ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استفاده از مخمر برای تولید محصولات جانبی از پسماندهای انسانی در فضا

بازیافت مواد در فضا خصوصاً برای سفرهای طولانی (مثلاً سفر به مریخ) از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و فضانوردان مجبورند در چنین شرایطی، از تمام مواد در دسترس بیشترین استفاده را بکنند. البته همین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

بازیافت مواد در فضا خصوصاً برای سفرهای طولانی (مثلاً سفر به مریخ) از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و فضانوردان مجبورند در چنین شرایطی، از تمام مواد در دسترس بیشترین استفاده را بکنند.

البته همین حالا هم بازیافت مواد و تصفیه فاضلاب در مأموریت های فضایی انجام می شود اما پژوهشگران دانشگاه کلِمسون در کارولینای جنوبی، روش جدیدی را ابداع کرده اند که از پسماندهای بیولوژیکی استفاده بهینه تری می کند.

پژوهشگران از ادرار و بازدم، امگا-3 و پلی استر تولید کرده اند

محققان مورد بحث موفق شده اند با استفاده از ادرار و هوای بازدم، و نوع خاصی از مخمر به نام «Y. lipolytica» که با استفاده از کربن و نیتروژن (مولکول اوره) رشد می کند، اسیدهای چرب امگا-3 و بافت های پلیمری (پلی استر) تولید کنند که در تئوری، می توان از این پلیمرها به عنوان مواد اولیه در پرینترهای سه بعدی استفاده کرد.

Y. lipolytica

هرچند حجم تولید مواد توسط مخمرها در حال حاضر بسیار اندک است، اما پژوهش جدید نشان داد که می توان با تصفیه هوا و فاضلاب در فضا علاوه بر تأمین آب مورد نیاز، مواد لازم برای ساخت محصولات دیگر را نیز تولید کرد.

به گفته پژوهشگران، ساختار بیوشیمیایی و ژنتیکی Y. lipolytica با سایر مخمرها متفاوت بوده و آنها در تلاش هستند با توسعه و بهینه سازی متد خود، از روش جدید در بازیافت انبوه پسماندها روی زمین نیز استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Msb221
    Msb221 | ۲ شهریور ۱۳۹۶

    به سایت ما سر بزنید
    www.piptech.ir

مطالب پیشنهادی