ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تیونینگ از راه دور؛ بهبود شتاب محصولات تسلا با آپدیت نرم افزاری

کمپانی تسلا به دلیل بهره گیری گسترده از سیستم های نرم افزاری، هر چند وقت یکبار آپدیت هایی را برای بهبود عملکرد مدل های مختلف خود ارایه می کند. در یکی از آخرین موارد، این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

کمپانی تسلا به دلیل بهره گیری گسترده از سیستم های نرم افزاری، هر چند وقت یکبار آپدیت هایی را برای بهبود عملکرد مدل های مختلف خود ارایه می کند.

در یکی از آخرین موارد، این شرکت آمریکایی اخیرا آپدیتی را برای خودروهای مدل S و مدل X مجهز به باتری های 75 kWh عرضه کرده که به واسطه آن شتاب مدل های مذکور بیش از یک ثانیه ارتقا یافته است.

با این بروز رسانی که از راه دور و بصورت ارتباط اینترنتی قابل انجام است، مدل S 75D اکنون می تواند در عرض 4.2 ثانیه از حالت سکون سرعت خود را به 60 مایل در ساعت برساند. نکته جالب اینکه آپدیت ارایه شده برای نسخه دیفرانسیل عقب عملکرد بهتری به ارمغان آورده و شتاب آن از 5.5 ثانیه به 4.3 ثانیه کاهش پیدا کرده است.

شاسی بلند مدل X 75D دیگر ساخته تسلا است که مشمول این بروز رسانی شده و بعد از بهینه سازی های نرم افزاری می تواند در عرض 4.9 ثانیه شتاب صفر تا 60 مایل را محقق کند؛ قبل از بروزآوری این رقم برابر با 6 ثانیه بود.

در کنار بهبودهای نرم افزاری، کمپانی تسلا از لحاظ سخت افزاری نیز مدل S و مدل X را ارتقا داده و این دو خودرو در نسخه استاندارد به سیستم تعلیق بادی هوشمند این شرکت مجهز شده اند که با تکیه بر آن فاکتورهایی مثل هندلینگ، راحتی و کارایی تا حد زیادی بهتر می شود.

نکته جالب توجه اینکه با اضافه شدن کدهای نرم افزاری جدید، این سیستم تعلیق می تواند بر اساس مکان خودرو، ارتفاع آن را کاهش یا افزایش دهد. همچنین راننده نیز می تواند با وارد کردن تنظیمات دستی، ارتفاع خودرو را مثلا برای ورود و خروج از پارکینگ یا هر نقطه ی دیگر به مقدار دلخواه تنظیم کند.

علاوه بر موارد یاد شده، تسلا تصمیم گرفته شاسی بلند خود را با هفت صندلی نیز عرضه کند. در این نسخه صندلی های ردیف دوم و سوم به راحتی قابل خواباندن هستند که در این صورت سطحی صاف و فضایی بزرگ برای حمل وسایل مختلف ایجاد می شود.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، تسلا قصد دارد با ارایه آپدیت های نرم افزاری منظم و افزایش کارایی محصولات خود، مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • غلامرضا محمدی
    غلامرضا محمدی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    واقعا عالی ??

  • روزبه
    روزبه | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    تکنولوژی رو بین ?

مطالب پیشنهادی