ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شارژ کامل ظرف 3 دقیقه؛ تحول باترى هاى تویوتا تا سال ٢٠٢٢

خودروهاى برقى امروزى حداقل دو ايراد بزرگ و برطرف نشدنى دارند. اين خودروها نمى توانند با يك بار شارژ به اندازه ى يك باک پر خودروهاى بنزينى مسافت طى كنند و مشكل بزرگتر اين است ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

خودروهاى برقى امروزى حداقل دو ایراد بزرگ و برطرف نشدنى دارند. این خودروها نمى توانند با یک بار شارژ به اندازه ى یک باک پر خودروهاى بنزینى مسافت طى کنند و مشکل بزرگتر این است که شارژ کردن این خودروها مدت زمان بسیار طولانى ای طول مى کشد. حالا به نظر می رسد که تویوتا راه حلى دارد و ممکن است بتوان این دو مشکل را حل کند.

بر اساس گزارش رسانه های بین المللی، تویوتا درحال طراحى خودرویى برقى کاملاً جدید براى سال ٢٠٢٢ است. تکنولوژى باترى به کار رفته در این باترى ها کاملاً نوین خواهد بود.این خودروهاى جدید تویوتا از باترى هاى جامد استفاده خواهند کرد. در این تکنولوژى در سلول ها، الکترولیت به جاى اینکه مایع باشد جامد است.

این باترى ها نه تنها فقط کارایى و سرعت شارژ شدن را افزایش مى دهند، بلکه، نوسانات باترى را نیز کاهش مى دهند. ادعا شده است این باترى ها در مدت زمان ٢ تا ٣ دقیقه شارژ مى شوند.

البته یک قاعده کلى وجود دارد که باید در نظر گرفت. تا سال ٢٠٢٢ هنوز حدود پنج سال مانده است و زمان زیادى براى دیگر خودروسازان وجود دارد تا بتوانند به تکنولوژى هاى برترى دست یابند.

این تکنولوژى ممکن است مشکلاتى داشته باشد و از آنجا که هنوز در مقیاس تجارى تولید نشده، نمى توان آن را به دقت ارزیابى کرد. همچنین ممکن است این تکنولوژى فقط بر روى کاغذ بماند و قبل از برداشتن اولین قدم ها براى تولید انبوه از دستور کار خارج شود.هنوز هم تولید خودروى برقى ای که در مدت زمان بسیار کوتاهى شارژ شود، در حد قول باقى مانده است. اما ظاهرا تکنولوژى که بتوان با آن به این هدف دست یافت وجود دارد. حالا باید منتظر ماند و دید که کدام شرکت زودتر از سایرین می تواند چنین تکنولوژی را راهی بازار کرده و گوی سبقت را از سایرین برباید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    یه مافیا سازماندهی شده و حساب شده توی صنعت خودرو هست که تقریبا میشه گفت هیچکس از مسئولین حریفش نمیشه! اون مسئولانی هم که خدایی نکرده میخوان یه کاری انجام بدن هم صداشونو میبرند و یه جوری ساکتشون میکنند. الان تنها راهی که باقی مونده خرید نکردن مردمه! اونم نه اینکه کلا هیچی نخرن! فقط از خودروسازی ها نخرند و خرید خودرو از شرکت هایی که خودرو وارد میکنند انجام بدن نه از شرکت هایی که تولید میکنند. این حرف هم واسه این نمیزنم که بخوام از تولید داخلی جلوگیری کنم خیر! من طرفدار تولید داخلی ام! چون تولید داخلی بود که کشور چین رو از هیچی به همه چی رسوند! اما زمانی که یه محصولی مثل خودرو، کیفیت کمترین محصولات هم رده خارجیشو نداره و در مقابل با قیمت چند برابر گرونتر هم فروخته میشه، لذا حمایت از اون محصول کار آدم عاقل نیست! علی الخصوص وقتی شرکت سازندش اونو به مدت بیست سال تولید کنه و باعث مرگ هزاران آدم بشه !!!

    • afshingm
      afshingm | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

      یه لینک اینجا میزارم برید ببینید. یه نرم افزار آنلاین محاسبه ارزش خودرو و میزان هزینه ترخیص خودرو از گمرک هست که رقم های جالبی در میاد تا جایی که واسه هزینه گمرک یک خودرو 68 میلیون تومن گمرکی میخوره که واقعا اعجاب آوره ! فکر نمیکنم هیچ جای دنیا اینجوری باشه! قضاوت با شما! https://arvandplak.ir/%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9/

  • alireza alizadeh
    alireza alizadeh | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    الان وقت محاکمه خانم رییس سابق محیط زیست است . باید پاسخگوی ملت باشد که چرا نخبه ها را به باد مسخرگی گرفته بود . البته اگر اینجا چین بود اکثر مسئولین اعدام شده بودند .?

  • Naser Shabani
    Naser Shabani | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    تا جایی که من یادم میاد هیچ قولی در مورد تکنولوژی باتری ، تجاری سازی نشد. چه تو موبایل چه تو لپ تاپ و چه جاهای دیگه. انگار نمیخوان این قطعه مصرفی به جایی برسه

  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    اینو جمشید آزین تونست چند سال پیش اختراع کرد با شارژ ده دقیقه

    • Miladkheyri
      Miladkheyri | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

      کاملاً درسته دوست عزیز چیزی که جناب جمشید آرین اصل چندین سال پیش اختراع کرده رو تازه ساختن، احتمالاً هنوز تو مراحل ابتدایی کار هم باشن. واقعاً جای تاسف داره که به خاطر به خطر افتادن منافع برخی از مسئولان، اجازه تولید خودروهای هوشمند الکتریکی به آقای آرین داده نمیشه.
      دوستان برای حمایت از این مخترع، کمی درباره ایشون مطالعه کنن تا متوجه بشن چه کسانی اجازه تولید این خودروها رو نمیدن و حتی ایشون رو تهدید هم میکنن.

      • Miladkheyri
        Miladkheyri | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

        ناگفته نمونه که خودروی iev 2 ایشون که سال 91ساخته شده بود، در مدت 3الی5دقیقه به طور کامل شارژ میشد، با حداکثر سرعت 200کیلومتر و شتاب 0تا صد در 7ثانیه و طی مسافت بیش از 300 کیلومتر

        • مجید
          مجید | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

          دعا کنید به جون خانم ابتکار!
          یک زمانی از دیوار سفارت میرفت بالا، بعدش هم که جلوی جمشید آرین رو گرفت! الانم که بچه هاش همون آمریکایی هستن که ایشون از دیوار سفارتش رفت بالا و ایشون مشغول واردات بنزین و ..

مطالب پیشنهادی