ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه انتظاراتی از مراسم معرفی گلکسی نوت ۸ داریم؟

سامسونگ فردا (یکم شهریورماه ۱۳۹۶) راس ساعت ۱۹:۳۰ تازه ترین عضو از خانواده موبایل های گلکسی نوت خود را معرفی می کند و باید بگوییم که طبق انتظارات این اسمارت فون پیشرفته ترین پرچمدار شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

سامسونگ فردا (یکم شهریورماه ۱۳۹۶) راس ساعت ۱۹:۳۰ تازه ترین عضو از خانواده موبایل های گلکسی نوت خود را معرفی می کند و باید بگوییم که طبق انتظارات این اسمارت فون پیشرفته ترین پرچمدار شرکت کره ای است و با در نظر داشتن اینکه دوسالی از ارائه آخرین نسخه آن به بازار می گذرد به احتمال زیاد با استقبال بسیار خوب کاربران روبرو خواهد شد.

هرچند در هفته ها و روزهای اخیر اطلاعات و جزئیات زیادی از این موبایل به بیرون درز کرده و کاربران مشتاق تاحدودی می دانند که باید منتظر چه امکاناتی باشند، با این حال در ادامه این مطلب قصد داریم خلاصه ای از محتمل ترین ویژگی ها و انتظارات را از این اسمارت فون مرور کنیم.

معرفی نه چندان غیر عادی

انتظار نمی رود که کره ای ها برای رونمایی از این تلفن همراه مراسم آتش بازی به راه بیاندازند یا با استفاده از جذابیت های مشابه حواس حاضران را از علت اصلی برگزاری نشست خبری به سمت موضوعات دیگر معطوف نمایند.

البته این را هم اضافه نماییم که سامسونگ معمولا تمایل دارد که در جریان این رویدادها از هنرمندان و مشاهیر دعوت به عمل بیاورد با این حال پیش بینی نمی شود که اتفاق خارق العاده ای در این روز روی دهد. تصویری هم که در بالا می بینید به حضور مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک مربوط می شود که یکی از حاضران مراسم رونمایی از موبایل گلکسی اس ۷ بود.

موبایلی منحصربفرد

با استناد به شایعات و خبرهای منتشر شده تا به امروز انتظار می رود که گلکسی نوت ۸ به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی منجهز شده باشد و همزمان مشخصه اصلی کلیه اعضای خانواده نوت یعنی استایلوس محبوب آنها را نیز به همراه داشته باشد (که احتمالا زیر نمایشگر اندک خمیده دستگاه جای می گیرد). از دیگر خصوصیات این موبایل می توان به دکمه اختصاصی  بیکسبی (برای فراخوانی دستیار اختصاصی سامسونگ) و حتی دوربین دوگانه با زوم اپتیکال قابل توجه یا اپلیکیشن های واقعیت افزوده اشاره نمود.

بهبود باتری

در جریان رونمایی گلکسی اس ۸ در ماه مارس، سامسونگ اعلام نمود که امنیت و ایمنی محصولات تولیدی اصلی ترین اولویت آن است و به همین خاطر نوعی فرایند تست هشت مرحله ای را برای بررسی باتری های تولیدی اش طراحی کرده است تا از هر نظر خیال کاربرانش را از بابت ایمنی موبایل های تولیدی خود راحت نماید.

در همین راستا نیز سامسونگ ویدیویی از فرایند تست باتری موبایل های تولیدی خود منتشر نمود تا نشان دهد که حالا ایمن ترین باتری های دنیا را می سازد.

تخفیف احتمالی

محصولات سری نوت آنقدر طرفدار دارند که حتی خاطره تلخ نوت ۷ نیز نمی تواند علاقمندان به این سری را از خرید نسخه جدیدشان منصرف نماید. با این همه گفته می شود که سامسونگ احتمالا تخفیف هایی را برای خریداران گلکسی نوت ۷ در نظر می گیرد که شامل مواردی نظیر شارژر وایرلس، گارانتی بیشتر و یا هردویشان می شود.

طبق اعلام شرکت استراتژی آنالتیکز سامسونگ تاکنون ۴۸ میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ را به فروش رسانده است و حالا امید دارد که بالغ بر ۶۰ میلیون نفر را مجاب به خرید گلکسی اس ۸ نماید. با در نظر داشتن اینکه در ابتدای امر تنها ۲.۵ میلیون نفر اقدام به خرید و سپس باز پس دادن نوت ۷ کردند، به نظر نمی رسد در نظر گرفتن این هدایا و تخفیف ها برای آن هزینه های سنگینی را بر دوش کمپانی کره ای بگذارد.

معرفی دوباره بیکسبی

سامسونگ به خوبی می داند که دستیارهای دیجیتالی نظیر الکسا، سیری و گوگل اسیستنت همگی پیشرفته هستند اما محصول خود آن به نام بیکسبی شروع چندان موفقی در آمریکا نداشت و با تداوم یافتن تاخیر در عرضه اش موفقیت گلکسی اس ۸ را هم اندکی در هاله ای از ابهام فرو برد. خوشبختانه اما در نهایت این دستیار به صورت انبوه در اختیار کاربران موبایل مورد بحث در سرتاسر دنیا قرار گرفت.

در واقع برای مدت سه ماه دارندگان گلکسی اس ۸ تنها یک دکمه بلااستفاده را روی بخش جانبی تلفن همراه شان داشتند. حالا اما رونمایی از گلکسی نوت ۸ را می توان بهترین فرصت برای سامسونگ دانست تا شروعی تازه را برای بیکسبی رقم بزند.

ابزاری برای واقعیت مجازی

اگر شایعات درست باشند و گلکسی نوت ۸ واقعا همراه با نمایشگر پشتیبانی کننده از محتوای 4K و البته دوربین دوگانه عرضه شود آنگاه میتواند به ابزاری فوق العاده برای کشف جهان های مختلف بدل شود.

البته نمایشگرهایی که امروزه روی تلفن های همراه وجود دارند از نظر کیفیت در سطح بسیار خوبی هستند با این همه برای آنکه بهترین تجربه را در زمان تماشای محتوای واقعیت مجازی با هدست هایی نظیر Gear VR (که از لنزهای بزرگ کننده محتوا استفاده می کنند) داشته باشیم به نمایشگرهایی با رزلوشن بالاتر نیاز خواهیم داشت و از آن گذشته وجود دوربین دوگانه قطعا عمق بیشتری به تصاویر تهیه شده با این موبایل می بخشند.

اما حتی اگر نوت ۸ همراه با هیچکدام از این امکانات هم عرضه نشود اولین موبایلی خواهد بود که همزمان از هدست Gear VR سامسونگ و Daydrean View گوگل پشتیبانی خواهد کرد. البته باید اضافه نماییم که پیشتر پشتیبانی از هدست Daydrean View  برای موبایل های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ فراهم شده بود.

اگر خاطرتان باشد چندی قبل سامسونگ یک تیزر تبلیغاتی را در رابطه با قابلیت های گلکسی اس ۸ در حوزه واقعیت مجازی منتشر کرد که در آن شترمرغی با استفاده از هدست Gear VR تجربیاتی را پشت سر می گذارد که به ناگاه او را دچار توهم می کنند و رفتارهایی از او سر می زنند که برایش دردسر آفرین می شوند.

حالا انتظار می رود که سامسونگ مراسم معرفی روز چهارشنبه را نیز با یک سورپرایز دیگر از دنیای واقعیت مجازی به اتمام برساند.

در این فاز تمام آنچه با قطعیت در مورد اسمارت فون مهم بعدی از سامسونگ می دانیم نام آن است: در ماه ژانویه شرکت مذکور طی مصاحبه ای که با سایت Cnet انجام داد تصریح کرد که قصد حذف نمودن خانواده نوت را ندارد و مشخصا اعلام کرد که نام محصول بعدی از این سری نوت ۸ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • رضا حسینی
    رضا حسینی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    طراحیش دیگه تکراری شده

  • Fabe37
    Fabe37 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    هیچ انتظاری نداریم از عکسش معلومه ضایعس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی