ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 9 طراحی ماژول پذیر خواهد داشت؟

امروز شایعه جالبی در مورد نسل بعدی پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 9 منتشر شده و خبر می‌رسد که ممکن است کره‌ای ها در این موبایل از طراحی ماژول پذیر استفاده کنند. اینطور که پیداست، قرار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

امروز شایعه جالبی در مورد نسل بعدی پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 9 منتشر شده و خبر می‌رسد که ممکن است کره‌ای ها در این موبایل از طراحی ماژول پذیر استفاده کنند.

اینطور که پیداست، قرار است گلکسی S9 مانند «اسنشال فون»، از پین‌های مغناطیسی برای پذیرش و اتصال ماژول ها استفاده کند.

طراحی ماژول پذیر ایده تازه‌ای در دنیای موبایل نیست و در سال‌های اخیر بارها تکرار شده. جدا از تلاش شکست خورده‌ی گوگل با پروژه‌ی آرا برای ساختن یک موبایل کاملاً ماژولار، می‌توان به موبایل G5 از ال‌جی اشاره کرد؛ موبایلی که باتری آن با باز شدن قسمت پایینی قابل تعویض بود و خود ال جی، چند وسیله جانبی یا ماژول (ملقب به دوستان جی ۵) برای آن ساخت و امید داشت که دیگر تولید کنندگان لوازم جانبی برای موبایل، این کارش را حمایت کنند که البته نکردند و جی ۵ تبدیل شد به یک پروژه‌ی شکست خورده.

پس از آن نوبت به بخت‌آزمایی موتورولا بود که باز هم نتیجه چندان جالبی نداشت و آخرین نمونه از موبایل‌های ماژول پذیر هم مربوط اسنشال فون است که همین چند روز پیش وارد بازار شده و با دو پین مغناطیسی، اجازه می‌دهد تا ماژول‌ها را روی بدنه دستگاه جای داد.

با نگاهی به گذشته می‌توان دید که شرکت‌های ال‌جی و موتورولا در عرضه موبایل‌های اینچنینی موفق نبوده‌اند و مشخص نیست که در صورت حقیقت داشتن خبر، هدف‌ کره‌ای‌ها از گرایش به این نوع طراحی چیست. شاید علت شکست شرکت آن دو شرکت، بزرگ‌نبودن طیف مشتریان آنها و در نتیجه عدم علاقه شرکت‌های شخص ثالث سازنده لوازم جانبی برای طراحی ماژول بوده باشد.

سامسونگ اما شرایطی متفاوت با ال جی و موتورولا دارد و با داشتن کاربران بسیار بیشتر، شاید بتواند شرکت‌های سازنده لوازم جانبی را جهت توسعه ماژول برای گلکسی اس 9 وسوسه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    به نظر من زمانی تولید کننده ها به تولید وسایل جانبی مشتاق می شن که تمام شرکت ها از یک استاندارد واحد استفاده کنند،یعنی یک دستگاه ماژولار به تما موبایل ها از شرکت های مختلف بخوره،دقیقا مثل اپلیکیشن ها که روی تمام گوشی های اندرویدی نصب میشه.

  • Morteza
    Morteza | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    قطعا امکان ماژولار بودن رو فقط شرکتایی مثل اپل و سامسونگ که فروش بالا دارن می تونن خوب پیش ببرن . چون وقتی فروش بالا باشه بقیه شرکتای سخت افزاری برای تولید ماژول ترغیب میشن و اینطوری ماژول های بدرد بخور و جالب برای اون گوشی تولید میشه

مطالب پیشنهادی