ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر نقاط قوت و ضعف اسنشال فون از دید سایت های معتبر تکنولوژی

همان طور که می دانید، پیش فروش موبایل «اسنشال فون» اندی رابین آغاز شده و از هفته آینده به دست خریداران خواهد رسید. در این میان وب سایت های معتبر فناوری هم به نقد و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

همان طور که می دانید، پیش فروش موبایل «اسنشال فون» اندی رابین آغاز شده و از هفته آینده به دست خریداران خواهد رسید. در این میان وب سایت های معتبر فناوری هم به نقد و بررسی این دستگاه پرداخته اند. در ادامه می توانید خلاصه ای از نظرات منابع مختلف در مورد این تلفن همراه را مطالعه کنید.

زیبا، اما جاذب اثر انگشت

طراحی اسنشال فون مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفته و آن را با عباراتی نظیر «حقیقتاً زیبا» و «منحصر به فرد» توصیف کرده اند. وب سایت ورج، این موبایل را جذاب ترین محصول سال 2017 تا به امروز می داند.

در واقع بدنه تیتانیومی و سرامیکی دستگاه، حس استحکام را به کاربر منتقل می کند، بدون اینکه زمخت و سنگین به نظر برسد. البته به عقیده برخی از سایت های تکنولوژی، براق بودن پشت دستگاه هیچ راهی را برای تمیز نگه داشتن آن باقی نمی گذارد.

از جمله ایرادات دیگری که به اسنشال فون وارد آمده، فقدان جک هدفون و درگاه کارت حافظه است. با این حال استفاده از درگاه USB-C و عرضه دانگل تبدیل هدفون همراه با دستگاه، در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی می تواند ایرادات فوق را کمرنگ کند.

محکم، اما ضعیف در برابر آب

یکی از نقاط ضعف اساسی اسنشال فون، فقدان هرگونه استاندارد مقاومت در برابر آب است، در حالی تمام پرچمداران کنونی بازار از جمله گلکسی اس 8 و آیفون 7 مدت زیادی را زیر آب دوام می آورند.

با این حال برخلاف رقبا، استحکام بدنه این موبایل را می توان برگ برنده آن در نظر گرفت. فریم تیتانیومی ضربات وارده بر اثر سقوط را به خوبی خنثی می کند، و بدنه سرامیکی هم دستگاه را از هرگونه خط و خش محفوظ می دارد، ضمن اینکه فرکانس های رادیویی را از خود عبور می دهد.

نمایشگر؛ نامعمول اما کاربردی

نمایشگر 5.7 اینچی اسنشال از نوع LCD و با رزولوشن 1312×2560 پیکسل به خاطر طراحی نامعمول و حداقل حاشیه در طرفین مورد تحسین قرار گرفته. نسبت ابعاد این صفحه 19:10 است و بریدگی حلقوی اسپیکر مکالمه در لبه بالایی، آنقدرها هم آزاردهنده نیست.

«تک کرانچ» می گوید استفاده از نرم افزارهای معمول هیچگاه تحت تأثیر این قسمت قرار نخواهد گرفت و تصاویر در محدوده اصلی و استاندارد 16:9 به نمایش در می آیند، شبیه به چیزی که در موبایل های معمول با آنها روبرو هستیم.

نویسنده ورج زاویه دید دستگاه را ستوده و نسبت تصویر نامعمول را هم یکی از نقاط قوت موبایل های اندرویدی برشمرده است.

البته بیزینس اینسایدر می گوید از نظر کنتراست، غنای رنگ و حداکثر روشنایی، نمایشگر اسنشال به پای رقبایی همچون گلکسی اس 8 نخواهد رسید، ضمن اینکه برخی اپلیکیشن های ثالث با بریدگی اسپیکر مکالمه سازگار نیستند.

دوربین؛ نه چندان استثنایی

بازخوردها نسبت به کیفیت دوربین اسنشال فون عمدتاً مثبت بوده اند. دوربین اصلی دوگانه این دستگاه که دو حسگر 13 مگاپیکسلی دارد (یکی رنگی و دیگری مونوکروم) تصاویر فوق العاده ای را در محیط بیرونی ثبت می کند که طبق گفته نویسنده «تک کرانچ» جزئیات بیشتری را در مقایسه با گلکسی اس 8 دارد.

از طرفی، رنگ های نه چندان زنده در بعضی تصاویر و علی الخصوص زمان نسبتاً زیاد برای پردازش عکس ها، برخی از کارشناسان را آزرده ساخته. فقدان حالت عکاسی متوالی (burst)، اچ دی آر (HDR) و پرتره هم به عنوان نقاط ضعف اسنشال فون ذکر شده، اگرچه تمامی آنها احتمالاً در آپدیت نرم افزاری به اپلیکیشن دوربین اضافه می شوند.

ورج هم چندان از عملکرد دوربین این موبایل در نور کم راضی نیست. البته ظاهراً پس از آپدیت نرم افزاری، اسنشال فون توانسته رضایت این نویسنده سختگیر را جلب نماید.

عملکرد و شارژدهی؛ سریع و با دوام

همان طور که انتظار می رفت، اکثر سایت های تخصصی از عملکرد سخت افزاری اسنشال فون رضایت کامل دارند و آن را بسیار سریع و چابک می دانند. چیپست اسنپدراگون 835 در این دستگاه «همه چیز را در لحظه اجرا می کند».

علی رغم توان بالای سخت افزاری، باتری اسنشال فون هم دوام بسیار خوبی دارد و می تواند به خوبی یک روز کامل را با استفاده سنگین دوام بیاورد.

وسایل جانبی؛ پتانسیل فوق العاده

یکی از بخش های مورد تحسین این موبایل، ماژول اتصال ابزارهای جانبی است که از دو پین فلزی، سیستم ارتباط وایرلس سریع، و آهنرباهای قوی تشکیل شده.

به عقیده اکثر کارشناسان، این سیستم پتانسل فوق العاده ای را در پی دارد و می تواند به عامل موفقیت اسنشال فون بدل گردد، اما در حال حاضر جز یک دوربین 360 درجه هیچ نشانه ای از لوازم جانبی ماژولار دیده نمی شود.

اسنشال وعده داده که هر چند ماه یک وسیله جدید را معرفی می کند، اما مشخص نیست که چه ایده های در ذهن مدیران این کمپانی می گذرد.

با این حال، فعلاً می توان از دوربین 360 درجه 200 دلاری به عنوان پیش درآمد این خانواده رو به رشد استفاده کرد، گجتی که همراه با اسنشال فون به قیمت 50 دلار فروخته می شود.

طبق نظرات کارشناسان، این وسیله به راحتی به بدنه دوربین متصل شده و در جای خود قرار می گیرد، و ارتباط پایداری را با موبایل برقرار می سازد. عملکرد ساده و بی نیاز از شارژ این ماژول هم یکی دیگر از نقاط قوت آن است.

نرم افزار: اندروید خام

اندروید خام و فاقد نرم افزارها و تغییرات اضافه، همواره مورد توجه کاربران این اکوسیستم بوده و به همین دلیل، اسنشال فون از نظر نرم افزاری نمره قبولی گرفته است. در واقع تنها اپلیکیشن اضافه (به جز اپ های اصلی گوگل) در این موبایل، نرم افزار دوربین است.

اندی رابین وعده داده که تا 2 سال آپدیت اندروید را برای اسنشال فون عرضه می کند، ضمن اینکه آپدیت های امنیتی ماهانه هم تا سه سال برای کاربران این دستگاه فراهم خواهد شد.

جمع بندی: موبایلی عالی با آینده ای روشن

بیشتر سایت ها اسنشال فون را تحسین کرده اند. نویسنده ورج می گوید:

اسنشال فون کارهای زیادی را به نحو احسن انجام داده: طراحی شکیل، نمایشگر بزرگ، شارژدهی خوب، و نرم افزار سبک و روان. اگر از کاربران اندروید در مورد موبایل ایده آل شان بپرسید، به احتمال زیاد دستگاهی شبیه اسنشال فون را توصیف خواهند کرد.

برخی دیگر، رویکردی محافظه کارانه را در پیش گرفته اند:

تا به اینجا، اسنشال فون را می توان بنیانی قوی برای اهداف بزرگتر اندی رابین در نظر گرفت، یعنی همان اکوسیستم یکپارچه با مجموعه ای از ابزارهای مختلف. خریدن این موبایل به معنای شرط بندی روی پلتفرم فوق است؛ تصمیم با شماست.

در نهایت می توان گفت اگر 700 دلار برای خرید اسنشال فون بپردازید، دستگاهی زیبا و قدرتمند با پتانسیل فوق العاده نصیبتان خواهد شد. اطمینان به این موبایل و کمپانی اسنشال در مقایسه با گلکسی اس 8 یا آیفون 7 کمی دشوارتر است، اما احتمالاً آینده ای بسیار روشن در انتظار آن خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    به شخصه دوست دارم بالا و پایین گوشی حاشیه های مساوی و قرینه هم داشته باشند ... مثل گوشی های سونی ، گالاکسی 8 ، ایفون های فعلی ... ( روی میزان این حاشیه بحث نمیکنم ، روی قرینه بودنش بحث دارم )

    • thepjt
      thepjt | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

      اینجوری وقتی گوشی رو به شکل افقی دستت میگیری ، وقتی حاشیه های قرینه و مساوی داره خیلی حس بهتری داره تا وقتی که حاشیه ها کم و زیاد باشند ...

      ترجیح میدادم از حاشیه پایین کم و به بالا اضافه میشد .. دوربین هم دیگه اینجوری مجبور نبودند فرو کنند تو نمایشگر .. وقتی افقی بگیریم علیرغم اینکه شاید از روش نرم افزاری خنثی کردن تاچ اشتباهی استفاده کرده باشه .. ولی بازم تو ذهنت میترسی که لمس ناخواسته صورت بگیره

  • nix
    nix | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    آخه سامهنگ هم شد گوشی هی زرت و زرت اسم پرچمدارشو تو بررسی هاتون میارین

  • | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    به نظرم مهمترین ضعف هاش حذف جک هدفون و براق بودن بدنه شه. به نظر میاد که به خاطر جنس بدنش محکم تو دست جا نگیره و لیز بخوره که اگه اینطور باشه احتمال آسیب دیدنش بالاست. ولی گوشی قشنگیه.

  • loganlegend
    loganlegend | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    چرا تا یه شرکت یه حرکت خوب میزنه چرت میگید؟ آخه بالا حاشیه هاش قشنگ تره؟ خخ اینو از کجا آوردی ناموسا...

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    be ghol e in doostemoon age hashie haye paien namayeshgar ro too bala qarar midad va paien namayeshgar bi hashie mishod kheyli gooshi ghashang tari mishod

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی