ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ابداع جدید فورد؛ فرمان و پدال های مخفی شونده برای خودروهای هوشمند

با توجه به خیز خودروسازان مطرح و نام آشنا برای تولید خودروهای خودران دور از انتظار نیست که زمانی فرا برسد که اکثر خودروها به صورت مستقل و خودران حرکت کنند. وقتی که چنین اتفاقی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

با توجه به خیز خودروسازان مطرح و نام آشنا برای تولید خودروهای خودران دور از انتظار نیست که زمانی فرا برسد که اکثر خودروها به صورت مستقل و خودران حرکت کنند.

وقتی که چنین اتفاقی روی دهد تولید و معرفی خودرویی که بتواند به صورت اختیاری از فرمان و پدال بهره ببرد، یک مزیت محسوب خواهد شد.

به نظر می رسد که فورد چنین اتفاقی را بسیار محتمل می داند و در حال آماده سازی خود برای فرارسیدن آن است. در حال حاضر این شرکت اختراعی به ثبت رسانده است که ایده آن تولید یک وسیله نقلیه خودران با پدال و فرمان اختیاری است.

به گفته سازنده، مدل پیاده سازی شده این ایده به خریدار اجازه می دهد که بهره‌مندی یا عدم بهره مندی از فرمان یک اختیار برای راننده باشد.

در واقع ممکن است فرمان به دلایل مختلفی بر روی این خودرو خودران نصب نشده باشد و یا به خواست خریدار به راحتی بر روی آن نصب شود.

وسیله نقلیه ای که از این سیستم برخوردار است از یک کابین با طراحی خاص بهره‌مند خواهد بود. به این صورت که برای قرار گیری فرمان و پدال فضای مناسبی در نظر گرفته می شود و در شرایط رانندگی اتوماتیک این ادوات از مقابل چشم سرنشینان مخفی می شوند.

در این اختراع جدید برای ایمنی راننده، دو کیسه هوا در قسمت جلویی خودرو در نظر گرفته شده است. یکی در فرمان و دیگری در داشبورد. یک سنسور هوشمند وظیفه تشخیص اینکه فرمان چگونه متصل شده است و کدام ایربگ ها در هر لحظه باید فعال باشند را بر عهده دارد. با توجه به گفته های فورد، این فرمان محرک می تواند با اتصال از طریق یک شفت تلسکوپی به صورت فیزیکی با چرخها و جاده ارتباط داشته و خودرو را هدایت کند.

در ادامه، استفاده از تکنولوژی steer-by wire پیشنهاد بعدی است. این تکنولوژی به صورت بالقوه ساده تر است اما با یک سری مشکلات دیگر همراه است.

شاید در آینده، نوآوری ها و اختراعات بعدی بتواند تکنولوژی steer-by wire را بهتر کند از این نظر که سیستمی که خودروهای اینفینیتی با این روش از آن بهره می برد هنوز هم مصنوعی است.
وضعیت و حالتی که برای فرمان وجود دارد برای پدال ها نیز تکرار می شود.

فورد در این باره توضیح داده است که برای نصب این پدال های گاز و ترمزهای دارای قابلیت جدا شدن به صورت بالقوه از چفت کننده ها و پیچ و مهره های مخصوص استفاده می شود. البته ممکن است پدال ها به صورت الکترونیکی نیز تعبیه شوند.

مطابق با توضیحاتی که در رابطه با این اختراع بیان شده است یک عملگر الکتریکی می تواند توسط نرم افزار برنامه ریزی شده ای وظایف پدال های ترمز و گاز را انجام دهد این نرم افزار با استفاده از اطلاعات و توانایی هایی که در آن قرار داده شده می تواند حالت پدال های ترمز و گاز را از نظر فشاری که برای فشردن آنها لازم است و عکس العمل پدال در شرایط مختلف را شبیه سازی کند.

شرکت فورد این اختراع را در تاریخ ۵ فوریه سال ۲۰۱۶ ثبت کرده و اداره ثبت اختراعات و برندهای تجاری ایالات متحده آن را در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۱۷ منتشر کرده است.

از این سیستم احتمالا تا زمانی که خودروهای کاملا اتوماتیک و هوشمند در دسترس مشتریان فورد قرار نگیرند، بهره برداری نخواهد شد. حتی پس از آن نیز ممکن است که فورد تصمیم بگیرد این ایده را منحصرا در راستای توسعه خودرو های بدون راننده استفاده کند.

برای درک بهتر این اختراع از شما دعوت می کنیم که تصاویر موجود به ترتیب مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    اگر می شد فقط برای ضد سرقت بودن ماشین فرمون و پدال ها جمع می شد چی می شد! دیگه نگرانی نداشتی!

مطالب پیشنهادی