ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تلفیق دو اسطوره؛ نتیجه استفاده از موتور V8 سوزوکی هایابوسا روی شاسی لوتوس [تماشا کنید]

مسابقات سری تپه نوردی یا صعود از تپه از جمله جذاب ترین مسابقات اتومبیل رانی محسوب می شود، این رقابت ها در مسیرهای جاده ای پیچ در پیچ کوهستانی انجا می شود و اساس آن ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مسابقات سری تپه نوردی یا صعود از تپه از جمله جذاب ترین مسابقات اتومبیل رانی محسوب می شود، این رقابت ها در مسیرهای جاده ای پیچ در پیچ کوهستانی انجا می شود و اساس آن بر مبنای طی مسافت در کمترین زمان ممکن و رکورد گیری در این زمینه است.

خودروهای متنوعی در این مسابقات شرکت می کنند، از رنو کلیو و میتسوبیشی لنسر گرفته تا نمونه هایی با ظاهر  مشابه خودروهای فرمول ۱ و جی تی که معمولا در بالاترین سطح دیده می شوند.

بسیاری از خودروهای مدرنی هم که امروزه در این مسابقات شرکت می کنند مجهز به موتورهای پرخوران هستند و در اغلب موارد از توربوشارژر در آنها استفاده شده است. با این وجود سازنده خوش ذوق این خودرو مسابقه ای تصمیم گرفته است تا از پیشرانه ای متفاوت در جنگنده خود استفاده کند.

این شرکت کننده به جای آنکه در این خودرو از یک موتور توربو، یا یک موتور متداول استفاده کند، تصمیم به استفاده از یک موتور هشت سیلندر وی شکل تنفس طبیعی گرفته است اما نه یک هشت سیلندر معمولی. سازنده در حرکتی جالب اقدام به ادغام دو عدد موتور ۴ سیلندر متعلق به موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا کرده است.

نتیجه ی این اقدام دستیابی به موتوری بسیار سبک وزن و جمع و جور است که می تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت را تولید کند. این موتور دور بالا، تنها ۲.۸ لیتر حجم دارد و ابعاد آن بسیار کوچک است.

برای مقایسه خوب است بدانید که برای استخراج 450 اسب بخار قدرت از موتور خودروهای سواری معمولا به حجمی بیش از 4 لیتر نیاز خواهید داشت،اما راندمان تولید قدرت در موتور سوزوکی هایابوسا بسیار بالاتر از موتورهای رایج مورد استفاده در صنایع خودروسازی است.

از طرف دیگر مشخصات این خودرو نشان می دهد که وزن کلی خودرو تنها ۷۵۰ کیلوگرم است که از همینجا می توان فهمید که با چه خودروی سریعی سروکار داریم، به خصوص که سرعت طی کردن پیچ ها به لطف وزن کم و مهندسی فوق العاده شاسی لوتوس بسیار چشمگیر به نظر می رسد.

اگر می خواهید بیشتر با این خودروی مسابقه ای خاص لوتوس آشنا شوید توصیه می کنیم که ویدیوی زیر را به هیچ وجه از دست ندهید. در ضمن برای اینکه از صدای دلنشین موتور V8 سوزوکی هم لذت ببرید پیشنهاد می کنیم این ویدیو را حتما با هدفون تماشا کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی