ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس برای چهاردهمین بار راکت فالکون 9 را به سلامت فرود آورد

اسپیس اکس دیروز بار دیگر راکت فالکون 9 را با موفقیت بر زمین نشاند. این راکت طبق برنامه قبلی رأس ساعت 21:01 دیشب به وقت تهران از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اسپیس اکس دیروز بار دیگر راکت فالکون 9 را با موفقیت بر زمین نشاند. این راکت طبق برنامه قبلی رأس ساعت 21:01 دیشب به وقت تهران از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شده بود.

تقریباً هشت دقیقه پس از پرتاب، بخش اولیه فالکون 9 در سواحل فلوریدا فرود آمد. بدین ترتیب، تعداد فرودهای موفقیت آمیز اسپیس اکس به رقم حیرت انگیز 14 رسید، که شش مورد از آنها روی زمین صورت گرفته است.

در واقع این کمپانی خصوصی فضایی تاکنون فرود ناموفق روی زمین نداشته و فقط چند بار برای نشاندن فالکون 9 روی سکوی شناور در اقیانوس با مشکل مواجه شده است.

گفتنیست پس از رکورد جالب توجه اسپیس اکس و پرتاب سه راکت در بازه زمانی کمتر از دو هفته، این شرکت حدود یک ماه را به استراحت پرداخت و عملیات تعمیر و نگهداری سکوهای پرتاب مرکز فضایی کیپ کاناورال را آغاز کرد.

این کمپانی در مأموریت دیروزش، محموله ای به وزن حدود 3 تن شامل اقلام ضروری و تجهیزات علمی را برای ساکنین ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد. کپسول حمل بار دراگون که هم اکنون در مدار زمین به سر می برد، روز چهارشنبه به ISS متصل شده و عملیات بازگشایی آن هم روز پنجشنبه انجام می شود؛ البته شاید این بار فضانوردان کمی عجله کنند تا زودتر به بستنی های مخصوص موجود در این محموله دست یابند.

لازم به ذکر است اسپیس اکس در سال جاری میلادی تا به امروز 11 پرتاب را انجام داده که همین حالا هم سه پرتاب بیشتر از مأموریت های سال گذشته آنهاست و به نظر می رسد تا پایان سال 2017 شاهد رکورد خیره کننده ای از کمپانی فضایی ایلان ماسک باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    یادمه پارسال که نتونست به اندازه پرتاب کنه،گفت سال دیگه جبران میکنم و یه رقم غیر معقول ارائه کرد،پیش خودم گفتم چجوری تو یه سال می تونه انقدر پیشرفت کنه،ولی الان میبینیم که داره به اهداف امسالش میرسه،از ایلام ماسک هیچی بعید نیست.

مطالب پیشنهادی