ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: هوآوی نوا 2 پلاس [همراه با بررسی ویدیویی]

اواخر سال ۲۰۱۶ بود که هوآوی در نمایشگاه IFA از دو تلفن هوشمند جدید نوا و نوا پلاس (بررسی دیجیاتو) پرده برداشت، محصولاتی که شرکت چینی می گوید در ساخت آنها نیم نگاهی به کاربران جوان ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

اواخر سال ۲۰۱۶ بود که هوآوی در نمایشگاه IFA از دو تلفن هوشمند جدید نوا و نوا پلاس (بررسی دیجیاتو) پرده برداشت، محصولاتی که شرکت چینی می گوید در ساخت آنها نیم نگاهی به کاربران جوان و خصوصاً خانم داشته است. هر دو محصول جدید از کیفیت ساخت خوب و قیمت مناسبی برخوردار بودند اما ویژگی متمایزی وجود نداشت که آنها را بین تلفن های هوشمند موجود در بازار منحصر به فرد کند.

حالا به فاصله کمتر از یک سال شرکت چینی نسل دوم محصولات خود را به بازار عرضه کرده و این بار ویژگی های بارزی در هر دوی آنها به چشم می خورد، از جمله دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی که به هیچ عنوان در بازه محصولات میان رده ویژگی مرسومی به شمار نمی رود.

در ادامه مطلب با بررسی نوا ۲ پلاس همراه باشید تا ببینیم شرکت چینی این بار برای کاربران جوان چه محصولی تدارک دیده است.

بررسی ویدیویی

طراحی

هواوی در نسل اول محصولات خانواده نوا از طراحی نزدیک به نکسوس 6P و سری آنر استفاده کرده بود، اما در نسل جدید شاهد کنار گذاشتن طراحی قبلی هستیم و دو محصول تازه حالا بیشتر از هر چیز، به موبایل های سری P هوآوی شباهت دارند. اما پیش از پرداختن به جزئیات دیگر، اشاره کنیم که احتمالاً هرگز تصور نمی کردید عمق حسگر اثر انگشت در زیبایی طراحی موثر باشد. هوآوی در محصول تازه میزان فرورفتگی این بخش را از ۰.۴ به ۰.۱ میلی متر کاهش داده و این موضوع ظاهر پشت بدنه را یک دست و ساده تر کرده است.

یک حلقه درخشان هم در اطراف حسگر به چشم می خورد که زیبایی آن را دو چندان می کند. بالای بدنه یکپارچه آلومینیوم منیزیمی دستگاه لنز های دوربین دوگانه کمی بیرون زدگی دارند و حسگر اثر انگشت دایره شکل هم کمی پایین تر به چشم می خورد. خط های آنتن هم مثل پرچمدار هوآوی در بالا و پایین بدنه حاضر هستند و تا حدی ظاهر آیفون را تداعی می کنند.

پشت بدنه ضمناً برای رسیدن به بالاترین دقت با هوا (به روشCNC) برش داده شده است. هرچند پشت بدنه به شکل مات ساخته شده، اما سازنده می گوید با الهام از سطح CD این بخش را به شکلی طراحی کرده که نور را گیر انداخته و به شکل دلنوازی بازتاب می دهد.

به لطف اینکه حسگر اثر انگشت در این بخش از بدنه قرار دارد، حدود ۷۷ درصد از نمای روبروی بدنه به صفحه نمایش اختصاص دارد که با توجه به رده قیمت محصول قابل قبول به حساب می آید. خصوصاً که هوآوی بر خلاف رقیب در تمام رنگ بندی ها، حاشیه بالا و پایین نمایشگر را مشکی در نظر گرفته است تا اندازه آنها کمتر در چشم باشند.

کناره های صفحه نمایش هم به شکل 2.5D ساخته شده که زیبایی چشم نوازی دارد و حالا دیگر در بخش میان رده ها هم ویژگی نسبتاً مرسومی به شمار می رود. اما آن چیزی که بین میان رده ها چندان مرسوم نیست ضخامت ۶.۹ میلی متری دستگاه به حساب می آید، آن هم با وجود اینکه «نوا ۲ پلاس» به امکاناتی مثل دوربین دوگانه و باتری پر ظرفیت مجهز شده است.

وزن میان رده جدید با ۹ گرم افزایش نسبت به نسل قبل به ۱۶۹ گرم رسیده است اما باز هم در بازه قابل قبولی قرار می گیرد. در محصول تازه ضمناً عرض بدنه به لطف کاهش حاشیه های چپ و راست کمتر شده و به ۷۴.۹ میلی متر رسیده است، موضوعی که در کنار باریکی بدنه به ارگونومی بسیار مناسب دستگاه منجر شده است، در نتیجه می توان گفت برای داشتن حس راحتی هنگام استفاده از این فبلت ۵.۵ اینچی، لازم نیست حتماً انگشتانی بسیار کشیده داشته باشید.

در نمای بالای بدنه فقط یک میکروفن کوچک به چشم می خورد، در سمت چپ بدنه درگاهی برای کارت حافظه و سیم کارت در نظر گرفته شده و در نمای راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور به چشم می خورد. دکمه ی پاور در این بخش به شکل طرح برجسته ساخته شده تا بدون نیاز به نگاه کردن، قادر باشید آن را با لمس پیدا کنید.

در نمای پایین بدنه تنها اسپیکر مونو، جک ۳.۵ میلی متری و درگاه USB-C حاضر هستند که مورد آخر هنوز چندان بین محصولات میان رده و اقتصادی بازار فراگیر نشده است.

در پایان گفتنی است که میان رده جدید هوآوی در ۳ رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه شده است تا علاوه بر خانم ها آقایان هم قادر باشند میان رده جدید را انتخاب نمایند.

نمایشگر

«نوا ۲ پلاس» هم مثل نسل قبل از خود به یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD و تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ مجهز است. این رقم با توجه به رده قیمت محصول کاملاً قابل قبول است و نشان می دهد چرا شرکت سازنده دوباره همان پنل قبلی را مورد استفاده قرار داده است. پنل IPS LCD ضمناً در بازار میان رده ها فراگیر است و در محصولات متعددی مثل ردمی نوت 4X شیائومی و Honor 8 هم استفاده شده است.

زاویه دید پنل نمایشگر به ۸۰ درجه می رسد و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت در نظر گرفته شده که برای استفاده زیر نور مستقیم خورشید کفایت می کند، هرچند میزان بازتاب از سطح نمایشگر می توانست کمتر باشد. در مجموع باید بگوییم سال گذشته صفحه نمایش نوا پلاس یکی از خوب های بازار بود و حالا هم با وجود گذشت کمتر از یکسال از کیفیت تصویر مناسبی برخوردار است و نمره قبولی را در این بخش دریافت می کند.

«نوا ۲ پلاس» هم ضمناً مثل نسل قبل از خود می تواند بین مفصل و نوک انگشت تمایز قائل شود، در نتیجه به راحتی می توانید با ضربه زدن با مفصل انگشت از صفحه اسکرین شات بگیرید.

دوربین

بعد از پرچمداران، حالا نوبت به میان رده ها رسیده که یک به یک به دوربین دوگانه مجهز شوند. «نوا ۲ پلاس» البته بر خلاف شباهت ظاهری به پرچمداران هوآوی، در زمینه دوربین دوگانه رویه متفاوتی را در پی گرفته است. در پی ۱۰ یکی از دو دوربین سیاه و سفید بود اما اینجا با دو دوربین ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی مواجه هستیم که هردو رنگی هستند.

در نبود لایکا رابط کاربری دوربین هم با پرچمداران هوآوی متفاوت است. در گوشه سمت چپ علاوه بر دکمه های خاموش و روشن کردن فلش و تغییر دوربین بین عقب و جلو، ۲ دکمه دیگر هم به چشم می خورد که یکی از آنها برای ثبت کلیپ های کوتاه مثل فایل های Gif کاربرد دارد. دکمه ی دیگر هم حالت پرتره را فعال می کند و پشت سر سوژه را مثل دوربین های حرفه ای تار می کند تا نتیجه نهایی به دوربین های حرفه ای عکاسی شباهت داشته باشد.

با سوایپ کردن از سمت راست منوی تنظیمات دوربین ظاهر می شود و سوایپ از چپ هم برای سوییچ کردن بین حالت های مختلف تصویر برداری کاربرد دارد.

در این بخش تقریباً هر حالتی که بخواهید وجود دارد و این موضوع با در نظر گرفتن رده قیمت دستگاه قابل توجه به نظر می رسد، مواردی از جمله عکاسی با تنظیمات دستی، فیلمبرداری با تنظیمات دستی، پانورامای ۳ بعدی، نقاشی با نور در تاریکی، تایم لپس، اسکن کردن مدارک و حالت مخصوص عکاسی در شب.

لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی از نوع تله در نظر گرفته شده و به لطف لنز عریض و ضریب گشادگی دریچه دیافراگم اف ۱.۸ و ISO بالای خود می تواند صحنه هایی فراگیر با نور کافی ثبت کند.

دوربین ۸ مگاپیکسلی دوم هم با ضریب ۲.۴ و لنز تله فوتو برای عکاسی از سوژه های دور تر وارد عمل می شود.

image

به لطف وجود این دو لنز ضمناً می توانید با میان رده جدید هوآوی تا ۲ برابر روی تصویر بدون کاهش کیفیت بزرگنمایی کنید.

image

البته در هنگام فعال شدن دوربین تله فتو دوربین اصلی از کار نمی افتد و کماکان به گفته سازنده وظیفه تعیین مقدار رنگها، روشنایی و شفافیت تصویر را بر عهده دارد.

اما ویژگی اصلی و متمایز کننده «نوا ۲ پلاس» از میان رده های دیگر دوربین ۲۰ مگاپیکسلی جلوی بدنه به حساب می آید. جایی که به طور ویژه مورد توجه سازنده قرار داشته و امکانات متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین جلوی «نوا ۲ پلاس» با الگوریتم های خود صورت شما را به شکل ۳ بعدی اسکن می کند و بر اساس المان هایی مثل شکل صورت و رنگ و نوع پوست شما، بهترین سلفی ممکن را خلق می کند.

اگر حالت پرتره را فعال کنید، دستگاه با تار کردن پشت زمینه، نتیجه نهایی را به دوربین های حرفه ای نزدیک تر می کند. «نوا ۲ پلاس» به لطف فناوری Beauty 4.0 می تواند صورت شما را با ۱۰ درجه مختلف به شکل خودکار روتوش کند.

«نوا ۲ پلاس» ضمناً قادر است برای عکاسی در شرایط کم نور، نمایشگر دستگاه را با ۱۱ سطح روشنایی مختلف به فلش تبدیل کند.

«نوا ۲ پلاس» در ضمن ویدیوها را با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند، موضوعی که با توجه به امکان ضبط ویدیو 4K در نسل قبل جای تعجب دارد، اما احتمالاً دلیل آن به تغییر چیپست اسنپدراگون در نسل تازه باز می گردد.

با توجه به اینکه دوربین یکی از اصلی ترین نقاط تمرکز سازنده برای فروش این محصول به حساب می آید، در مطلبی جداگانه کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین دستگاه را تحت بررسی دقیق قرار خواهیم داد. تا آن زمان می توانید کیفیت عکس های دستگاه را در ادامه مشاهده فرمایید.

سخت افزار

هوآوی که در نوا پلاس اسنپدراگون ۶۲۵ را استفاده کرده بود، حالا در نسل جدید از میان رده خود آستین بالا زده و چیپست کایرین ۶۵۹ را مورد استفاده قرار داده است، یعنی نسخه بهبود یافته از کایرین ۶۵۸ که پیشتر آن را در پی ۱۰ لایت (بررسی دیجیاتو) مشاهده کرده بودیم. هر ۸ هسته این چیپست از نوع کورتکس A53 هستند که ۴تای آنها با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز فعالیت می کنند و ۴ هسته ی دیگر با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز برای انجام پردازش های سبک تر با مصرف باتری کمتر وارد عمل می شوند. ۴ گیگابایت حافظه رم هم برای یک میان رده در سال ۲۰۱۷ کاملاً کافی به نظر می رسد.

کسب امتیاز ۶۷ هزار در بنچمارک آنتوتو نشان می دهد هوآوی در میان رده جدید توان پردازش دستگاه را ۱۷ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش داده است. «نوا ۲ پلاس» با این رقم پایین تر از Honor 8 و بالاتر از نسل قبلی خود قرار می گیرد.

در حقیقت باید گفت شرکت چینی در سال های اخیر آنقدر محصولات اقتصادی اما قدرتمند به بازار عرضه کرده که حالا حتی خودش هم باید در میان رده جدید با مدل های پیشین مبارزه کند. البته باید توجه داشت که هرچند Honor 8 از نظر توان پردازش سخت افزاری کمی قوی تر است، اما تمرکز «نوا ۲ پلاس» روی ویژگی های دیگری مثل صدای Hi-Fi، دوربین سلفی و طراحی ظاهری زیباتر بوده است که در مدل آنر وجود ندارند.

هوآوی در این محصول هم مثل پی ۱۰ لایت (بررسی دیجیاتو) و بسیاری از محصولات سری آنر پردازشگر گرافیکی ۱۶ نانومتری Mali-T830 MP2 ساخت TSMC را مورد استفاده قرار داده است، بر خلاف مدل قبلی که به لطف چیپست کوالکام به پردازشگر گرافیکی ادرینو ۵۰۶ مجهز بود. حالا با این پردازشگر گرافیکی انجام بازی های سنگین مثل آسفالت ۸ مقدور خواهد بود اما نباید توقع نرخ بیشتر از ۳۰ فریم در هر ثانیه را داشته باشید.

«نوا ۲ پلاس» ضمناً از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که از این میزان حدود ۵۰ گیگابایت در اختیار کاربر قرار میگیرد. هرچند بعید به نظر می رسد، اما اگر به ظرفیت بیش از این احتیاج داشته باشید امکان استفاده از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت برای دستگاه در نظر گرفته شده است.

صدا

یکی از بخش های عمده تمرکز هوآوی در ساخت میان رده جدید به حوزه پخش صدا باز می گردد و شرکت چینی در این راه حتی از همکاری رینر میلیارد هم بهره گرفته است، شخصی که در سال ۲۰۰۶ جایزه گرمی را برای مهندسی صدای آلبوم کلاسیک  Mahler: Symphony No. 2 دریافت کرده بود.

شرکت چینی علاوه بر این میان رده جدید خود را به چیپ AK4376a Hi-Fi مجهز کرده است، مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و حالا در «نوا ۲ پلاس»، امکان پخش فایل های موسیقی را با کیفیت بالا و مصرف انرژی کم، برای خریداران فراهم می کند.

میان رده جدید ضمناً‌ اولین تلفن هوشمند مجهز به فناوری صدای سه بعدی هوآوی به نام Histen محسوب می شود. این فناوری با استفاده از الگوریتم های طراحی شده، صدا را طوری در هدفون شما به شکل فراگیر پخش می کند که فضای حضور در سالن کنسرت زنده تداعی شود. جالب است بدانید که این الگوریتم ها در آزمایشگاه تحقیق و توسعه هوآوی به نام 2012 lab توسعه یافته است، جایی که اسرار آمیز ترین بخش شرکت چینی محصول می شود و روی توسعه فناوری های پیشرفته فعالیت می کند.

در تنظیمات این قابلیت می توانید انتخاب کنید که دستگاه صدا را با جلوه فراگیر ۳ بعدی پخش کند و منبع صدا نسبت به شما کجا باشد، نزدیک، در اطراف یا روبرو. در دنیای واقعی هم چنین ویژگی هایی واقعاً موثر هستند و «نوا ۲ پلاس» و برادر کوچکتر آن را به یکی از بهترین میان رده های بازار از نظر پخش صدا تبدیل کرده اند.

در نهایت به پشتیبانی از فناوری aptX می رسیم که بین روش های پردازش صدا کمترین تاخیر را دارد. به لطف وجود این ویژگی می توانید «نوا ۲ پلاس» ۲ را هنگام پخش ویدیو یا انجام بازی به اسپیکر بلوتوث متصل کنید و از صدای بلند و هماهنگ با تصویر بهره مند شوید.

باتری

در نسل گذشته نوا پلاس از نظر طراحی با نوا متفاوت بود، اما حالا هر دو مدل تقریباً یکسان هستند و عمده ترین تفاوت آنها، به ظرفیت باتری و البته اندازه نمایشگر دستگاه باز می گردد. هوآوی می گوید در ساخت موبایل های سری نوا به کاربران پر تحرک و جوان توجه ویژه ای داشته است، کاربر جوان و پر تحرک هم احتمالاً بیشتر از هرکس از یک باتری پر ظرفیت و با دوام استقبال می کند.

از همین رو در «نوا ۲ پلاس» هم مثل نسل قبلی یک باتری ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده که هنوز هم بین میان رده ها رقم قابل قبولی به حساب می آید. البته باید توجه داشته باشیم که چیپست نسل دوم با فناوری ۱۶ نانومتری هوآوی ساخته شده است، در حالی که چیپست مدل قبلی ۱۴ نانومتری بود و طبعاً انرژی باتری را بهینه تر مصرف می کرد.

برای بررسی موضوع یک ویدیو را تا پایان شارژ باتری روی حالت پخش ممتد قرار دادیم و «نوا ۲ پلاس» با ثبت زمان نزدیک به ۱۱ ساعت نشان داد با وجود عقب گرد فناوری چیپست، به لطف بهبودهای نرم افزاری قادر است به اندازه نسل قبلی خود با هر شارژ کاربر را همراهی کند. بر اساس این زمان و تجربه استفاده از دستگاه در طول مدت بررسی پیشبینی می کنیم ۱ شارژ کامل باتری «نوا ۲ پلاس» برای ۱.۵ تا ۲ روز استفاده کافی باشد.

به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، به گفته شرکت سازنده یک شارژ کوتاه نیم ساعته برای تکمیل ۴۳ درصد از ظرفیت باتری کفایت می کند و ۱۰ دقیقه شارژ هم برای ۱.۶ ساعت تماشای ویدیو، یا ۸.۵ ساعت پخش موسیقی کافی خواهد بود. هرچند کامل شدن شارژ باتری با توجه به ظرفیت بالای آن حدود ۲ ساعت زمان می برد. «نوا ۲ پلاس» علاوه بر این به نسل پنجم Smart Power Saving مجهز است که به شکل هوشمند عمر باتری دستگاه را تا ۳ ساعت افزایش می دهد.

جمع بندی

مدتی بود که هوآوی انرژی خود را برای ساخت پرچمداران رده بالا و گران قیمت صرف می کرد و محصولات مختص جوانان و کاربران کم سن و سال تر را به برند زیر مجموعه خود یعنی آنر سپرده بود. اما در سال گذشته شاهد رونمایی از محصولات جدید هوآوی به نام سری Nova بودیم که شرکت سازنده می گوید در ساخت آنها به کاربران جوان و پر تحرک و خانم ها نیم نگاهی داشته است.

«نوا ۲ پلاس» که نسل دوم فبلت جدید هوآوی محسوب می شود، حالا از نظر طراحی با پرچمدار این شرکت تفاوت چندانی ندارد و یکی از میان رده های شکیل و باریک بازار محسوب می شود، آن هم با وجود امکانات متنوع که شرکت سازنده برای محصول خود در نظر گرفته است. البته هوآوی این محصول را میان رده به حساب نمی آورد و آن را جایی بین میان رده و پرچمدار و با عنوان محصولات سری Star خود معرفی می کند.

میان رده جدید هوآوی در پشت بدنه دوربین دوگانه ۸ و ۱۲ مگاپیکسلی دارد که هر دو رنگی هستند، اما یکی با لنز واید و ضریب اف ۱.۸ عکس های چشم نواز خلق می کند و دومی با لنز تله فوتو برای ثبت سوژه های دورتر کاربرد دارد.

اما مهم ترین ویژگی «نوا ۲ پلاس» در جلوی بدنه به چشم می خورد، جایی که دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی قرار گرفته است. این دوربین ضمناً از الگوریتم های پیشرفته نرم افزاری بهره می برد و به لطف امکاناتی مثل اسکن نوع و رنگ پوست شما می تواند بهترین سلفی ممکن را در هر شرایطی ثبت کند.

ویژگی دیگری که «نوا ۲ پلاس» را از دیگر میان رده های موجود در بازار متمایز می کند هم چیپ صدای Hi-Fi به حساب می آید که بالاترین کیفیت پخش صدا را ممکن می کند.

این تلفن هوشمند ضمناً اولین محصول هوآوی محسوب می شود که به الگوریتم پخش صدای جدید شرکت چینی به نام Huawei Histen مجهز شده است. دستگاه به لطف این قابلیت موسیقی را در هدفون های شما با جلوه فراگیری پخش می کند که به حضور در سالن اجرای زنده شباهت دارد.

با وجود همه این پیشرفت ها البته میان رده جدید هوآوی نسبت به نسل قبل از خود پسرفت هایی هم داشته است. شرکت چینی در میان رده جدید چیپست اسنپدراگون نسل پیش را با ساخته ی خودش جایگزین کرده و احتمالاً به همین دلیل امکان ضبط ویدیوهای 4K دیگر وجود ندارد.

برخی ویژگی ها هم مثل نمایشگر دستگاه و باتری از نسل قبل بدون تغییر هستند، هرچند «نوا ۲ پلاس» با این وجود در این دو بخش نمره قبولی را دریافت می کند.

اگر اهل سلفی گرفتن و موسیقی هستید و یک تلفن هوشمند باریک، زیبا و با کیفیت احتیاج دارید، «نوا ۲ پلاس» می تواند این ویژگی ها را با قیمت ۱.۳۹۹.۰۰۰ تومان برای شما فراهم کند.

مزایا
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین اصلی دوگانه
  • ضخامت و ارگونومی مناسب
  • فناوری های پیشرفته و کیفیت بالا در حوزه پخش صدا
  • حافظه داخلی بالا
معایب
  • عدم امکان ضبط ویدیو 4K بر خلاف نسل قبل
  • عدم وجود فرستنده مادون قرمز
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • abtinkamrani
    abtinkamrani | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    برادر من این گوشی رو سه ماهی میشه خریده تا الان هیچ مشکلی نداشته. مثله روز اولشه. نه لگی نه کم شدن باتری و با این امکانات و با این قیمت گزینه خیلی خیلی خوبیه !! از دوربین گرفته تا سرعت اجرای بازی ها یا برنامه ها!! به لطف رم 4 و پردازنده 8 هسته ای 2.3 گیگا هرتزی ، حافظه داخلیش هم که 64 گیگا بایته و همه چیزش در حد پرچمداره ! ولی نقطه قوت گوشی های سری نووا زیبایی طراحی این گوشی هاست که وقتی تو دست میگیرین، شگفت زده تون میکنه!! باریک وخوش دسته و بدنه فلزی هم که داره و در عین حال وزن مناسبی هم داره !! باتریشم خوب، حداقل یک روز کامل جواب میده. حسگر اثر انگشتش هم که پشت بدنه است و سریع و مطمئنه. میتونی هر10 تا انگشت خودتو براش تعریف کنی و به راحتی استفاده کنی ازش . بهترین گزینه برای ترغیب به خرید این گوشی هم دوربین سلفی 20مگا پیکسلیشه که افکت ها و امکاناتی فراتر از گوشی هوشمند داره و انگار داری با یه دوربین حرفه ای کار می کنی. اگه زیبایی و عکاسی رو یکجا با یه قیمت خوب میخواین، گوشی خوبیه !!

  • ashky8
    ashky8 | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    لطفا بررسی ویدیویی گوشی Galaxy J7 Pro رو هم بزارین
    سپاس ??

  • saeedba
    saeedba | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    سلام دوستان
    ایا این گوشی از فورجی پلاس پشتیبانی میکنه؟
    از لحاظ سخت افزاری میدونم میکنه، در عمل میخوام ببینم...
    اقای گلستانه اگه میشه اینم بررسی کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی