ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک میلیارد دلار برای تولید برنامه های تلویزیونی کنار گذاشته است

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال کمپانی اپل برای رقابت با شرکت هایی مانند آمازون و نتفلیکس، 1 میلیارد دلار سرمایه را به تولید محتوای تلویزیونی اختصاص داده است. به گفته کارشناسان، با در نظر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال کمپانی اپل برای رقابت با شرکت هایی مانند آمازون و نتفلیکس، 1 میلیارد دلار سرمایه را به تولید محتوای تلویزیونی اختصاص داده است.

به گفته کارشناسان، با در نظر گرفتن سرمایه گذاری های آمازون و HBO در سال گذشته، می توان انتظار داشت که مبلغ مورد نظر اپل منجر به تولید حداقل 10 سریال تلویزیونی مختلف در آینده شود.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که بودجه یک میلیارد دلاری اپل توسط دو تن از خبرگان هالیوود به نام های «جِیمی اِرلیخت» و «زک ون امبورگ» (که از سونی به اپل پیوسته اند) کنترل شده، و در جهت اکتساب محتوا و برنامه ریزی راهبردهای ویدیویی کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد.

بنا بر تحلیل های وال استریت ژورنال، اپل نه تنها در مسیر جدید با رقابت سنگینی از سوی کمپانی های حاضر در بازار رو به رو خواهد شد، بلکه احتمال از دست دادن سهم 15 درصدی خود از عضویت کاربران اپ استور در سرویس های نتفلیکس و HBO GO را نیز خواهد داد.

تولید سریال های پر مخاطب میلیون ها دلار هزینه در پی دارد

از نقطه نظر هزینه ها،  تولید محتوای تلویزیونی قیمت های متفاوتی داشته و از 2 میلیون دلار به ازای هر قسمت یک برنامه کمدی، تا 10 میلیون دلار برای سریال های درجه یک و پرطرفداری مانند «بازی تاج و تخت» متغیر بوده که البته اپل برای موفقیت در بازار مورد بحث، نیازمند حداقل یک برنامه پرطرفدار و نوآورانه خواهد بود که در این زمینه می توان به سریال «سیاره اپلیکیشن ها»، به عنوان نخستین تلاش جدی اپل در صنعت تولید محتوا اشاره کرد.

گفتنی است اپل امید دارد با تولید محتوای جدید و اوریجینال، سهم درآمدهای حاصل از اجاره و فروش ویدیوها در iTunes را که در سال های اخیر با افت قابل توجهی مواجه بوده، افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی