ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پنج ویژگی برتر گلکسی نوت 8 سامسونگ آشنا شوید

پس از هفته ها انتظار، گلکسی نوت 8 به صورت رسمی معرفی شد و حالا باید منتظر بررسی های مختلف و نظر کارشناسان در مورد این فبلت محبوب اما گران قیمت باشیم. سامسونگ معمولاً در زمان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

پس از هفته ها انتظار، گلکسی نوت 8 به صورت رسمی معرفی شد و حالا باید منتظر بررسی های مختلف و نظر کارشناسان در مورد این فبلت محبوب اما گران قیمت باشیم.

سامسونگ معمولاً در زمان معرفی سری نوت، قابلیت ها و ویژگی های جدیدی را هم عرضه می کند تا پرچمدار جدیدش را نسبت به محصولات قبلی خود و دیگر رقبای بازار، متمایز سازد. یکی از بزرگ ترین گلایه های کاربران در زمان معرفی گلکسی نوت 7، این بود که فبلت مورد بحث تفاوت چندانی با گلکسی اس 7 اِج نداشت و فقط یک قلم S Pen به آن اضافه شده بود.

حال کمپانی کره ای تمام تلاش خود را به کار بسته تا این داستان برای کهکشانی جدیدش تکرار نشود. گلکسی نوت 8 اگرچه شباهت فوق العاده ای با گلکسی اس 8 و به خصوص مدل پلاس آن دارد، اما تفاوت های غیر قابل انکارش می تواند طرفداران مردد را هم به خرید آن وادار سازد.

در ادامه به بررسی نقاط قوت اصلی گلکسی نوت 8 می پردازیم.

دوربین دوگانه

بزرگ ترین تغییر گلکسی نوت 8 در مقایسه با پرچمداران قبلی این شرکت، استفاده از دوربین دوگانه است که یکی از بهترین ویژگی های این فبلت نیز محسوب می شود.

دوربین های دوگانه از سال گذشته در بسیاری از موبایل های رده بالا به کار رفته اند و اکنون برخی از میان رده ها نیز به آن مجهز هستند، اما سامسونگ انتظار طرفداران را ارج نهاده و دوربین دوگانه اش را با ویژگی های ارزشمندی همراه ساخته است.

دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 از دو حسگر 12 مگاپیگسلی تشکیل شده؛ یکی از حسگرها لنز عریض با گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و از سیستم فوکوس خودکار فوق سریع «دوال پیکسل» نیز بهره می گیرد، در حالی که دومی به لنز تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده و توانایی بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری و زوم دیجیتال 10 برابری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مهم ترین نکته در مورد ماژول تصویربرداری گلکسی نوت 8، این است که برای نخستین بار در دنیای موبایل شاهد تجهیز هر دو حسگر به سیستم لرزشگیر اپتیکال (OIS) هستیم. این ویژگی می تواند ثبت عکس های واضح و شفاف را در شرایط نوری مختلف توسط هر دو دوربین میسر سازد.

سنسور دوم گلکسی نوت 8 امکان استفاده از افکت های عمق میدان را هم فراهم می کند که در موبایل های دیگر هم دیده می شوند. قابلیت «فوکوس زنده» (Live Focus) به شما اجازه می دهد عمق میدان را در حالت پیش نمایش و حتی پس از ثبت تصویر، تغییر دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

سامسونگ همچنین قابلیتی به نام «ثبت دوگانه» (Dual Capture) را هم در فبلت جدیدش پیاده سازی کرده که با استفاده از آن، دو تصویر همزمان با هر دو دوربین ثبت می شود تا هرکدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. این ویژگی در مواقعی که با صحنه ای تکرارنشدنی روبرو هستید و فرصت انتخاب دقیق بین دو دوربین را ندارید، بسیار سودمند خواهد بود.

حافظه رَم بیشتر

استفاده از شش گیگابایت حافظه رَم در موبایل های سامسونگ موضوع جدیدی نیست، اما برای نخستین بار است که سران کمپانی کره ای چنین تصمیمی را برای موبایلی با عرضه جهانی و در سطح انبوه اتخاذ کرده اند.

پیش از این برخی از موبایل های این کمپانی در بازارهای محدود، به ویژه در کشور چین و به منظور رقابت با دیگر سازندگان که شش یا هشت گیگابایت رَم را در محصولاتشان گنجانده اند، با رَم ارتقاء یافته نسبت به نسخه اصلی عرضه می شدند.

حال گلکسی نوت 8 را می توان نخستین تلفن همراه سامسونگ دانست که از همان ابتدا با 6 گیگابایت حافظه رَم در تمام جهان عرضه می شود، و این موبایل را به خوبی با گلکسی اس 8 متمایز می سازد. طبیعیست که افزایش حافظه رَم، عملکرد روان تری را برای کاربران حرفه ای و اجرای همزمان اپلیکیشن های سنگین به همراه خواهد داشت.

البته امروز نشانه هایی از عرضه گلکسی نوت 8 با چهار گیگابایت حافظه رَم در کشور چین دیده شده که حتی با هدف کاهش قیمت هم نمی توان آن را توجیه کرد. باید دید سران سامسونگ چه برنامه ای در سر دارند.

جفت کردن اپلیکیشن ها

طی سال های قبل، رابط کاربری موبایل های سامسونگ به نقطه ضعف اصلی آنها بدل شده بود و قابلیت های متعددی که توسط کره ای ها به اندروید خام اضافه می شد، نه تنها کاربرد خاصی نداشت، بلکه منابع سیستم را هم به یغما می برد.

به نظر می رسد این کمپانی هر سال به درک بهتری از نیازهای کاربران می رسد و حالا با معرفی قابلیت «جفت کردن اپلیکیشن ها» (App Pairing) توان اجرای همزمان اپلیکیشن ها یا مالتی تسکینگ سیستم عامل اندروید و گلکسی نوت 8 را به رخ می کشد.

با استفاده از این قابلیت، می توانید دو برنامه را که معمولاً به صورت همزمان استفاده می شوند، با یکدیگر جفت کنید تا انتخاب آیکن میانبر، آنها را در دو پنجره کنار یکدیگر به اجرا درآورد. این میانبر را می توان به لبه های نمایشگر یا روی صفحه هوم انتقال داد.

با توجه به نمایشگر بزرگ گلکسی نوت 8، قطعاً این ویژگی بسیار سودمند خواهد بود و پس از اینکه اپلیکیشن های مورد نیاز خود را شناسایی کردید، می توانید نهایت بهره وری را با App Pairing تجربه نمایید.

پیام زنده

قلم استایلوس S Pen همواره یکی از اجزای شاخص خانواده نوت بوده و توانایی ثبت یا ارسال پیام های دست نویس با S Pen را برای کاربران فراهم می ساخته، اما گاهی اوقات این پیام ها در موبایل های ساخت دیگر شرکت ها به خوبی نمایش داده نمی شوند.

حالا با قابلیت «پیام زنده» (Live Messaging) دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت. این برنامه در واقع نوعی سازنده انیمیشن در قالب GIF به شمار می رود که با استفاده از آن می توانید هر آنچه می خواهید را بنویسید یا رسم کنید. پس از ارسال پیام، شخص مورد نظر می تواند پیام شما را به صورت زنده و با افکت های متنوع مشاهده کند.

پیام هایی که به این روش نوشته شده باشند، در قالب استاندارد GIF ذخیره می شوند و می توان از آنها در برنامه های دیگر نیز استفاده کرد. اگر به روش جدیدی برای ابراز احساسات و خلاقیت خود نیاز دارید، Live Messaging به کارتان خواهد آمد.

بلوتوث 5 و LTE گیگابیتی

این دو ویژگی اگرچه در پرچمدار قبلی کره ای هم حضور داشتند، اما هنوز به ندرت در بین دیگر موبایل های بازار دیده می شوند. بلوتوث 5 قابلیت های زیادی از جمله برد بیشتر، سرعت بالاتر و قابلیت ارتباط همزمان با مقاصد متعدد را به همراه دارد که در این پست ویژه به آن پرداخته ایم.

از سوی دیگر LTE گیگابیتی حداکثر سرعت ممکن را در نسل جدید شبکه های مخابراتی به همراه دارد و می تواند بیشینه سرعت دریافت داده را به 1 گیگابیت بر ثانیه برساند. در کنار سرعت بیشتر، LTE گیگابیتی مزایای دیگری از جمله استریم ویدیوهای 4K، استریم محتوای واقعیت مجازی، تماس صوتی با کیفیت بالا، دسترسی آنی به محتوا، و دسترسی سریع به فضای ذخیره سازی ابری را هم ارائه می دهد.

سخن آخر

گلکسی نوت 8 از همه نظر یک موبایل حرفه ای از شرکتی معتبر به شمار می رود. سامسونگ میلیون ها دستگاه از آن را می فروشد و درآمد خوبی را به دست می آورد تا باز هم فاصله خود را از دیگر رقبای حوزه تلفن همراه بیشتر کند. با این حال، سؤال اینجاست که آیا ادامه عرضه خانواده نوت با رویکرد کنونی منطقی خواهد بود؟

پیش از این، خانواده گلکسی نوت سامسونگ همیشه با چیپست های جدید، نمایشگر بزرگ تر و بهتر، باتری قوی تر، فضای ذخیره سازی بیشتر، و چندین ویژگی برتر نسبت به «گلکسی اس» معرفی می شدند و قلم S Pen هم آنها را تکمیل می کرد، اما هر سال می بینیم که این فاصله کمتر می شود.

به احتمال زیاد گلکسی نوت 9 را هم شاهد خواهیم بود. گلکسی نوت 10؟ شاید؛ اما به نظر می رسد اعضای این خانواده هر سال کار سخت تری را برای متمایز شدن از دیگر محصولات خود سامسونگ پیش رو دارند، چه برسد به رقابت با دیگر شرکت ها.

ویژگی هایی که در بالا برشمردیم، هنوز هم گلکسی نوت 8 را به گزینه ارزشمندی برای طرفداران سامسونگ و کاربران حرفه ای موبایل تبدیل می کند؛ اما پذیرفتن قیمت 930 دلاری نسخه آنلاک این دستگاه و اختلاف 255 دلاری با گلکسی اس 8 پلاس، کمی دشوار به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • no one
    no one | ۴ شهریور ۱۳۹۶

    با عرض سلام و خسته نباشید. اقای مقدسی لطفا راجع به گوشی z4 سامسونگ که مبتنی بر تایزن هست هم مطلب بزارین. با تشکر

  • emad.jaliliyan
    emad.jaliliyan | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    ایفون 8 و میمیکس 2. و الجی v30 و میت 10 و این همش پشت سر هم معرفی میشه بعد 4 سال خواستم یه گوشی عوض کنم????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی