ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان هک موبایل و تبلت بعد از تعویض نمایشگر

افرادی که به دلیل شکستگی نمایشگر یا خرابی قطعات سخت افزاری موبایل یا تبلت به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند، حالا علاوه بر صرف زمان و هزینه برای تعمیر دستگاه خود، باید نگران استفاده از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

افرادی که به دلیل شکستگی نمایشگر یا خرابی قطعات سخت افزاری موبایل یا تبلت به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند، حالا علاوه بر صرف زمان و هزینه برای تعمیر دستگاه خود، باید نگران استفاده از قطعات مجهز به چیپ های آلوده نیز باشند.

بر اساس پژوهش های جدید، هکرها می توانند با نصب چیپ های مخصوص روی قطعاتی مانند نمایشگر و تعویض آن در هنگام تعمیر، به اطلاعات موجود در دستگاه دسترسی یافته و حتی کنترل آن را نیز به دست بگیرند.

تحقیق اخیر که با استفاده از یک هوآوی Nexus 6P و یک تبلت ال جی G Pad 7.0 انجام شده، نشان می دهد که در صورت استفاده از پنل نمایشگر آلوده، هکرها می توانند اطلاعاتی از قبیل کلمات عبور را به دست آورده، نرم افزارهای مخربی را روی سیستم نصب کرده و حتی با استفاده از دستگاه قربانی، ایمیل ارسال کنند.

جالب است بدانید که حملات مذکور با هیچ آنتی ویروسی قابل شناسایی نبوده و حتی با آپدیت های نرم افزاری و سفت افزاری نیز متوقف نمی شوند؛ چرا که عامل حمله روی چیپی جداگانه و خارج از برنامه سیستم عامل قرار داشته و امکان حذف نرم افزاری آن وجود نخواهد داشت.

تولید و نصب هر چیپ آلوده تنها 10 دلار هزینه دارد

همچنین لازم به ذکر است که تولید و نصب چیپ های مورد بحث روی قطعات سخت افزاری ارزان بوده (10 دلار برای هر چیپ)، و شناسایی قطعات آلوده از نمونه های سالم نیز بسیار دشوار خواهد بود. بنا به اظهارات پژوهشگران، چنین حملاتی محدود به دستگاه های اندرویدی نبوده و آیفون ها و آیپدها نیز در معرض خطر سخت افزارهای آلوده قرار خواهند داشت.

از همین رو محققان پیشنهاد کرده اند که تولیدکنندگان، با تعریف مراحل شناسایی و تأیید اصالت برای قطعات قابل تعویض در دستگاه های خود، از اتصال و به کارگیری سخت افزارهای آلوده جلوگیری نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad hosseini
    mohammad hosseini | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    کسی میتونه برام توضیح بده ویدیو رو؟ من اصلا نفهمیدم منظور از ویدیو چی بود؟!

  • ashkan
    ashkan | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    بر پدر این هکر ها لعنت که هیچ جا از دستشون آسایش نداریم

  • mahdi
    mahdi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    سفت افزاری ؟؟؟؟؟!!!

    • Amir
      Amir | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

      Firmware

مطالب پیشنهادی