ice Lake) در دست ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اینتل بارها نشان داده در جنگ پردازنده ها با AMD اهل مدارا نیست و در همین راستا، امروز اعلام کرد پلتفرم بعدی پردازنده های سری Core را به نام «آیس لیک» (Ice Lake) در دست توسعه دارد. این پردازنده ها با معماری کوچک تر و بهینه تر نسبت به نسل های کنونی تولید می شوند.

همان طور که می دانید، اینتل دوشنبه هفته آینده از پردازنده های نسل هشتم موسوم به «کافی لیک» رونمایی خواهد کرد که از قرار معلوم، بین 15 تا 30 درصد بهتر و بهینه تر از نمونه های موجود عمل می کنند.

نسل هشتم پردازنده های اینتل برای نخستین بار فناوری 10 نانومتری را به این حوزه معرفی می کند که با مصرف انرژی و تولید گرمای کمتر، توان بیشتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

اینتل در سایت رسمی اش می نویسد:

خانواده پردازنده های «آیس لیک» جایگزین نسل هشتم خانواده Core می شوند و از تکنولوژی فرایند 10 نانومتری پلاس بهره می گیرند.

البته اینتل توضیحی در مورد بخش «پلاس» این فناوری ارائه نکرد، اما احتمالاً شش روز دیگر در رویداد خبری رسمی، اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست می آید.

گفتنیست اینتل به تازگی قدرتمندترین پردازنده دسکتاپ حال حاضر دنیا یعنی Core i9-7980XE را معرفی کرده که طی هفته های آتی با قیمت 2000 دلار وارد بازار می شود. با این حال، AMD هم بیکار ننشسته و با معرفی پردازنده 16 هسته ای Threadripper 1950X با قیمت 1000 دلار، کار را برای رقیب دیرینه اش سخت کرده است.

حال با بالا گرفتن رقابت در حوزه 14 نانومتری، اینتل قدم به عرصه 10 نانومتری می گذارد و امیدوار است بدین ترتیب، باز هم بتواند فاصله اش با AMD را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    فایده نداره اینکارا اینتل، am4 رایزن cpu هایی با قدرت فوق العاده بالا و قیمت فوق العاده مناسب و توان مصرفی عااالی کارو برای هر cpu از اینتل سخت کرده، ۶ هسته ای فوق قوی AMD قیمت ۸۰۰ هزار تومان ، آی۷ ۷۷۰۰k اینتل ۴ هسته ای بازده هی کمتر قیمت ۱.۳۰۰ ، مقایسه با شما

مطالب پیشنهادی