ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پرداخت هزینه خرید عینک مشتریان؛ چالش قانونی جدید پورشه

در تاریخ صنعت خودروسازی، شکایت مشتریان و تشکیل پرونده های عجیب و غریب علیه شرکت ها کم نبوده و می توان به موارد متعددی از این دست اشاره کرد. در گذشته، بعضا دلایل نه چندان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

در تاریخ صنعت خودروسازی، شکایت مشتریان و تشکیل پرونده های عجیب و غریب علیه شرکت ها کم نبوده و می توان به موارد متعددی از این دست اشاره کرد. در گذشته، بعضا دلایل نه چندان منطقی عامل شکایت برخی افراد از خودروسازان بود؛ دلایلی مثل عدم فروش خودروهای تولید محدود و یا عدم طراحی مکانیسمی برای جلوگیری از استفاده اشتباه از پدال های گاز و ترمز که برای بسیاری مضحک بودند!

در یکی از جدیدترین پرونده های این چنینی، برخی از مالکان خودروهای پورشه دست به کار شده و شکایتی را علیه این کمپانی آلمانی تنظیم کرده اند. دلیل این شکایت بازتاب نور بر روی شیشه جلو عنوان شده که هنگام رانندگی ممکن است خطرآفرین باشد.

مساله تعجب برانگیز در این باره اینکه کمپانی پورشه تصمیم گرفته قبل از رای نهایی دادگاه با جلب رضایت از شاکیان، موضوع را حل و فصل کند. شاید علت این امر دوری از کشمکش و هزینه های بیشتری باشد که احتمالا با رای دادگاه، به این کمپانی تحمیل خواهد شد.

به منظور جلب رضایت از شاکیان این پرونده، پورشه به مالکین قبلی خودروهای تولیدی بین 2007 تا 2010 که دارای داشبوردی به رنگ قهوه ای، بژ، خاکستری یا بژ شنی بوده اند، 50 دلار می پردازد؛ برای مالکین فعلی نیز مبلغ 75 دلار در نظر گرفته شده است.

اگر شخصی دارای یکی از مدل های تولیدی بین سال های 2011 تا 2016 با داشبوردی به رنگ موارد یاد شده باشد، می تواند 175 دلار از پورشه دریافت کند؛ به وکلای شاکیان نیز 790 هزار دلار به اضافه کل هزینه ها پرداخت خواهد شد. سوالی که مطرح می شود اینست که آیا مساله اینقدر جدی است که پورشه چنین روشی را در پیش گرفته است؟

ظاهرا مالکین مدل های مذکور اعلام کرده اند که آنها برای جلوگیری از اذیت شدن چشم به خاطر نور منعکس شده از داشبورد، "مجبور" به خرید عینک های آفتابی شده اند. هزینه ای که کمپانی پورشه تقبل کرده، در واقع هزینه این عینک هاست که به مشتریان بازگردانده می شود.

مالکینی که دارای شرایط یاد شده باشند، می توانند تا 21 سپتامبر نسبت به ادعای خسارت خود اقدام کنند. ناگفته پیداست که این پرونده نیز جزو پرونده های عجیب چند سال اخیر محسوب می شود. البته تلاش پورشه برای جلب رضایت همه مالکین مدل هایی که مشمول این ایراد نه چندان جدی هستند، می تواند پیام های بسیار زیادی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    این پرونده عجیب نیست! این پرونده عجیبه که تو این مملکت پدر و پسر کوچیکش توی 405 در حال سوختن گیر می افتن و زنده زنده کباب میشن بعد کارشناس ها میان میگن دلیل اصلی آتش سوزی نقص در سیستم سوخت رسانی خودرو بوده بعد شرکت خودرو سازی حتی حاضر به پرداخت دیه هم نمیشه و خانواده و بازماندگان حادثه رو کلاهبردار معرفی میکنه !
    اون عجیب نیست ! این عجیبه !

    • afshingm
      afshingm | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

      تازه یه چیز عجیب دیگه همین الان یادم اومد... یادمه چند سال پیش تاکید میکنم چند سال پیش، شرکت جاگوار انگلیس چند هزار دستگاه از یه مدل خودروشو پس گرفت. اما علت جالبه... "نقص در سیستم برف پاک کن خودرو" ?

  • ali-g
    ali-g | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    @خوب کسی نیست که بری پیشش شکایت کنی . خانه از پایه ویران است

  • hyhzo
    hyhzo | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    طرف پورشه خریده لنگ یه عینک هست . حق رو باید گرفت ولی نه دیگه برا یه عینک اینا دیگه کی هستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی