ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل وسیله نقلیه خودران می‌سازد، فقط برای کارمندانش

شایعات دو سال اخیر حکایت از آن داشت که اپل می‌خواهد یک خودروی هوشمند و بی‌نیاز از راننده را توسعه داده و آن را در قالب انبوه تولید کرده و مانند آیفون بفروشد، ولی مدتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

شایعات دو سال اخیر حکایت از آن داشت که اپل می‌خواهد یک خودروی هوشمند و بی‌نیاز از راننده را توسعه داده و آن را در قالب انبوه تولید کرده و مانند آیفون بفروشد، ولی مدتی پیش «تیم کوک» در مصاحبه‌ای اختصاصی با بلومبرگ گفت که فعلاً چنین خبری نیست و اپل تلاش خود را بر روی توسعه پلتفرم نرم‌افزاری برای خودروهای هوشمند معطوف خواهد کرد اما این‌بار خبری منتشر شده که نشان می‌دهد اپل همان هدف اولیه‌اش را در ابعادی بسیار کوچک‌تر دنبال خواهد کرد.

بر اساس گزارش اخیر «نیویورک‌تایمز»، اپل مشغول توسعه وسیله نقلیه هوشمند و خودرانی است که قرار است در خود پردیس اپل از آن برای جابه‌جایی کارمندان و رساندن آنها به نقاط مختلف همین پردیس بهره گرفته شود.

گویا نام این پروژه «PAIL» است؛ مخفف «از پالو آلتو به حلقه‌ی بی‌کران» (یا همان ساختمان اپل: Infinite Loop). اپل در راستای تلاش‌های قبلی‌اش، مجوز استفاده از خودروهای بی‌راننده را دریافت کرده بود و حالا گفته می‌شود که قرار است از خودروهای شرکتی دیگر استفاده شود و اپل با اضافه کردن بخش نرم افزاری، این اتومبیل‌های هوشمند خود را در پردیس بزرگ و جدیدش مورد استفاده قرار دهد.

اما وقتی به ماجرا نگاه می‌کنید، می‌بینید که پروژه تایتان کجا و PAIL کجا. هرچند اپل، تنها شرکتی نیست که قید تولید خودرو به شکل انبوه را می‌زند. «Waymo» (زیر مجموعه آلفابت) هم چندی پیش خبر داد که تمام تمرکز خود را بر روی توسعه پلتفرم خودران برای سایر خودروسازها قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی