ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت مایکروسافت، به کنترلری شبیه به چوب دستی جادوگری برای هولولنز اشاره دارد

طی سال جاری میلادی، مایکروسافت بیشترین وقت خود را صرف هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز کرده اما مدتی است که خبری درباره هدست واقعیت افزوده هولولنز به گوش نمی رسد. اوایل امسال، کمپانی غول نرم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

طی سال جاری میلادی، مایکروسافت بیشترین وقت خود را صرف هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز کرده اما مدتی است که خبری درباره هدست واقعیت افزوده هولولنز به گوش نمی رسد. اوایل امسال، کمپانی غول نرم افزار از کنترلرهایی حرکتی برای هدست های واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد و حالا به نظر می رسد مشغول توسعه کنترلری شبیه به چوب دستی جادوگری است که برای واقعیت افزوده و هولولنز کاربرد دارد.

کاربران اخیراً پتنتی از سوی مایکروسافت را رویت کرده اند که سخت افزاری جانبی و استوانه ای شکل را نمایش می دهد و از چند دکمه، یک تریگر و یک محافظ انگشت بهره می برد.

این سخت افزار، بسیار شبیه به سخت افزار Draw گوگل به نظر می رسد که برای گوگل گلس ساخته شده بود و می تواند گزینه های کنترلی هولولنز را بسط دهد. مایکروسافت این پتنت را برای نخستین بار در ماه ژوئن سال گذشته به ثبت رسانده و دقیقاً در همان روزی که ویدیوی چشم انداز واقعیت ترکیبی ویندوز را منتشر کرد. در آن ویدیو، می تواند سخت افزاری مشابه همین پتنت را مشاهده کرد که برای دنبال کردن حرکات دست روی هدست HTC Vive به کار گرفته می شود.

گفتنی است که در حال، مایکروسافت با شرکایی نظیر ایسر، دل، ایسوس، اچ پی و لنوو همکاری می کند تا اواخر سال 2017، هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز را به بازار بفرستد. این هدست ها، قیمتی پایین تر از بازه قیمت معمول هدست های واقعیت مجازی خواهند داشت و مثلاً هدست ایسر، با قیمت پایه 299 دلار فروخته می شود. مایکروسافت همچنین روی توسعه آزادی عمل 6 درجه ای بدون نیاز به سنسورهای خارجی متمرکز است و اکثر پی سی ها، قادر به اجرای اپلیکیشن ها و بازی های این هدست ها خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی