ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ابزار و لوازم ضروری برای مسافرت جاده ای

با این که خودروسازان این روز ها امکانات بیشتری برای ایمنی و راحتی خریداران ارائه می دهند ، اما گاهی اوقات لازم است که راننده خود کنترل شرایط را در دست بگیرد. در این مطلب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

با این که خودروسازان این روز ها امکانات بیشتری برای ایمنی و راحتی خریداران ارائه می دهند ، اما گاهی اوقات لازم است که راننده خود کنترل شرایط را در دست بگیرد. در این مطلب 9 وسیله که در خودرو برای راننده لازم است را در اختیار شما می گذاریم تا از کاربرد آن ها مطلع باشید.

کیت تعویض و تعمیر تایر

در همه خودرو ها تایر یدکی وجود دارد و به این معنا است که احتمالا در یک شرایطی لازم است که لاستیک معیوب را با این تایر یدک تعویض نمایید. اما چگونه؟ برای این شرایط یک کیت تعویض تایر به کار شما خواهد آمد و در شرایط این کیت برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود و این مهارتی است که هر راننده باید به آن مسلط باشد.

در این کیت جک بالابر ، آچار چرخ ، میله مخصوص جا انداخت تایر ، لاستیک ، چسب و اهرم مخصوص ترمیم پنچری اجزای اصلی این کیت هستند و البته برای چک کردن میزان باد ، یک فشار سنج دیجیتال در میان این ابزار یافت می شود و اگر میزان باد کافی نبود با یک پمپ باد دستی می توانید به میزان دلخواه برسید.

کیت اضطراری شارژ باطری

یک باطری دشارژ کابوسی است که گریبان بسیاری از راننده ها را گرفته و یک کیت جامپر و یا همان تقویت کننده استارت می تواند به سرعت وضعیت ریسکی هر راننده را کاهش دهد. این کیت به طور متوسط می تواند با هر بار شارژ 20 بار استارت خودرو را به کار بیاندازد و در مواقع اضطرار می توان با وصل کردن کابل آن به باطری ، به راحتی استارت زده و خودرو را روشن کنید. این کیت ها را دوستداران خودرو های کلاسیک بیشتر می شناسند و برای خودروی آن ها عضوی جدانشدنی است.

نکات مهمی که درباره آن ها وجود دارد ، این است که کابل های 16 فوتی در این کیت ها بیشتر از انواع 12 فوتی کاربرد دارد. و البته مهم ترین نکته درباره کیت ها تقویتی باتری این است که شما قبلا باید با آن ها کار کرده باشید و تمرین کافی را برای مواقع اضطرار داشته باشید. دستگاه های مدرن کنونی خروجی USB و لپ تاپ نیز دارند و می توان برای شارژ دستگاه های الکترونیکی نیز از آن استفاده کرد.

کیت کمک های اولیه

همیشه دکتر و تیم پزشکی در دسترس نیست و برای یک رانندگی امن ، اصول و لوازم کمک های اولیه را همراهتان داشته باشید. ابزاری مانند قیچی ، موچین ، گاز استریل ، باند ، دستمال مرطوب به الکل و چسب برای درمان زخم های سطحی و خراشیدگی ها کافی به نظر می رسند.

البته مکمل های این لوازم ، قرص هایی مانند ایبوپروفن ، آنتی اسید های جویدنی ، آب معدنی و شکلات های انرژی زا است که در مواقعی مانند ماندن در جاده و شرایط دشوار به سرنشینان تا رسیدن نیرو های امدادی کمک می کند.

ابزار فرار اضطراری

این ابزار برای شرایطی بدتر از اتفاقات معمول است که امیدواریم در آن قرار نگیرید. اما در شرایط فوق اضطرار که شما یا سرنشینان یک خودرو در آن به دام افتاده اند و نمی توانند خارج شوند ، این ابزار می تواند به معنای واقعی کلمه نجات بخش باشد و می توانید با آن پس از بریدن کمربند ایمنی ، شیشه را بشکنید و از خودرو خارج شوید.

حوله و پتو

حوله ها در شرایط روزمره می توانند به خوبی مه و بخار را از روی شیشه پاک کنند و در شرایط اضطراری پتو و حوله ها می توانند در صورت خیس شدن فرد ، او را به خوبی خشک کنند و از بیماری های احتمالی جلوگیری کند. البته داشتن چند دست لباس اضافه در خودرو نیز ایده بدی نیست.

ابزار چندکاره

شما هرگز نمی دانید چه زمانی به یک پیچ گوشتی ، انبردست ، چاقو یا چاقوی سیمی احتیاج پیدا خواهید کرد. بنابراین در زمان نیاز این ابزار چند برابر مواقع عادی ارزش خواهند داشت. در کنار این ابزار کبریت و چسب نواری نیز بسیار کاربردی هستند.

چراغ قوه

اجازه دهید همیشه اطرافتان روشن باشد. اگر بخواهید نگاهی به زیر کاپوت بیاندازید و یا حتی اگر دنبال چیز کوچکی در خودرو و یا زیر صندلی ها باشید ، چراغ قوه می تواند بهترین یاری رسان باشد.

این کار را یک چراغ قوه ساده نیز می تواند انجام دهد ، اما پیشرفت های خوبی در این زمینه صورت گرفته و حالا چراغ قوه های مغناطیسی در بازار موجود هستند. انواع دیگری دارای زوم و تمرکز نور در یک نقطه هستند و همزمان کاملا ضد آب و ضد ضربه اند. به هرحال شما هر انتخابی که دارید ، در کنارش چند عدد باطری اضافه نگه داری کنید.

شارژر

ما در عصری زندگی می کنیم. اگر برای شما حادثه ای رخ دهد ، موبایل خاموش می تواند دردسر باشد و یا حتی جانتان را به خطر بیاندازد. اکثر اتوموبیل ها در حال حاضر مجهز به خروجی USB هستند و یک کابل شارژر می تواند در موارد اضطرار گوشی موبایل شما را روشن نگه دارد. اما شاید یک سوال وجود داشته باشد و آن سوال این است که اگر برق خودرو قطع باشد ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جواب این است که اگر شما یک پاوربانک شارژ شده و آماده داشته باشید ، هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و به راحتی موبایل شما شارژ خواهد شد.

پول نقد

به نظر می رسد که دوران پادشاهی پول نقد به پایان رسیده باشد و در حال حاضر با حساب های کاربری و یا کارت های اعتباری می توان همه پرداخت ها را انجام داد. اما نه در حین رانندگی و در جاده. شما برای عوارض جاده ای ، برخی کارواش ها ، برخی پمپ بنزین و پمپ گاز ها و برای پرداخت هزینه پارکینگ باید پول نقد همراه داشته باشید. به خصوص پول های خرد که همیشه کار راه انداز بوده اند و اگر بین آن ها و پول های درشت جداسازی شود ، در وقت نیز صرفه جویی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sd
    sd | ۴ شهریور ۱۳۹۶

    بد نبود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی