ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی دوباره به عملکرد باتری در گلکسی اس 8

مشکلاتی که برای باتری نوت ۷ پیش آمد باعث شد سامسونگ از افزایش ظرفیت گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) نسبت به نسل قبلی صرف نظر کند و مثل گلکسی اس ۷ یک باتری با ظرفیت ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

مشکلاتی که برای باتری نوت ۷ پیش آمد باعث شد سامسونگ از افزایش ظرفیت گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) نسبت به نسل قبلی صرف نظر کند و مثل گلکسی اس ۷ یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت را در ساخت پرچمدار جدید خود مورد استفاده قرار داد. شرکت کره ای در عوض ترجیح داد امسال روی افزایش ایمنی باتری تمرکز کند و آزمون های کیفی جدیدی نیز به خط تولید پرچمداران جدید اضافه کرد.

پس از آن کاربران بسیاری منتظر بودند تا به بازار آمدن گلکسی اس ۸ مشخص کند که مشکلات پیش آمده برای محصول قبلی و احتیاطی که شرکت سازنده مجبور شده در پرچمدار بعدی خود به خرج دهد، تا چه حد ممکن است روی تجربه کاربری دستگاه موثر بوده باشد. خصوصاً که حالا با حذف حاشیه ها، اندازه نمایشگر QHD بزرگتر شده و نزدیک به ۸۵ درصد از نمای روبروی دستگاه به پنل صفحه نمایش اختصاص دارد.

حداقل تا امروز از تکرار مشکلات فبلت نوت ۷ در پرچمدار جدید خبری نیست، اما حالا با توجه به گذشت چند ماه از وارد شدن محصول به بازار زمان مناسبی به نظر می رسد که بار دیگر عملکرد باتری دستگاه را بررسی کنیم. به نظر شما پرچمدار جدید سامسونگ با وجود مشکلاتی که سر راه تولید خود داشته است می تواند یک تجربه کاربری مناسب از نظر عمر باتری برای کاربر فراهم کند؟ با ادامه مطلب همراه باشید تا پس از چند ماه استفاده از این محصول بار دیگر نگاهی داشته باشیم به عملکرد باتری دستگاه در دنیای واقعی.

اگر شما هم مثل من ساعت های زیادی از روز مشغول کار با لپ تاپ باشید، احتمالاً مدت روشن بودن نمایشگر موبایل شما از ۳ تا ۵ ساعت در هر روز فراتر نمی رود. اگر کمی پخش موسیقی با بلوتوث و اتصال شبانه روزی به وای فای را هم به این مجموعه اضافه کنیم، می توان گفت یک استفاده ترکیبی روزمره در نظر گرفته ایم که برای تعداد زیادی از کاربران دیگر هم صدق می کند. این البته در حالتی است که با فعال کردن حالت ذخیره انرژی، عملکردها و توان پردازش دستگاه را محدود نکرده باشید.

در بررسی گلکسی اس ۸ که به دست تیم دیجیاتو انجام شد یک آزمون ترکیبی شامل پخش ویدیو، ویرایش عکس و مرور وب ترتیب دادیم و پرچمدار جدید سامسونگ در این آزمون موفق شد تا ۹ ساعت به فعالیت خود ادامه دهد، رقمی که یک روز کامل استفاده از دستگاه با هر شارژ را تایید می کند.

دیجیاتو

دیجیاتو

این رقم یک ساعت و نیم از گلکسی اس ۷ بیشتر است و نشان می دهد بهبودهای نرم افزاری سامسونگ کاملاً نتیجه بخش بوده اند. از طرف دیگر رقبایی مثل پیکسل گوگل و LG V20 هم با ثبت حدود 7 ساعت در حد و اندازه ی نسل پیشین گلکسی اس 8 ظاهر شده اند، هرچند آیفون خصوصاً در نسخه ی پلاس، از نظر عمر باتری مشکلی برای رقابت با پرچمدار کره ای نخواهد داشت. بر اساس نتیجه ی ثبت شده، می توان گفت گلکسی اس 8 با هر شارژ به راحتی قادر است حداقل یک روز و نیم کاربر را همراهی کند، رقمی که با استفاده ی سبک تر ممکن است تا ۲ روز هم افزایش داشته باشد.

حالا به فاصله چند ماه بار دیگر همان تست را روی باتری دستگاه تکرار کردیم و گلکسی اس ۸ این بار به رقمی در حدود ۸:۳۹ ساعت دست پیدا کرد. اگر کمی هم فرجه برای درصد خطا در نظر داشته باشیم، می توان با اطمینان کافی گفت که سامسونگ به خوبی موفق شده با عبور از مشکلات پیشین و بدون افزایش دادن ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل، یک تجربه کاربری قابل قبول برای پرچمدار جدید فراهم کند.

بر اساس اطلاعاتی که روی وبسایت شرکت کره ای ارائه شده گلکسی اس ۸ در اکثر عملکردها از جمله مرور وب و پخش ویدیو مشابه نسل قبل از خود عمل می کند، هرچند در دو مورد یعنی اینترنت گردی با 4G و مکالمه تلفنی با کاهش مواجه هستیم و خصوصاً عملکرد مکالمه تلفنی که ۵ درصد سریع تر از نسل قبل باتری اس ۸ را مصرف می کند.

همین موضوع در مورد گلکسی اس ۸ پلاس هم صدق می کند، هرچند این فبلت به لطف ۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتر باتری خود نسبت به برادر کوچکتر، با هر شارژ بین ۲ تا ۲۰ درصد بیشتر از اس ۸ عمر می کند.

ناگفته نماند که اگر اپلیکیشن های زیادی دارید و در طول شب موبایل شما به پشتیبان گیری از عکس ها و بروزرسانی خود مشغول است، احتمال دارد تا صبح حدود ۱۰ درصد از شارژ باتری مصرف شود. این مقدار البته می تواند با غیر فعال کردن نمایشگر همیشه روشن یا قابلیت های غیر ضروری دیگر کمتر شود، اما در مجموع رقم قابل قبولی است. خصوصاً که حتی با سنگین ترین مقدار استفاده هم کمتر پیش می آید اواخر شب شارژ باقی مانده از ۱۵ درصد کمتر شود.

در مجموع به عنوان کاربری که از زمان وارد شدن محصول به بازار از گلکسی اس ۸ استفاده کرده است، باید بگوییم این تلفن هوشمند هنوز هم بعد از چند ماه، به بیشتر از یک شارژ در هر روز نیازی ندارد، آن هم بدون اینکه لازم باشد حالت ذخیره انرژی را فعال کنید یا امکانات و توان پردازش دستگاه را محدود نمایید.

نکته جالب دیگری هم که در طول مدت استفاده از اس ۸ مشخص شد اینکه شارژ سریع دستگاه عملاً تا اواخر تکمیل روند شارژ به عملکرد یک نواخت خود ادامه می دهد و این طور نیست که با چند دقیقه شارژ بخش قابل توجهی از ظرفیت باتری پر شود و تکمیل باقی آن مثل موبایل های دیگر، به زمان طولانی مدتی احتیاج داشته باشد.

برای بررسی دقیق تر چندباری تکمیل شدن شارژ باتری دستگاه را زیر نظر گرفتیم؛ ۵ دقیقه اتصال به شارژر برای تامین ۷ درصد از ظرفیت باتری کافی بود، پس از ۳۵ دقیقه این مقدار به ۴۵ درصد رسید، ۵۵ دقیقه بعد نشانگر باتری رقم ۷۲ درصد را نمایش داد و ظرف ۸۲ دقیقه شارژ باتری تکمیل شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • omid110
    omid110 | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    این مطلب رپرتاژ آگهی بود ؟؟؟؟!
    کاملا واضحه که مطلب تبلیغاتی و بدور از واقعیته . همه میدونن که s8 باتری ضعیفی داره . بخصوص نسخه اگزینوس که برای ایران هست مصرف باتری بیشتری داره و خیلی زود شارژ تموم میکنه . در واقع سامسونگ یا باتری قوی میزاره و گوشی منفجر میشه یا میره سراغ باتری ضعیفتر تا گوشی منفجر نشه !

  • علی موثق
    علی موثق | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    سلطان باطری شیائومی

  • only Nintendo
    only Nintendo | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    اس ۸ اینجا اس ۸ اونجا اس ۸ همه جا !!

  • mhn1515
    mhn1515 | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    اس 8 انصافا گوشی بی نقصی هست ، وقتی شما این گوشی رو داشته باشی از اینکه دیجیاتو یا سایت های دیگه مطالبی در موردش منتشر میکنن حال میکنی ولی وقتی گوشیت این نباشه میای و اینجا دری وری میگی ، از دیجیاتو خواهش میکنم به جای توجه به این کامنت ها از همه پرچمدار های کمپانی ها مطالب یکسان منتشر کنه که همه راضی باشن ولی مطالب اس 8 رو کم نکنید !

    • omid110
      omid110 | ۱ شهریور ۱۳۹۶

      باتری ضعیفش به کنار ، هاله قرمز رنگ نمایشگرش چی ؟ اینو چی میگی ؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی