ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خالق اندروید «هوش مصنوعی» را سیستم عامل بزرگ بعدی می داند

اندی روبین که بیشتر به خاطر توسعه اندروید شناخته می شود اخیرا اظهارات تازه ای در رابطه با هوش مصنوعی مطرح کرده و مدعی شده که این تکنولوژی سیستم عامل مهم و بزرگ آتی است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

اندی روبین که بیشتر به خاطر توسعه اندروید شناخته می شود اخیرا اظهارات تازه ای در رابطه با هوش مصنوعی مطرح کرده و مدعی شده که این تکنولوژی سیستم عامل مهم و بزرگ آتی است.

روبین این اظهارات را در جریان یک نشست مطبوعاتی مطرح کرد که به مناسبت جعبه گشایی اسمارت فون اندرویدی تازه اش در مقر اصلی Playground (شرکت سرمایه گذار تحت مدیریت وی) ترتیب داده شده بود.

روبین در این باره گفت:

گجت های جدید خواه درون ماشین های هوشمند کار گذاشته شده باشند و خواهد موبایل ها ما را به سمت عصر تازه هوش مصنوعی رهنمون می کنند.

وی ادامه داد:

سیستم عامل ها به صورت دوره ای به روز رسانی می شوند که معمولا برابر با ۱۲ ماه است. مایکروسافت داس یکی از اولین سیستم عامل هایی بود که اواخر دهه ۷۰ میلادی  برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد. بعد از آن مکینتاش و ویندوز قرار دارند که اوایل دهه ۸۰ میلادی از راه رسیدند. در دهه ۹۰ شاهد ظهور اینترنت بودیم و بعد از آن موبایل ها وارد عرصه شدند. هر کدام از این موارد نیز مرتبا بزرگ و بزرگ تر می شوند و از تکنولوژی قبلی شان بهره می گیرند. اما سیستم عامل بزرگ بعدی چیست؟ مشکل بعدی کدام است؟ و با در نظر داشتن آنچه امروز کشت می کنیم فردا چه برداشت خواهیم کرد؟

او باور دارد بذرهایی که امروز کاشته می شوند محصولات شرکت وی هستند که البته یکی از آنها نیز اسمارت فون اسنشال است.

اما بعد از رویداد جعبه گشایی از این موبایل، شرکت اسنشال در نظر دارد محصول دیگری که بر پایه هوش مصنوعی کار می کند و اسنشال هوم خوانده می شود را برای خانه های هوشمند عرضه نماید.

در هفته ای که گذشت اطلاعات بیشتری از این محصول به دست آمده که در ادامه با شما در میان می گذاریم. قلب این گجت سیستم عامل اسنشال به نام Ambient OS است.

البته روبین اطلاعات زیادی را در رابطه با این نرم افزار تازه منتشر نکرده اما در جریان مراسم مذکور افکار خود در رابطه با هوش مصنوعی را با حاضران در میان گذاشت و مدعی شد که هوش مصنوعی سیستم عامل بزرگ بعدی است.

باور دارم که [سیستم عامل بعدی] همان هوش مصنوعی است منتها اندکی متفاوت از آنچه امروز می شناسیم. امروز شاهد اتفاقاتی نظیر مطابقت الگوها و همچنین خودکار سازی ماشین ها و ارائه دستیارهایی نظیر سیری و دستیار گوگل هستیم اما معتقدم در ادامه تکنولوژی دیگری از راه می رسد که تمامی اینها را در قالب یک سیستم عامل در اختیارمان می گذارد.

روبین البته به خوبی می داند که شرکت سخت افزاری اش نمی تواند به تنهایی یک پلتفرم هوش مصنوعی تمام عیار بسازد و به همین خاطر است که در عملیاتی سازی ایده اش شرکت سرمایه گذار Playground نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.

او در ادامه گفت:

ما در حال سرمایه گذاری روی شرکت های سخت افزاری هستیم چون فکر می کنیم این شرکت ها نقش بسیار مهمی در آموزش هوش مصنوعی دارند. یکی از این نام ها هم Light House است که برای منازل دوربین می سازد (مانند بسیاری شرکت های دیگر) منتها با این تفاوت که دوربین های آن توانایی تحلیل هرآنچه درون منزل رخ می دهد را دارند. مثلا می توانید از آن بپرسید آیا فرزندانتان سروقت به مدرسه رفته اند یا خیر تا دوربین جواب شما را بدهد.

اسنشال هوم نیز به کاربران امکان می دهد از طریق سرویس های محبوب موسیقی دلخواهشان را پخش کنند، وضعیت آب و هوا را چک کنند و بسیاری امور دیگر را با استفاده از یک صفحه نمایش تاچ به انجام برسانند.

اما باید اضافه کنیم که سیستم عامل مد نظر روبین برخلاف دیگر سیستم ها نظیر گوگل هوم یا اکوی آمازون توانایی کار کردن با هرچیز دیگری را خواهد داشت. این هدف همانطور که تایید می کنید هم بلندپروازانه است و هم اینکه چالش های تکنیکی بسیار جدی را پیش روی وی قرار می دهد اما روبین به خوبی در مورد سیستم عامل هایی که نباید نادیده گرفته شوند اطلاعات دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی