ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اسطوره ای در ناوگان فورد؛ تولید سری مخصوص GT40 بر اساس قهرمان لمانز 1967

اين خودرو بر اساس مدل GT40 است كه A.J.Foyt و Dan Gurney در لمانز سال ١٩٦٧ با آن رقابت كردند و توانستند به پيروزى دست يابند.فورد GT در حال حاضر يك سوپر خودروى منحصر به ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

این خودرو بر اساس مدل GT40 است که A.J.Foyt و Dan Gurney در لمانز سال ١٩۶٧ با آن رقابت کردند و توانستند به پیروزى دست یابند.فورد GT در حال حاضر یک سوپر خودروى منحصر به فرد است که بر اساس برنامه ریزى این کمپانى در مدت زمان ۴ سال فقط ١٠٠٠ دستگاه از آن تولید مى شود و این به معنى تولید فقط ٢۵٠ دستگاه خودرو در سال است.

در حال حاضر فورد یک مدل ویژه براى سال ٢٠١٨ در نظر دارد که مانند فورد GT40 مدل سال ١٩۶٧ که پیروز رقابت هاى لمانز همان سال شد، این نمونه خاص به رنگ سفید و قرمز است و به طور رسمى با نام فورد GT67 Heritage نامیده مى شود. مدیر بخش جهانى فورد Dave Pericak مى گوید:" در جهت تولید یک جایگزین ارزشمند براى مدل 2017 Heritage، تصمیم گرفتیم از خودروى تاریخى خود که توانست با یک تیم کاملاً آمریکایى یعنى Dan Gurney و A.J.Foyt پیروز رقابت هاى لمانز شود استفاده کنیم. این مدل جدید به دلیل بزرگداشت و یاد بود قهرمانى تاریخى فورد تولید مى شود."تفاوت واضح و روشن این مدل با دیگر مدل هاى فورد استفاده از پکیج کربن و نوار سفیدى که بر روى این خودرو وجود دارد، است. به این ویژگى ها باید نوشته ى عدد یک بر روى هر دو درب و درب موتور را نیز افزود. همچنین این خودرو داراى رینگ هاى آلومینیومى ٢٠ اینچ است که از GT40 به ارث برده است.راننده و سرنشیان این خودرو، در داخل خودرو نیز رنگ قرمز را مشاهده مى کنند. بر روى صندلى هاى فیبر کربن این خودرو از بهترین چرم موجود استفاده شده است.

بر روى صندلى ها و فرمان خودرو باز هم رنگ قرمز قابل مشاهده است. همچنین کمربند این خودرو کاملاً به رنگ قرمز است. اما پدال هاى شیفتر به رنگ طوسى هستند. کنسول میانى، دستگیره هاى درب ها و دریچه هاى هوا نیز از جنس فیبر کربن هستند. فورد هنوز درباره ى اینکه چه تعداد از این خودرو تولید خواهد شد اطلاعاتى را منتشر نکرده است، تنها گفته است:"تعداد محدودى براى سال ٢٠١٨ تولید خواهد شد." از آنجا که تعداد تولیدات فوردGT بسیار محدود است مى توان گفت که این مدل فورد بسیار نادر خواهد بود و می تواند توجه کلکسیونرهای بسیاری را به سوی خود جلب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sd
    sd | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    طراح این ماشین به خوک های انگری بردز علاقه زیادی داشته ک عقب ماشین پیادش کرده ..کپیه خوک های انگری بردزه??

مطالب پیشنهادی