ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سامسونگ اپلیکیشن واقعیت مجازی Relumino را برای دیوایس های خود منتشر کرد

صاحبان Samsung Gear VR می توانند به زودی اپلیکیشن Relumino را روی دیوایس های خود دانلود نمایند. این اپلیکیشن کسانی که در دیدن چیزها مشکل دارند از جمله مبتلایان به دید تونلی و متامورفوپسیا را هدف قرار ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

صاحبان Samsung Gear VR می توانند به زودی اپلیکیشن Relumino را روی دیوایس های خود دانلود نمایند. این اپلیکیشن کسانی که در دیدن چیزها مشکل دارند از جمله مبتلایان به دید تونلی و متامورفوپسیا را هدف قرار داده است.

دید تونلی به از دست دادن دید محیطی با حفظ دید مرکزی گفته می شود که در نتیجه آن شخص یک میدان تونل مانند دایره ای شکل را خواهد دید. در ادامه متامورفوپسیا وضعیتی است که در طی آن مردم نمی توانند خطوط مستقیم را به درستی درک نمایند.

اپلیکیشن Relumino به درد افرادی می خورد که دارای حداقل ظرفیت های بینایی هستند. متأسفانه کسانی که به طور کامل بینایی خود را از دست داده اند نمی توانند از این ابزار بهره ببرند. اپلیکیشن فوق با طراحی تصاویر گرفته شده توسط دوربین عقب یک تلفن همراه کار می کند.

پس از طراحی تصویر توسط این اپلیکیشن، کاربر می تواند ضمن بزرگ و کوچک نمودن آن، طرح کلی تصویر را نیز برجسته نماید. Relumino همچنین قادر است ضمن فیلتر و معکوس کردن رنگ های خاص، کنتراست و روشنایی تصویر را نیز تنظیم نماید.

افراد مبتلا به دید تونلی قادر خواهند بود پس از اجرای این اپلیکیشن برای اولین بار میزان دید مرکزی شان را تنظیم و بدین شکل خود را آماده کار با این ابزار کنند. پس از آن Relumino بخش هایی از تصویر که در نقطه کور شخص قرار دارد را به نقاطی که کاربر قادر به دیدن آن ها باشد، منتقل می کند.

این ویژگی دیدن تلوزیون، خواندن کتاب و... را برای افرادی که اختلال بینایی دارند آسان تر از قبل می نماید. هم اکنون می توان Relumino را از طریق فروشگاه Oculus به طور رایگان دریافت کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر تنها از زبان های انگلیسی و کره ای پشتیبانی می کند.

یکی دیگر از ملزومات استفاده از اپلیکیشن فوق در اختیار داشتن یکی از تلفن های هوشمند جدیدی است که توسط این تولید کننده به بازار عرضه شده باشد. گلکسی اس 7، گلکسی اس 7 اج، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس دستگاه هایی هستند که به طور کامل از Relumino پشتیبانی می کنند.

تهیه یکی از پرچمداران سامسونگ و Samsung Gear VR نسبتاً گران به نظر می رسد اما همچنان ارزانتر از سایر راه حل های ارائه شده برای حل این مشکل در بازار است. این قابلیت می تواند برای 240 میلیون نفری که در دیدن با مشکل مواجه هستند بسیار سودمند باشد. سامسونگ قول داده که Relumino پس از انتشار بهبود یابد و به یک ابزار کامل تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مانی شجری پور
    مانی شجری پور | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    بیکسبی آپدیت شد ❤❤❤

مطالب پیشنهادی