ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از 6 اسمارتفون جدید خانواده ذن فون 4 رونمایی کرد

سری چهارم موبایل های ذن فون کمپانی ایسوس راه سختی را تا عرضه پیمودند. پس از ماه ها تاخیر، عرضه ناقص در روسیه، سکوت خبری از سوی ایسوس و ده ها خبر لو رفته از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

سری چهارم موبایل های ذن فون کمپانی ایسوس راه سختی را تا عرضه پیمودند. پس از ماه ها تاخیر، عرضه ناقص در روسیه، سکوت خبری از سوی ایسوس و ده ها خبر لو رفته از مشخصات و ظاهر دستگاه، بالاخره امروز شاهد رونمایی کامل از این خانواده 6 نفره هستیم.

گرچه اکثر شرکت ها فقط یک یا دو موبایل را در یک روز معرفی می کنند اما این بار ایسوس می خواهد همزمان 6 دستگاه کاملا مختلف را برای سلایق متفاوت نمایش دهد: ذن فون 4، ذن فون 4 سلفی، ذن فون 4 مکس که هر سه موبایل دارای یک ورژن پرو نیز هستند.

ذن فون 4 و 4 پرو دستگاه های عمومی تری هستند. سلفی و سلفی پرو میان رده ها با تمرکز روی دوربین جلو هستند و مکس و مکس پرو هم ارزان قیمت های ایسوس به حساب می آیند که یک باتری بزرگ دارند.

در ادامه توضیحات بیشتری پیرامون هر اسمارتفون می خوانید.

ZenFone 4 و ZenFone 4 Pro

ذن فون 4 در دو مدل عرضه می شود: یکی با اسنپدراگون 630 و دیگری با اسنپدراگون 660 که تا 6 گیگابایت رم و 3300 میلی آمپر باتری نیز دارند. نمایشگر آن 5.5 اینچی و ال سی دی تمام اچ دی است.

مدل پرو اما همراه با اسنپدراگون 835 و 6 گیگابایت رم و باتری 3600 میلی آمپری عرضه می شود. مشخصات نمایشگر به جز AMOLED بودن آن، تفاوتی با مدل عادی ندارد. هر دو دستگاه دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه بوده با این تفاوت که مدل 4 پرو از سنسور دوم برای زوم دو برابری استفاده می کند ولی مدل عادی برای ثبت تصاویر 120 درجه عریض.

ZenFone 4 Selfie و ZenFone 4 Selfie Pro

به هر حال، لنزهای دوتایی در کنار یکدیگر حسابی این روزها طرفدار پیدا کرده اند. ایسوس در موبایل سلفی و سلفی پرو قصد دارد نه در قسمت پشتی، بلکه در قسمت جلویی موبایل های خود دو سنسور دوربین قرار دهد تا سلفی ها بی نظیر باشند.

در ورژن پرو، یک سنسور 24 مگاپیکسلی در قسمت جلویی قرار دارد در حالی که برای ورژن عادی، این رقم 20 مگاپیکسل است. هر دو دستگاه می توانند سلفی هایی با زاویه عریض به ثبت برسانند.

سلفی پرو یک اسنپدراگون 625 با 4 گیگابایت رم و باتری 3 هزار میلی آمپری درون خود دارد اما مدل عادی از اسنپدراگون 430 بهره می برد. هر دو دستگاه نمایشگر 5.5 اینچی AMOLED دارند در حالی که سلفی پرو رزولوشن فول اچ دی داشته اما سلفی به اچ دی بسنده کرده.

ZenFone 4 Max و ZenFone 4 Max Pro

به هر دلیلی که بود، ایسوس تصمیم گرفت که ذن فون 4 مکس و مکس پرو را در مراسم رسمی خود نمایش ندهد و در عوض اطلاعات را ما از وبسایت شرکت به دست آوردیم. وجه تمایز این دو دستگاه، باتری عظیم 5 هزار میلی آمپری است که روی دو مدل قرار دارد.

مدل مکس همراه با اسنپدراگون 425 و 430 عرضه می شود و نمایشگر 5.5 اینچی تمام اچ دی با دوربین 13 مگاپیکسلی دوگانه دارد. کاربران می توانند رم 2، 3 یا 4 گیگابایتی را برای دیوایس خود برگزینند. مدل مکس پرو اما به جز نداشتن گزینه رم 4 گیگابایتی و دوربین 16 مگاپیکسلی، تفاوت دیگری با مدل عادی ندارد.

قیمت، زمان عرضه و انتظارات

رابط کاربری مخصوص ایسوس با نام ZenUI قرار است به ورژن چهارم خود آپدیت شود که بر اساس اندروید O ساخته شده. قیمت ابتدایی ذن فون 4 از 400 دلار شروع می شود در حالی که قیمت مدل پرو از 600 دلار آغاز می گردد. با این حال، دو مدل سلفی قیمت های 280 و 380 دلاری دارند.

در مورد قیمت مدل مکس اما اطلاعاتی در دسترس نیست. گفته شده که این موبایل ها ابتدا در آسیا عرضه می شوند و سپس به غرب راه خواهند یافت. اما هنوز تاریخ دقیق عرضه هم مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    خود شرکت فهمیده چی به چیه؟!

  • dj
    dj | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    دیجیاتو چرا مینویسی ایسوس؟
    این اشتباست. باید بنویسی اسوس

    • pouria ataei
      pouria ataei | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

      البته به عنوان کارمند این شرکت باید عرض کنم که ایسوس درست هستش

  • Chris Redfield
    Chris Redfield | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    این همه مدل جورواجور خریدارو سردرگم میکنه :/

مطالب پیشنهادی