ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ گلکسی نوت 8 معرفی شد؛ هر آنچه نیاز دارید، و کمی بیشتر

حدود یک سال قبل بود که سامسونگ، بزرگ ترین تولید کننده موبایل در جهان، از روی عدد 6 پرید و گلکسی نوت 7 را معرفی کرد که همه با سرگذشت آن آشنا هستید. امشب این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۶

حدود یک سال قبل بود که سامسونگ، بزرگ ترین تولید کننده موبایل در جهان، از روی عدد 6 پرید و گلکسی نوت 7 را معرفی کرد که همه با سرگذشت آن آشنا هستید.

امشب این کمپانی کره ای ثابت کرد «آنچه تو را نکشد، قوی ترت می کند» و حال با محصولی زیبا، قدرتمند و کاربردی به نام گلکسی نوت 8 روبرو هستیم تا تمام خاطرات بد را به دست فراموشی بسپاریم.

با بهره گیری از نمایشگر بدون مرز، قلم S Pen، دوربین قدرتمند دوگانه و کهکشانی از قابلیت ها و امکانات مختلف، گلکسی نوت 8 می تواند مرزهای کارآیی و بهره وری را جابجا نماید.

طراحی

سامسونگ در سال 2017 مسیر طراحی پرچمداران خود را عوض کرد و به امضای جدیدی رسید که در گلکسی نوت 8 هم دیده می شود. این دستگاه به نمایشگر 6.3 اینچی از نوع سوپر امولد با حداقل حاشیه مجهز شده که سامسونگ آن را «نمایشگر بیکران» می نامد.

از نظر ابعاد، گلکسی نوت 8 کمی بزرگ تر از گلکسی اس 8 پلاس، آیفون 7 پلاس و پیکسل اکس ال است. در تصاویر زیر مقایسه ابعاد فبلت جدید سامسونگ را با چند دستگاه دیگر مشاهده می کنید:

اگرچه روی دستگاه شباهت زیادی به گلکسی اس 8 دارد، اما در پشت آن با داستان متفاوتی روبرو هستیم و دوربین دوگانه، به شاخصه اصلی گلکسی نوت 8 تبدیل شده است.

در حال حاضر چهار رنگ برای گلکسی نوت 8 در نظر گرفته شده که عبارتند از مشکی نیمه شب، ارغوانی خاکی، طلایی، و رنگ جدید آبی اعماق دریا.

نمایشگر

اندازه نمایشگر گلکسی نوت 8 از تمامی نسخه های قبلی این سری بزرگ تر است، اما سبک طراحی و بدنه باریک این دستگاه باعث شده تا کار کردن با یک دست، چندان دشوار نباشد.

نمایشگر بدون مرز با پنل 6.3 اینچی از نوع سوپر امولد و رزولوشن +QHD فضای بسیار وسیعی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا به راحتی فعالیت های مختلف را انجام دهند.

یکی دیگر از قابلیت های جدید نوت 8 که App Pair نام دارد، امکان جفت کردن اپلیکیشن ها با یکدیگر و اجرای همزمان آنها در کنار هم را فراهم می سازد.

همانند گلکسی اس 8، نیمه پایینی نمایشگر گلکسی نوت 8 هم حساس به فشار است و بازخورد لرزشی/لمسی را فراهم می آورد.

سخت افزار

سامسونگ برترین ترکیب سخت افزاری ممکن در سال 2017 را برای گلکسی نوت 8 انتخاب کرده است. چیپست اسنپدراگون 835 یا نسخه ارتقاء یافته اگزینوس 8895 قلب تپنده این فبلت پرچمدار را تشکیل می دهند.

شش گیگابایت حافظه رَم از نوع LPDDR4 و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی پر سرعت نیاز تمام کاربران را برآورده خواهد ساخت. البته احتمالاً همچون همیشه نسخه ای با 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در کشور چین عرضه می شود.

سامسونگ امسال در بخش باتری کمی محافظه کاری نموده و برای گلکسی نوت 8، باتری 3300 میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته که حتی از گلکسی اس 8 پلاس نیز کمتر است، اما باید حق را به این شرکت کره ای داد تا به امنیت، بیش از هر چیز دیگری بها بدهد.

دوربین

کیفیت دوربین پرچمداران سامسونگ همواره زبانزد بوده و حال، گلکسی نوت 8 برای نخستین بار میزبان دو دوربین حرفه ای است. هر دو دوربین از حسگر 12 مگاپیکسلی برخوردارند که یکی از آنها لنز واید (عریض) و دیگری لنز تله فوتو دارد و ترکیب این دو، بزرگنمایی اپتیکال دو برابری را ممکن می سازد.

سامسونگ در هر دو دوربین از لرزشگیر اپتیکال (OIS) استفاده کرده تا بدون نگرانی در شرایط مختلف، بهترین و دقیق ترین تصاویر را ثبت نماید. به لطف بهره گیری از دوربین های دوگانه، افکت های مختلف عمق میدان یا فوکوس مجدد در عکس های نوت 8 پیاده سازی می شود.

سامسونگ لنز واید را به حسگرهای دوال پیکسل (Dual Pixel) مجهز کرده که فوکوس خودکار بسیار سریعی را به همراه می آورد، و در شرایط نوری ضعیف به کمک شما خواهد آمد.

قلم S Pen

یکی از بارزترین صفات خانواده نوت، قلم کاربردی S Pen است که در نوت 8، قابلیت های بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد، از جمله نوک ظریف تر، حساسیت بهتر در برابر فشار، و مقامت در برابر آب.

با استفاده از گلکسی نوت 8 می توانید متن را به صورت انیمیشن ارسال کنید، نقاشی بکشید، و به شیوه های مختلف خلاقیت خود را بروز دهید.

همچنین علاوه بر قابلیت «نمایشگر همیشه روشن»، توانایی یادداشت برداری روی صفحه خاموش هم در نوت 8 وجود دارد تا دسترسی به آن در شرایط مختلف به ساده ترین شکل ممکن فراهم گردد.

نرم افزار

سامسونگ اندروید 7.1.1 نوقا را به صورت پیش فرض روی گلکسی نوت 8 نصب کرده و آن را همراه با رابط کاربری «سامسونگ اکسپرینس» عرضه می کند که اپلیکیشن های اختصاصی خانواده نوت را نیز به همراه دارد.

بیکسبی هم نقش فعالی را در جدیدترین پرچمدار کره ای ایفا می کند و با توجه به عرضه جهانی این دستیار صوتی، تعداد کاربران این پلتفرم روز به روز بیشتر خواهد شد.

در پست های بعدی می توانید از زمان عرضه، قیمت نهایی و دیگر مشخصات گلکسی نوت 8 سامسونگ اطلاع یابید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۲ شهریور ۱۳۹۶

    یه زمانی هم سامسونگ یه تبلت داشت به اسم گلکسی نوت 8. اما ترجیح داد یه دونه آپدیت کیت کت (اونم با منت) براش بده و بعد کنارش بذاره؛ و حالا همون اسم نوت 8 رو گذاشته روی این. انگار نه انگار که قبلا محصولی به همین اسم تولید کرده بوده. یه روز هم زر میزنه و میگه امکانات نوت 7 برای نوت های قدیمی هم میاد. کو؟ ما که ندیدیم.
    5 ساله این تبلت رو دارم، باتریش آخ نگفته. تنها چیزی که می تونه از دور خارجش کنه اینه که بعضی از برنامه نویس ها، اندروید 5 رو به عنوان پایه درنظر گرفتن که کار منو با برنامه های جدید مشکل میکنه. قبلا سامسونگ برای کیفیت نوت مایه میذاشت اما الان جرات نمیکنم سامسونگ بخرم چون داره میره به سمت تولید لیوان یکبار مصرف. امکانات مخصوص نوت هم که هر چندتا گوشی یکبار عوض میشه. به جای اینکه از شکوفایی خلاقیت کاربر حرف بزنه، خودش به فکر خلاقیت خشک شده اش باشه که دیگه ایده هاش کم کم داره ته می کشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی