ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مهندسی تجربی؛ راهکار BYD برای خلق خودروهای با کیفیت در حداقل زمان

در میان صنایع مهندسی، صنعت خودروسازی در زمره صنایع سنگین و استراتژیک با بازار فروش رقابتی قرار می گیرد. از این رو سالهاست که خودروسازان بزرگ جهان در پی یافتن راهکارهایی برای کاهش هزینه تولید ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

در میان صنایع مهندسی، صنعت خودروسازی در زمره صنایع سنگین و استراتژیک با بازار فروش رقابتی قرار می گیرد.

از این رو سالهاست که خودروسازان بزرگ جهان در پی یافتن راهکارهایی برای کاهش هزینه تولید و اشتراک گذاری قطعات و پلت فرم ها بایکدگیرند تا توان رقابتی خود را در بازار حفظ کنند.

اما خودروسازان چینی در طی یک دهه گذشته روش متفاوتی را در پی گرفته اند و با ریسک زیاد و آزمون و خطای بسیاری، در پی دست یابی به دانش روز صنعت خودروسازی جهان بوده اند.

dav

البته ثروت زیاد انباشته در بازار چین و بزرگی بازار خودرو این کشور در این زمینه بی تاثیر نیست اما بسیاری کارشناسان معتقدند که موفقیت دائمی تمامی خودروسازان چینی بسیار بعید به نظر می رسد و در بلند مدت احتمالا تعداد زیادی از این خودروسازان کوچک با یکدیگر ادغام خواهند شد.

در این میان برخی با استخدام مهندسان و مدیران غربی از دانش فردی پیشروان صنعت خودروسازی استفاده می کنند، برخی دیگر به تولیدات ملی می اندیشند و استفاده از دستاور خودروسازان بزرگ را محدود کرده اند.

شماری نیز به خرید تکنولوژی های غربی روی آورده اند و عملا محصول خود را در قالب یک خودرو مونتاژی از ساخته های کمپانی های مختلف ارائه می دهند.

اما در میان تمام این خودروسازان می توان فعالیت BYD را تا حد زیادی متفاوت از سایرین توصیف کرد. این کمپانی ضمن توسعه خودروهای برقی و هیبریدی در راستای همگامی با آینده صنعت خودروسازی، دست یابی به دانش تجربی برترین خودروهای جهان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

hdr

شیوه کار BYD بدین گونه است که با مطالعه و بررسی خودروهای شاخص بازار و خرید قالب های صنعتی تولید این محصولات، خود نیز در راستای رمز گشایی از مشخصات مهندسی این محصولات تلاش می کند.

برای مثال توسعه یک مرکز تست تصادف بسیار پیشرفته و آزمایش خودروهای مختلف در راستای بررسی میزان ایمنی خودروهای مختلف و بررسی آلیاژ ها و روش های مهندسی ساخت در همین راستا انجام شده است.

BYD همچنین در محوطه کارخانه خود یک مسیر ویژه تست و بررسی فنی خودرو را نیز احداث کرده است تا امکان سنجش عملکرد های مختلف موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و ...وجود داشته باشد.

از سوی دیگر خرید قالب های صنعتی باعث شده تا محصولات تولیدی BYD از تکرار برخی اشتباهات مهندسی و ابعادی رایج در میان سایر خودروهای چینی مصون باشند.

dav

به عبارت دیگر ابعاد و اندازه، یا مشخصات ارگونومی خودروهای شاخص در بازار جهان، ماحصل ده ها سال تجربه مهندسی و تولید و برررسی بازخورد مشتریان از سرتاسر کره خاکی است و طبیعتا دست یابی به چنین حجمی از اطلاعات عددی تجری در کوتاه مدت برای خودروسازان نوپا امکان پذیر نیست.

dav

اما مهندسان BYD با بررسی خودروهای مختلف، مطالعه نکات ریز طراحی و استفاده از پلت فرم های شناخته شده عملا این مسیر چند ده ساله را ظرف چند سال پیموده اند و از این رو به نظر می رسد که BYD بتواند نقش پر رنگی در آینده صنعت خودروسازی جهان بازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی