ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

حسن کریمی قدوسی در رابطه با لیگ بازی های رایانه‌ ای: پیگیر بحث حضور بانوان در همه رشته ها هستیم

حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و نیز عضو شورای سیاست گذاری لیگ بازی های رایانه ای ایران، اخیراً ضمن دعوت از خانواده ها برای تماشای مسابقات این لیگ، اعلام ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و نیز عضو شورای سیاست گذاری لیگ بازی های رایانه ای ایران، اخیراً ضمن دعوت از خانواده ها برای تماشای مسابقات این لیگ، اعلام کرده «ما پیگیر بحث حضور بانوان در همه رشته ها هستیم». همانطور که در خبرها خوانده اید، لیگ بازی های رایانه ای ایران از روز سیزدهم الی بیست و سوم شهریورماه در برج میلاد تهران برگزار می شود و از میان 5 رشته انتخابی این لیگ، بانوان تنها قادر به شرکت در دو رشته کلش رویال و Quiz of Kings برای پلتفرم های موبایل هستند.

کریمی قدوسی ضمن اشاره به این نکته که سال گذشته بانوان قادر به شرکت در یک رشته بودند و حالا در لیگ امسال امکان حضور در دو رشته را دارند، اظهار امیدواری کرده که با توجه به شرایط فرهنگی کشور، امکان مشارکت زنان در سایر رشته های لیگ بازی های رایانه ای مانند فیفا 17، کانتر استرایک و PES 17 نیز مهیا شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای می گوید محل برگزاری مسابقات به گونه ای طراحی شده که شرکت کنندگان روی یک سِن مسابقه می دهند و خانواده ها می توانند به تماشای مسابقات بنشینند. برای مراسم اختتامیه نیز، بالغ بر 1400 صندلی در نظر گرفته شده تا هرکسی قادر به شرکت در آن باشد. گفتنی است که علاوه بر این ها، امکانات جانبی و تفریحی دیگری مانند بازی های واقعیت مجازی در برج میلاد مهیا می شود تا در کنار تماشای مسابقات، شرکت کنندگان و خانواده ها از وقت آزاد خود استفاده کنند.

حسن کریمی قدوسی، به خوبی بر اهمیت مسابقات بازی های ویدیویی واقف است و درباره دلایل ورود بنیاد ملی بازی های رایانه ای به این حوزه می گوید:

در درجه اول بحث اوقات فراغت برای ما مهم است و باید تلاش کنیم این اوقات با برگزاری استاندارد مسابقه و با استفاده از بازی‌ های مناسب، به درستی پر شود. علاوه بر این چنین مسابقاتی فرصت خوبی را برای فرهنگ‌ سازی مهیا می‌ کنند.

نکته دیگر این که ورزش‌های الکترونیکی در آینده نزدیک قسمت عمده‌ ای از صنعت بازی‌ های رایانه‌ ای خواهد بود همه دنیا در حال توجه به این رشته هستند. ما نیز به عنوان متولی حوزه بازی، به این بحث ورود کرده‌ ایم تا بزرگ‌ترین مسابقات e-Sport [ورزش های الکترونیکی] را برگزار کنیم.

در ادامه، مدیرعامل بنیاد به تاکید بر سیاست این نهاد برای تقویت بخش خصوصی پرداخته و می گوید در آینده، لیگ بازی های رایانه ای به قدری بزرگ خواهد شد که دیگر نیازی به حضور مستقیم بنیاد نبوده و بخش خصوص، به تنهایی قادر به برگزاری آنها خواهد بود.

لیگ بازی های رایانه ای ایران قرار است در 5 رشته و روی پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس 360، پی سی و موبایل های هوشمند برگزار شود و بیش از صد میلیون تومان جایزه نقدی و غیرنقدی، به نفرات اول و سوم هر رشته اهدا می شود. در صورت تمایل به ثبت نام در این مسابقات، می توانید تا روز پنجم شهریور، از طریق این لینک اقدام نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rashedi
    rashedi | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    باش

  • rad
    rad | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    بانوان بی خیال چون گند میزنن به همه چی :)) ها ها ها

  • نیماا
    نیماا | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    مملکت کلا فامیلی اداره میشه، ای بچه اون، اون برادر اون، همه هم بی عرضه تر از هم

مطالب پیشنهادی