ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری بازخورد لمسی پیشرفته TouchSense در موبایل ال جی V30 چگونه عمل می کند؟

ال جی که دوست ندارد زیر سایه سامسونگ قرار گیرد و به حاشیه رانده شود، تصمیم گرفته موبایل پرچمدار V30 را به نمایشگر حساس به فشار مجهز نماید. چند روز قبل شرکت Immersion از به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

ال جی که دوست ندارد زیر سایه سامسونگ قرار گیرد و به حاشیه رانده شود، تصمیم گرفته موبایل پرچمدار V30 را به نمایشگر حساس به فشار مجهز نماید. چند روز قبل شرکت Immersion از به کار گیری فناوری HD TouchSense در این موبایل خبر داد و حال اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آمده است.

فناوری «تاچ سنس» شباهت زیادی به «موتور تَپتیک» در آیفون دارد که در سال 2015 و با معرفی آیفون 6S عرضه شد. جالب است بدانید که حتی شرکت Immersion به خاطر این فناوری از اپل شکایت کرده بود، اما به نتیجه ای نرسید.

«دیوید برنبام» یکی از مدیران ارشد شرکت Immersion می گوید موتورهای لرزشی کنونی فقط در سه سطح قابل تنظیم هستند، اما HD TouchSense از موتورهای بسیار پیشرفته ای استفاده می کند که کنترل دقیق لرزش را ممکن می سازند.

این شرکت افزود که ال جی از این فناوری در بخش های مختلف موبایل V30 استفاده کرده. مثلاً در اپلیکیشن دوربین این تلفن همراه، بازخورد لرزشی دکمه شاتر می تواند حس فشردن شاتر فیزیکی دوربین های حرفه ای را شبیه سازی کند، یا تغییر تنظیمات دستی دوربین شبیه چرخاندن دکمه های واقعی خواهد بود.

ال جی از ارتعاشات و لرزش های سیستم بازخورد برای نمایش و حذف اعلان ها یا جابجایی بین صفحات مختلف در رابط کاربری دستگاه نیز استفاده کرده است و به گفته مدیر شرکت Immersion، تیم خلاق ال جی توانسته تجربه لمسی را در موبایل پرچمدارش به سطح تازه ای برساند.

در هر صورت، ال جی در تاریخ 31 اوت برابر با نهم شهریورماه در برلین موبایل V30 را به صورت رسمی معرفی می کند که احتمالاً با فاصله کوتاهی به بازارهای مختلف عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    حیف شد
    اگه باتریش 4000بود قطعأ میخریدمش

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    وقتی اکثر اپلیکیشن ها پشتیبانی نکنند به چه دردی میخوره؟ اپل نرم‌افزار و سخت افزار دست خودشه و میتونه از این نوآوری ها استفاده کنه، این هم میره کنار میت اس که حساس به فشار بود.

  • New Wolf
    New Wolf | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    امید وارم بعد از چندسال یه گوشیه عالی از الجی ببینیم

  • milad
    milad | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    حدود چهار و پنج سال هست که تو دنیای موبایل اکثرا الجی داره نوآوری نشون میده?

مطالب پیشنهادی