ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افتتاح فاز نخست اتصال فیبر نوری مخابرات به منازل در طرح تانوما

شرکت مخابرات ایران در راستای بهبود ارائه خدمات و افزایش سرعت اینترنت، و همچنین الزام تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین الملل و حرکت به سمت استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور، از افتتاح سرویس ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

شرکت مخابرات ایران در راستای بهبود ارائه خدمات و افزایش سرعت اینترنت، و همچنین الزام تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین الملل و حرکت به سمت استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور، از افتتاح سرویس جدید فیبر نوری (FTTH) تحت عنوان تانوما و جایگزینی آن با طرح های قبلی خبر داد.

خدمات جدید در حال حاضر فقط در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه و کرج در دسترس قرار گرفته، و مشتریان باید برای دریافت آن از طریق سامانه تانوما در وبسایت مخابرات (TCI.ir) اقدام کنند.

هزینه فیبرکشی و تجهیزات به عهده مشتریان خواهد بود

البته باید توجه داشت که در صورت عدم وجود امکانات فیبر نوری در منطقه مورد نظر، مشتریان می توانند با ارائه درخواست در نوبت واگذاری خدمات فیبر نوری قرار گیرند. همچنین لازم به ذکر است که هزینه فیبرکشی و تجهیزات به عهده مشتری بوده و به صورت نقد یا اقساط قابل پرداخت خواهد بود.

گفتنی است سرویس تانوما از طریق طرح های پیش پرداخت و پس پرداخت قابل دریافت بوده و به بخش های مختلفی نام گذاری شده است. به عنوان مثال طرح های پس پرداخت الماس و مروارید با سرعت های 50 و 100 مگابیت بر ثانیه، و همچنین طرح پیش پرداخت 6 ماه زمرد از جمله طرح های قابل استفاده در خدمات تانوما هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • SpiXy
    SpiXy | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    آهان، بعد پول فیبری که مال مخابراته رو ما بدیم ؟ :)) یعنی چی، مثه اینه که بخوایم بوتیک بزنیم بگیم هرکس شعبه می‌خواد زمین بخره به نام ما بزنه بده بهمون :)) خنده دارن واقعا این دوستان یعنی چی انقد بدبخت شدیم که اینطوری سوارمون می‌شن ؟

  • m.ghazy
    m.ghazy | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    فعلا افتضاح است به چند دلیل. ۱ در ابتدا هیچ چیزی راجع به هزینه ۶۰۰ تا ۱ ملیون تومانی کابل کشی و مودم به شما گفته نمیشود.۲ به زور مودم چینی بی کیفیت به شما فروخته میشود و شما هیچ گزینه ای دیگر ندارید. ۳ هیچ گونه التزام زمانی در نصب و ارائه ندارند بنده سه ماه در انتظار بودم آخر خودم رفتم انصراف دادم.

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    ان شاءالله که تا صد سال سیاه به شهر ما نرسه فیبر نوری و انترنت ملی

  • امیر رهبری
    امیر رهبری | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    متاسفانه هنوز برخی از عزیزان تفاوت این فیبر نوری را با سیستمی که در بعضی مراکز مخابراتی پیاده شده بود را اشتباه گرفته اند. سیستم قبلی تا مراکز مخابراتی فیبر نوری بود و سیم کشی تا منازل به صورت مسی بود که عموما نویز و محدودیت سرعت هم خصیصه آن هست ولی طرح جدید تا داخل منزل شما به صورت فیبر نوری هست و از سرعت های بسیار بالایی پشتیبانی میشه و به همین دلیل طرح های تعرفه ای جداگانه ای نیز خواهد داشت. در ضمن شما هزینه های داخلی را تقبل میکنید.

    • zofishel
      zofishel | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

      @امیر رهبری
      به انجمن فیبر نوری در p30world تشریف ببرین و ببینین اونی که گرفته هم ناراضی هست
      در حال حاضر گرفتن فیبر نوری هیچ صرفه اقتصادی نداره بخاطر این که هم قیمت سیمکشی ش گرونه هم هزینه هر گیگی که می خریم
      هیچ مشتری همچین کاری نمی کنه مگه چند تا آدم ساده لوح پیدا کنن که متاسفانه ساده لوح هم کم نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی