ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از نسل دوم ماژول های عمق سنج Spectra رونمایی کرد

شرکت کوالکام امروز از نسل دوم سنسور عمق سنج و پردازنده سیگنال های تصویری سری «Spectra» رونمایی کرد که به صورت کیت یکپارچه، برای نیازهای روزافزون تولیدکنندگان تبلت و تلفن همراه به ماژول های عمق ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

شرکت کوالکام امروز از نسل دوم سنسور عمق سنج و پردازنده سیگنال های تصویری سری «Spectra» رونمایی کرد که به صورت کیت یکپارچه، برای نیازهای روزافزون تولیدکنندگان تبلت و تلفن همراه به ماژول های عمق سنج توسعه یافته است.

کمپانی سازنده از مشخصات فنی ماژول جدید حرفی به میان نیاورده اما اعلام کرده این محصول در کنار چیپست پرچمدار بعدی (احتمالاً اسنپدراگون 845) معرفی شده و ویژگی های قابل توجهی در زمینه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت تلفیقی خواهد داشت.

به گفته کوالکام، ماژول های سری Spectra ترکیب قدرتمند و بهینه ای از پردازنده سیگنال های تصویری و سنسور عمق سنج هستند، که توانایی های تصویربرداری قابل توجهی را برای محصولات کمپانی های سازنده تلفن همراه به ارمغان می آوررند.

سنسورهای عمق سنج کوالکام در موبایل های میان رده نیز به کار گرفته می شوند

جالب است بدانید که کوالکام برای پردازش امور مربوط به تأیید هویت بیومتریک نیز برنامه ویژه ای داشته، و دو سنسور عمق سنج مختلف (فعال و غیر فعال) را برای استفاده در دستگاه های قابل حمل توسعه داده که با توجه به قیمت، در موبایل های میان رده و پرچمدار به کار گرفته می شوند.

همچنین لازم به ذکر است که در نسل جدید، توانایی پردازش تصاویر ترکیب شده نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته که با استفاده از آن، پردازنده ماژول Spectra نویزهای موجود در فریم های ترکیب شده را کاهش داده و تصویر نهایی شفاف تری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ویژگی دیگر، پیشرفت فناوری «EIS» یا تثبیت کننده تصویر الکترونیکی است که باعث می شود ویدیوهای ضبط شده توسط تلفن های هوشمند، در حد و اندازه ویدیوهای دوربین های فیلمبرداری حرفه ای ظاهر شوند.

گفتنی است کوالکام تمام ویژگی های مورد اشاره را در کنار مصرف انرژی پایین تر به ماژول جدید خود آورده، تا کاربران بتوانند بدون نگرانی بابت اتمام سریع باتری دستگاه، از قابلیت های نسل جدید تلفن های هوشمند بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی