ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماندن پشت درهای بسته، نتیجه اعتماد کاربران به قفل های هوشمند

دلایل زیادی را می توان برای نخریدن قفل های هوشمند [یا هر وسیله عادی دیگر که به اجبار صفت «هوشمند» را یدک می کشد] ذکر کرد، اما ماندن پشت درهای بسته یکی از مهم ترین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

دلایل زیادی را می توان برای نخریدن قفل های هوشمند [یا هر وسیله عادی دیگر که به اجبار صفت «هوشمند» را یدک می کشد] ذکر کرد، اما ماندن پشت درهای بسته یکی از مهم ترین آنهاست.

به تازگی صدها مشتری قفل های هوشمند شرکت Lockstate که یکی از گزینه های اصلی و پیشنهادی کاربران Airbnb به شمار می رود، با مشکل مواجه شده و مالکین و مسافرین را سرگردان ساخته.

طبق اظهارات مدیر عامل این شرکت، آپدیت نرم افزاری مدل 7000i به اشتباه برای مدل 6000i ارسال شده و آنها را از کار انداخته است. جالب اینجاست که به خاطر قطع ارتباط این قفل ها با سرورهای کمپانی سازنده، هیچ راهی برای رفع این ایراد از راه دور وجود ندارد.

این وضعیت برای مشتریان عادی مشکل زیادی ایجاد نمی کند، چون قفل ها هنوز با استفاده از کلید باز می شوند، اما کاربرانی که از طریق وب سایت Airbnb خانه هایشان را به توریست ها اجاره می دادند، فعلاً قادر به کسب درآمد نخواهند بود. شرکت Lockstate زمانی بین یک هفته تا 18 روز کاری را برای تعویض تمام قفل های معیوب در نظر گرفته است.

این وضعیت نشان می دهد که استفاده از ابزارهای هوشمند، اگرچه بسیاری از کارها را ساده تر می کند، اما می تواند نتیجه معکوس را هم به بار بیاورد. این بار بیش از 200 مسافر به در بسته خوردند و وضعیت بغرنجی را برای حداقل 500 نفر از خریداران قفل های هوشمند به وجود آمده، اما تصور کنید اشتباه نرم افزاری بعدی، تمام قفل های این شرکت را به اشتباه، باز کند؛ شاید بهتر باشد به همین قفل های غیر هوشمند اکتفا کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    خیلی مقاله ضعیفی بود و نمیدونم به چه دلیلی فقط دوست داشت قفل های هوشمند رو بد جلوه بده...خوب تازه بعد از این «فاجعه» که پیش اومده، تازه این قفل ها تبدیل شدن به یه قفل معمولی که با کلید باز میشن...پس به هیچ وجه نمیشه این قفل هارو چیزی پایین تر از قفل های معمولی دونست، چون تازه بعد از خراب شدن به هر دلیلی، میشن یه قفل معمولی...اگر یجوری میشد که امکان باز شدن با کلید هم وجود نداشت، اونوقت میشد یه فاجعه واقعی، نه الان که فقط امکان اضافه اشون از بین رفته و امکان اصلی اش که همون قفل و باز کردن در با کلید هست سر جاشه...

  • Kiyarash Alinasab
    Kiyarash Alinasab | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    میخوای کلا بریم توی غار زندگی کنیم

  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    چه ربطی داشت خب نوت7 هم ترکید مردم دیگه نیاید موبایل بخرن؟؟ یا پژو 405 خود به خود اتیش میگیره مردم دیگه نباید ماشین بخرن؟؟ توی هر وسیله و ابزاری همچین مشکلاتی پیش میاد فقط ابنو بدونید همه جای دنیا هرچیزی خراب بشه حتی 1نفر هم شاکی داشته باشه میتونب اون شذکت سازنده رو زیر سوال ببره و ازشون خسارت بگیره چندین برابر فقط توی ایرانه که میلیون میلیون ادم ناراضب هست از خود رو سازا ولی کار به جایی نمیبریم

مطالب پیشنهادی