ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک در حالی وعده ناوبری کامل خودکار داده که مهندسان تسلا از امنیت آن مطمئن نیستند

وقتی ایلان ماسک طی پاییز گذشته اعلام کرد که اتومبیل های تسلا قادر به «ناوبری کامل خودکار» خواهند بود، مهندسانی که روی این قابلیت کار می کردند اعتقاد داشتند سیستم اتوپایلوت، هنوز برای کنترل کامل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

وقتی ایلان ماسک طی پاییز گذشته اعلام کرد که اتومبیل های تسلا قادر به «ناوبری کامل خودکار» خواهند بود، مهندسانی که روی این قابلیت کار می کردند اعتقاد داشتند سیستم اتوپایلوت، هنوز برای کنترل کامل و امن یک اتومبیل آماده نیست.

در آن زمان، وال استریت ژورنال در مقاله ای به توضیح درباره کشمکش میان ماسک و تیم ناوبری خودکار تسلا پرداخت و CNN هم گزارش داد که مدیرعامل تسلا از برخی نگرانی ها درباره احتمالات نجات بخش سیستم ناوبری چشم پوشی می کند و در همین حال، تیم مهندسی این قابلیت نمی تواند با ماسک به مصالحه برسد.

ظاهراً یکی از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل، چگونگی تبلیغ قابلیت ناوبری خودکار از سوی ماسک بوده است. استفاده از عبارت «ناوبری کامل خودکار» برای توصیف اتوپایلوت -عبارتی که به هنگام سفارش اتومبیل از طریق وب سایت رسمی تسلا هم به چشم می خورد- سبب شده تا برخی از کارمندان تسلا، مانند استرلینگ اندرسون از تیم مهندسی ناوبری خودکار جدا شوند. اندرسون دو ماه بعد به صورت کامل از شرکت خارج شد و تسلا به خاطر نقض تعهدات کاری، از وی شکایت کرد.

یک سال پیش از این، مهندس ارشد تسلا پیش از آغاز به کار ابتدایی این قابلیت، هشدار داد که ناوبری خودکار هنوز آماده نیست. ایوان ناکانو، مهندس ارشد معماری و طراحی سیستم در آن زمان، در نامه ای نوشت که تصمیمات مربوط به قابلیت ناوبری خودکار، جان مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.

وقتی از تسلا خواسته شد تا درباره وضعیت توسعه سیستم ناوبری خودکار بیانیه ای صادر کند، یکی از سخنگویان این کمپانی، خبرنگاران را به وب سایت تسلا ارجاع داد که در توضیحات مربوط به ناوبری خودکار نوشته این قابلیت به نرم افزاری معتبر و تاییدیه رگولاتوری ها متکی است.

اگر به یاد داشته باشید، در میان این کشمکش ها، یک راننده نیز برای نخستین بار هنگام استفاده از ناوبری خودکار جان خود را از دست داد. جاشوا براون 40 ساله، مشغول رانندگی آزمایشی با اتومبیل Model S بود که در بزرگاه فلوریدا، با یک تریلی 18 چرخ تصادف کرد و در جا فوت کرد. در ماه ژانویه امسال اما، وزارت ملی امنیت بزرگراه های آمریکا در بررسی خود هیچ نقصی در سیستم ناوبری خودکار نیافت و مدعی شد این قابلیت، نرخ تصادفات را تا 40 درصد کاهش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی