ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل به حسگرهایی برای برقراری ارتباط میان خودروها اشاره دارد

بر اساس اطلاعات موجود در یکی از پتنت های اخیر اپل، این کمپانی ایده توسعه حسگرهایی را در ذهن دارد که توانایی برقراری ارتباط میان خودروها را فراهم خواهند کرد. [digipullqoute place="right"]سیستم پیشنهادی اپل همین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بر اساس اطلاعات موجود در یکی از پتنت های اخیر اپل، این کمپانی ایده توسعه حسگرهایی را در ذهن دارد که توانایی برقراری ارتباط میان خودروها را فراهم خواهند کرد.

سیستم پیشنهادی اپل همین حالا هم در برخی از اتومبیل های رده بالا وجود دارد

سنسورهای مورد بحث که به احتمال زیاد از فناوری بلوتوث کوتاه برد برخوردارند، با حسگرهای موجود در سایر خودروها و همچنین GPS ارتباط برقرار کرده، و وجود موانع و همچنین حرکت اتومبیل ها را در نمایشگری به راننده نشان می دهند. البته پتنت مورد بحث هیچ اشاره ای به خودروهای خودران نداشته، و بیشتر شبیه به ترکیبی از حسگرها و سیستم های مختلف برای کمک به راننده است که در حال حاضر نیز در برخی از اتومبیل های رده بالا وجود دارند.

هرچند باید توجه داشت که در صورت جدی بودن اپل برای تولید اتومبیل یا سیستم های مربوطه، توسعه بومی چنین حسگرهایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شرکت را از فناوری سایر رقبا بی نیاز می کند.

لازم به ذکر است که پیش از این کمپانی هایی مانند کوالکام و Broadcom نیز اقدام به توسعه سیستم های مشابهی با استفاده از بلوتوث، وای فای و شبکه های مخابراتی کرده اند و در سال 2002 نیز، کنسرسیومی تحت عنوان «CAR 2 CAR» برای فناوری های برقراری ارتباط میان خودروها تأسیس شده بود.

گفتنی است بر اساس گزارش سازمان ملی امنیت بزرگراه های آمریکا، سیستم های ارتباطی خودرو به خودرو تا 80 درصد احتمال وقوع و شدت خسارات وارده را در تصادفات (به استثناء موارد استفاده از الکل) کاهش می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی