ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی اجمالی تویوتا هایلندر؛ کمری شاسی بلند

تویوتا هایلندر همانند سنگی است که در کف یک رودخانه افتاده و آب روی آن را صیقل می دهد، این خودرو از زمان عرضه‌ی خود به بازار تا کنون بارها مورد بهینه سازی و ارتقا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

تویوتا هایلندر همانند سنگی است که در کف یک رودخانه افتاده و آب روی آن را صیقل می دهد، این خودرو از زمان عرضه‌ی خود به بازار تا کنون بارها مورد بهینه سازی و ارتقا قرار گرفته است و هر بار با ظرافت به قابلیت‌ ها و توانایی های آن افزوده شده است.

به جرات می توان  گفت که با گذشت ۱۶ سال از حضور این خودرو در بازار ایالات متحده، ایرادات آن هر بار بر طرف شده و حالا یک محصول بی نقص و کامل در اختیار مشتریان قرار دارد.

برای سال ۲۰۱۷ نیز تویوتا همچنان دست از بهینه سازی این خودرو بر نداشته است تا همچنان این کراس اوور هفت نفره را در مسیر پیشرفت قرار دهد. این بار اما تویوتا تمرکز بیشتری بر روی ارتقای ایمنی و توسعه‌ی امکانات ایمنی این خودرو کرده است و به خصوص در نظر داشته تا امکانات ایمنی را در تمامی تیپ های این خودرو به میزان مناسبی ارتقا دهد.

بنابراین چنین تغییراتی سبب خواهد شد تا خانواده هایی که ایمنی خودرو اولویت نخست آنها است به خرید هایلندر تمایل پیدا کنند. با این حال این خودرو در کنار نکات مثبت خود نکات منفی نیز دارد که در ادامه به تمامی جنبه های مثبت و منفی تویوتا هایلندر خواهیم پرداخت.

نکات مثبت

سواری نرم و راحت اصلی ترین بخش شخصیت هایلندر است به طوری که راحتی و نرمی این خودرو نظر مثبت هر راننده ای را جلب خواهد کرد. سیستم تعلیق این خودرو طوری طراحی شده است تا سرنشینان کمترین حسی را از دست اندازه ها و چاله ها داشته باشند و در عین حال هندلینگ خودرو نیز مناسب است و اصلا اینطور نیست که بدنه ی خودرو سر پیچ ها تاب بخورد و لنگر بیاندازد.

چنین بالانسی بین هندلینگ و نرمی قطعا برای خانواده هایی که به فکر آسایش فرزندانشان هستند مهم و جالب توجه خواهد بود.

فضای داخل کابین

محفظه وسایل زیر داشبورد را باید از دیگر نقاط قوت این خودرو دانست. این محفظه ی وسایل از کنسول وسط آغاز شده و تا درب سمت سرنشین ادامه دارد و فضای بزرگی را برای قراردادن وسایلی چون تلفن همراه، کاغذ و دسته کلید فراهم کرده است.

این قسمت را باید یکی از کاربر پسند ترین بخش های این خودرو دانست که سازنده با هوشمندی تمام آن را ایجاد کرده است.

تجهیزات ایمنی استاندارد

تمامی مدل های هایلندر از این پس با بسته ایمنی مخصوص تویوتا با نام Safety Sense به بازار عرضه خواهند شد که شامل مواردی چون سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمکی فرمان، کروز کنترل هوشمند و چراغ های خودکار هوشمند می شود.

چنین لیستی از تجهیزات ایمنی نیز قطعا کسانی را که به ایمنی خودرو اهمیت می‌دهند را جلب خواهد کرد.

اما نکته ای که در تویوتا هایلندر جالب توجه است این است که تمامی این تجهیزات ایمنی در پایین ترین تیپ این خودرو نیز موجود هستند و ایمنی در هایلندر تنها محدود به مدل های بالاتر این خودرو نیست.

این در حالی است که سایر سازندگان معمولا کاملا ترین پکیج های ایمنی را در فول ترین مدل های یک خودرو عرضه می کرده و بابت آن نیز هزینه ای اضافه را از خریدار درخواست می کنند و بدین ترتیب هایلندر برگ برنده ی بسیار مهمی را در مواجه با رقبا در اختیار دارد.

نکات منفی

فضای کم ردیف سوم

صندلی های ردیف سوم تویوتا هایلندر در مقایسه با سایر کراس اوور های فول سایز اندازه کوچک تری دارند. ورود و خروج از این صندلی ها نیز نسبتا دشوار است و فضای پای کمی نیز وجود دارد و همه ی این موارد سبب می شود تا حس تنگی فضا به سرنشینان دست دهد.

همچنین با وجود اینکه در تویوتا هایلندر ۵ عدد پورت USB وجود دارد اما تمامی این پورت ها تنها در دسترس سرنشینان ردیف اول و دوم هستند و سرنشینان ردیف سوم هیچگونه دسترسی به پورت USB ندارند.

بنابراین اگر بخواهید همراه افرادی را در ردیف سوم صندلی ها سوار کنید پیشنهاد می کنیم که به سراغ فورد اکسپلورر و یا نیسان پت فایندر بروید. تویوتا هایلندر از نظر ابعاد تقریبا مشابه خودروهایی چون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو است که خود آن ها نیز از کمبود فضای داخلی برای سرنشینان ردیف سوم رنج می برند.

طراحی تیز و زمخت

تویوتا هایلندر زشت ترین محصول تویوتا نیست اما نمای جلوی آن تا حدودی انسان را به یاد تیغ اصلاح می اندازد اما با رسیدن به ستون A دیگر زشتی ها تمام شده و سایر نقاط خودرو نمای قابل قبولی دارند، در کل تنها مشکل طراحی این خودرو را می توان در بخش جلویی آن خلاصه کرد.

امادر انتها بد نیست به مشخصات فنی تویوتا هایلندر جدید نیز نگاهی داشته باشیم. این خودرو مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی به حجم ۳.۵ لیتر است که فاقد هرگونه سیستم پرخوران اعم از توربوشارژر و یا سوپرشارژر است. این موتور می تواند 295 اسب بخار قدرت و 356 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

نیروی موتور این خودرو با استفاده از یک گیربکس ۸ دنده ی خودکار به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. مصرف سوخت ترکیبی هایلندر ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر بوده وزن آن نیز ۲ تن است، ضمن اینکه قابلیت یدک کشی باری به وزن ۲.۲ تن نز در این خودروی ۷ نفره جود دارد. قیمت این خودرو از ۳۰ هزار دلار آغاز شده و به حدود ۴۲ هزار دلار در فول ترین نسخه  می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali.T
    Ali.T | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    اینقدر میگین خارجی انگار ما خودمون آمریکا بودیم انداختنمون تو ایران یهو
    بیاین بجا این حرفا به فکر باشین پسفردا اگه تو این مملکت به جایی رسیدین به فکر مردم باشین که بچه هاتون دیگه افسوس نخورن حداقل

  • amir.ap
    amir.ap | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    30.000$ پوله ماکسیما 92

  • hyhzo
    hyhzo | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    یه سوال جای پلاک جلو ماشین کجاست ؟فکرم درگیر کرده

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    واقعا اون اگزوز توی چشم می‌زنه ?

  • مبین
    مبین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    فک‌ کن خارجیا با ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون همچین ماشینی میخرن!! اونوقت ما...

    واقعا افسوس داره

مطالب پیشنهادی